Primul Volvo FH16 din Grecia

Efectul crizei datoriilor din Grecia s-a resimțit puternic în sectorul logistic. În ciuda condițiilor dificile, Marinos Vasilopoulos International Transport se extinde.

Elias Marinos.

Elias Marinos, proprietarul companiei Marinos Vasilopoulos International Transport, a asistat la supraviețuirea și chiar la extinderea afacerii sale în contextul crizei economice din Grecia.

Efectul crizei datoriilor din Grecia a afectat puternic sectorul logistic. În ciuda condițiilor dificile, Marinos Vasilopoulos International Transport se extinde.

Ne aflăm de șase ani într-o criză a datoriilor care a pus Grecia într-o situație limită. Înainte, băncile făceau împrumuturi în condiții avantajoase, dar acum, creditele au dispărut aproape complet. Climatul de afaceri din țară este brutal.

Autocamion Marinos.

Marinos Vasilopoulos International Transport operează 62 de autocamioane ce transportă alimente congelate în întreaga Europă.

 

„Desigur, am resimțit efectele crizei”, spune Elias Marinos, proprietarul companiei Marinos Vasilopoulos International Transport. 

La nivel general, numărul de companii înregistrate la IKA, cel mai mare fond de asigurări sociale din Grecia, a scăzut cu 119.000, respectiv 38 de procente, începând din 2008. 

În domeniul logisticii, sute de companii de transport au ieșit din afaceri. Totuși, deși s-au aflat în mijlocul acestui puternic val de recesiune, câteva companii au reușit să reziste și chiar să se extindă: una dintre acestea este Marinos Vasilopoulos International Transport, o companie care operează 62 de autocamioane ce transportă alimente congelate în întreaga Europă. 

„Criza a forțat companiile de transport din Grecia să fie extrem de bine organizate și să controleze cheltuielile pentru a supraviețui, dar noi am procedat așa dintotdeauna. Am fost mereu foarte prudenți, ne-am extins treptat și ne-am propus să obținem clienți de cea mai bună calitate.”

Compania are sediul în Megara, la aproximativ 50 de kilometri de Atena, și a reușit să înfrunte criza, s-a descurcat bine și a început să crească, adăugând cinci autocamioane noi între 2008 și începutul lui 2014. Marinos Vasilopoulos International Transport dispune acum de 15 autocamioane Volvo, care fac parte din flota de 62 de autovehicule și, recent, compania a achiziționat un autocamion nou Volvo FH16 – primul din Grecia. 

În perioada creditelor ușoare, când unele companii de transport din Grecia, atrase de împrumuturile bancare generoase, au cumpărat, uneori, autocamioane suplimentare doar pentru a-și afișa bunăstarea, Elias Marinos a așteptat întotdeauna până când a avut asigurate suficiente încărcături pentru a menține ocupat noul autocamion.

Faptul că am fost prudenți, când toată lumea cheltuia, ne-a permis să nu avem probleme când a apărut criza.

Elias Marinos, proprietar, Marinos Vasilopoulos International Transport

Elias Marinos.

Elias Marinos, proprietar, Marinos Vasilopoulos International Transport.

Marinos Vasilopoulos a cumpărat primul autocamion Volvo (un F12) în 1985, chiar în momentul în care compania se extindea, pentru a efectua mai multe transporturi internaționale. Pe atunci, tatăl lui Elias Marinos, Dimitrios Marinos, era proprietarul companiei, iar Elias lucra ca șofer. Calitatea autocamioanelor Volvo și parteneriatul strâns cu Saracakis Brothers, importatorul și distribuitorul Volvo Trucks în Grecia, reprezintă motivele pentru care a rămas cu Volvo, după aproape 30 de ani de când primul autocamion Volvo s-a alăturat flotei.

„Se poate achiziționa un autocamion second-hand mai ieftin, dar autocamioanele Volvo rezistă, chiar în condiții dificile. Calitatea se observă în fiecare detaliu: de exemplu, calitatea cutiei de viteze este excelentă.” 

Când discută despre noul FH16, primul din Grecia, ochii îi strălucesc. La scurt timp după cumpărarea primului autocamion, la sfârșitul lui 2013, se gândește să îl achiziționeze și pe al doilea. 

Conducerea unei companii de transport în Grecia nu a fost niciodată o sarcină ușoară. Drumurile din țară sunt deluroase și înguste, iar traficul într-o capitală cu 3,8 milioane de vehicule, Atena, se blochează adesea. Din cauza conexiunilor prin feribot către diferite insule și alte țări, toate autocamioanele trebuie să se prezinte la timp sau riscă să aștepte câteva ore până la vaporul următor.

Îmi place presiunea acestei activități și mă bucur să rezolv probleme. Seamănă cu un joc de șah.

Elias Marinos, proprietar, Marinos Vasilopoulos International Transport

Unul din efectele principale ale crizei a fost acela că presiunea înaltă din domeniul transporturilor în Grecia a crescut și mai mult. Problemele cu lichiditățile au forțat mulți clienți să amâne comenzile până în ultimul moment.

„Adesea, au așteptat până aveau banii. Dacă nu aveau banii necesari, nu făceau comanda și, adesea, primeam informațiile despre comandă în ultimul moment.”

Situația distribuitorilor s-a schimbat, de asemenea, extrem de mult în ultimii cinci ani ai crizei. Piața de distribuitori din Grecia, care era formată în principal din mici afaceri de familie, a devenit dominată de marile companii. Competiția între companiile de transport pentru clienții cu situație bună este acerbă. Cursa pentru păstrarea contractelor cu lanțurile mari de supermarketuri, precum Makro și Voudouris, cel mai mare producător de carne din Grecia, a fost dură. Așadar, obținerea și păstrarea acestor clienți mari sunt esențiale.

„Îmi place presiunea acestei activități și mă bucur să rezolv probleme. Să potrivesc toate piesele. Seamănă cu un joc de șah”, afirmă Elias Marinos, el însuși jucător de șah. (În birou se zărește strălucirea unei table de șah cu piese argintii și aurii.)

Nu este deranjat de munca grea și, uneori, istovitoare. Deoarece a fost copilot pentru șoferii de autocamioane, în adolescență, iar apoi a fost șofer, pe când avea douăzeci de ani, are o perspectivă despre muncă diferită de cea a altora din generația sa. 

„Am căpătat o perspectivă mai largă. Lecția pe care am învățat-o este că trebuie să muncim mult.”

 

Volvo FH într-un oraș din Grecia.

În toiul crizei economice, competiția în Grecia este susținută, iar păstrarea clienților constituie un aspect esențial.

Flota

Vehicule:  62 de autocamioane, din care 15 Volvo:

  • Un autocamion Volvo FH16 750 CP Euro 5 și 4×2 autotractoare cu cabină XL.
  • Două autocamioane FH16 Classic de 700 CP cu motor Euro 5 și 4×2 autotractoare și o cabină XL.
  • Patru autocamioane FH16 Classic de 600 CP cu un motor Euro 5 și 4×2 autotractoare și o cabină XL.
  • Opt autocamioane FH de 480 CP cu motor Euro 5 și 6×2 autotractoare, cu cabină XL.

Majoritatea autocamioanelor sunt echipate cu I-Shift. 

Conținut asociat

Autocamioane mai ușoare pentru o sarcină utilă mai mare

Deoarece funcționează într-un mediu foarte competitiv, compania Arclid Transport a trebuit să maximizeze sarcina utilă și să sporească productivitatea. Prin investițiile în soluții de transport specifice, combinate cu instruirea șoferilor, Peter ...

Realimentare în mișcare

Avioanele de realimentare necesită folosirea unor vehicule speciale. Pe aeroporturile rusești, unde echipamentele trebuie să poată funcționa chiar și sub un strat gros de zăpadă și la temperaturi scăzute, de până la -50 de grade, este necesară o ...

Abordarea IT

Este esențial să știi „în timp real” care este locația geografică a autocamioanelor și ce transportă exact. Este ceea ce Ben van Leeuwen de la Frigolanda a dorit și a realizat....

Filtrați articolele

5 true 5