Munca noastră vizează punctul în care tehnologia se întâlnește cu beneficiile clienților. Ca punct de plecare, studiem cerințele la care sunt supuși clienții noștri de către propriii lor clienți. Ne concentrăm pe soluții care pot să facă mai ușoare, pentru toți cei implicați, sarcinile dificile, repetitive și consumatoare de timp.

Hayder Wokil

Director pentru Conducere Autonomă și Automatizată, Volvo Trucks

SALVAREA RECOLTELOR DE TRESTIE DE ZAHĂR

Un exemplu excelent, care ilustrează modul în care tehnologia automată poate contribui la profitabilitate. Înainte, camioanele distrugeau un procent semnificativ din recolta acestui cultivator brazilian de trestie de zahăr. Utilizând funcțiunea automată, camionul urmează pașii celui care recoltează. Șoferul accelerează și frânează, dar este asistat de către direcția automată. Astfel, o mare parte din recoltă este salvată.

IATĂ AUTOGUNOIERA CARE SE CONDUCE SINGURĂ

Întotdeauna există un risc de accident, atunci când autogunoierele merg cu spatele în zone cu locuințe. Cu un autocamion autonom, este nevoie de doar un singur șofer. Camionul merge în marșarier în mod automat, urmând șoferul pe traseul lui de colectare a deșeurilor, din jurul caselor. Acest proiect de cercetare, dezvoltat în colaborare cu compania suedeză de reciclare Renova, sprijină atât creșterea productivității, cât și a siguranței.

CONDUCERE AUTONOMĂ – SUB PĂMÂNT

Câteva autocamioane autonome FMX sunt testate în activitatea de zi cu zi la  mina din Boliden. Camioanele contribuie la creșterea productivității și a siguranței, deoarece pot continua activitatea imediat după ce are loc în mină o explozie controlată . În mod normal, este necesar un timp de așteptare înainte de reînceperea lucrului. Acesta este un exemplu de automatizare completă într-un spațiu închis, în care nu mai este necesară prezența șoferului la volan.

MERSUL ÎN CONVOI (PLATOONING): ECONOMIE DE COMBUSTIBIL PRIN MERSUL ÎMPREUNĂ

Utilizând conectivitatea, camioanele dintr-un convoi sau tren rutier pot comunica între ele. Distanța, viteza și frânarea pot fi controlate. Camioanele de urmărire se folosesc de sisteme radar și de camere video și primesc informații de la camioanele din față. Astăzi, un convoi obișnuit poate economisi până la 10% din consumul de combustibil al unui camion. Această cifră se va ridica la 15% în decada următoare, camioanele rulând din ce în ce mai aproape unul de celălalt. Emisiile de CO2 sunt, de asemenea, reduse, ca rezultat al combustibilului economisit, în timp ce siguranța crește, datorită schimbului de informații dintre camioanele conectate.