Supraviețuirea companiei noastre depinde de consumul redus de combustibil, de șoferii bine instruiți și de autocamioanele foarte performante

Prin instruirea pentru șoferi, stimulente speciale și investiții în autocamioane și tehnologie de ultimă oră, compania poloneză de transport Jastim a redus consumul de combustibil până la niveluri considerate până atunci imposibile.

Noile Volvo FH cu motoare Euro 6 C, combinate cu ultimele noutăți aerodinamice, au ajutat compania Jastim să-și reducă consumul de combustibil cu mii de litri.

Noile Volvo FH cu motoare Euro 6 C, combinate cu ultimele noutăți aerodinamice, au ajutat compania Jastim să-și reducă consumul de combustibil cu mii de litri.

Traficul extrem de aglomerat este departe de a fi situația ideală pentru consumul de combustibil, dar șoferii experimentați, bine instruiți cunosc suficiente moduri de a face economie.

Traficul extrem de aglomerat este departe de a fi situația ideală pentru consumul de combustibil, dar șoferii experimentați, bine instruiți cunosc suficiente moduri de a face economie.

La periferia orașului Varșovia, din Polonia, șoferul de autocamion Robert Sek se deplasează încet prin trafic în autocamionul său Volvo FH. Pentru cineva care se mândrește cu aptitudinile de condus economic, situația este de-a dreptul frustrantă. „Nu este o poziție bună”, spune el, accelerând după o altă oprire la semafor. „Chiar și aici, însă, poți economisi combustibil în cazul în care conduci cu atenție și cu o capacitate superioară de anticipare, păstrând distanța față de vehiculul din față.” 

Robert Sek a fost șofer de autocamion timp de mai bine de 20 de ani și este unul dintre șoferii de la Jastim cu cel mai eficient stil de condus, înregistrând un consum mediu de 24 de litri la 100 de kilometri. În schimb, este recompensat în mod regulat printr-un program de stimulare a economisirii de combustibil introdus la Jastim cu câțiva ani în urmă. Fiecare șofer care poate menține consumul de combustibil sub 28 de litri primește 300 de zloți (70 EUR) și încă 100 de zloți pentru fiecare litru economisit peste acest prag.

Robert Sek este șofer de autocamion de mai bine de 20 de ani și este unul dintre cei mai eficienți șoferi de la Jastim în ceea ce privește consumul de combustibil.

Robert Sek este șofer de autocamion de mai bine de 20 de ani și este unul dintre cei mai eficienți șoferi de la Jastim în ceea ce privește consumul de combustibil.

Programul respectiv constituie doar una dintre numeroasele inițiative introduse de Jastim pentru a contribui la reducerea consumului de combustibil la nivelul întregului parc auto al companiei. Printre celelalte inițiative se numără investițiile făcute în autocamioane și tehnologii noi. Cele mai recente vehicule Jastim sunt echipate cu noile motoare Volvo Trucks Euro 6 C și cu cele mai recente îmbunătățiri la nivel aerodinamic, optimizate pentru conducerea autocamioanelor cu o viteză constantă, în intervalul cuprins între 60 și 90 kilometri pe oră. Împreună cu motorul Euro 6 C, noile îmbunătățiri aerodinamice permit o economie de combustibil cu până la trei procente suplimentare pentru transporturile de cursă lungă și cele regionale.

Asistăm, în prezent, la niveluri de consum care erau de neconceput numai cu 3-4 ani în urmă. Acum, acest lucru este de domeniul rutinei.

„Ne interesează toate soluțiile tehnologice noi”, afirmă Jacek Słowiński, proprietarul de la Jastim. „În funcție de cantitatea de combustibil consumată lunar, o economie suplimentară de până la trei la sută înseamnă pentru noi mii de litri.”

Combustibilul reprezintă o parte semnificativă a costurilor oricărei companii de transport – ajungând, adesea, până la o treime – dar în cazul Jastim a fost în joc însăși supraviețuirea companiei. „Adevărul este că nu avem de ales”, adaugă Jacek Słowiński. „Astăzi, nu ne mai putem permite să menținem același nivel al consumului de combustibil ca în urmă cu trei ani, când era de 31-32 de litri. Asta ne-ar scoate de pe piață.”

Jacek Słowiński, proprietarul Jastim, a redus cu succes consumul de combustibil investind în autocamioane noi, în tehnologie nouă și în instruirea șoferilor.

Jacek Słowiński, proprietarul Jastim, a redus cu succes consumul de combustibil investind în autocamioane noi, în tehnologie nouă și în instruirea șoferilor.

Jastim a înțeles foarte devreme că, atunci când este vorba despre consumul de combustibil, șoferii sunt la fel de importanți precum autocamioanele – de unde și introducerea schemei de bonusare. „Am indicat că însăși existența companiei depindea de reducerea consumului de combustibil”, spune Słowiński. „Dar am indicat, de asemenea, clar de la început că noi, compania, am vrut să împărțim o parte din acele economii cu șoferii noștri. Nu ne puteam aștepta ca ei să conducă în manieră eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil în cazul în care compania își reținea toate beneficiile.”   

Concomitent, pentru a-și susține mai bine șoferii, Jastim a investit și în instruirea șoferilor și fiecare șofer căruia i se atribuie un autocamion Volvo beneficiază și de un curs Volvo de condus economic. Prin urmare, toți șoferii Volvo își ating obiectivele și îndeplinesc criteriile de bonusare lunară.

„În cadrul cursului, șoferii nu învață doar cum să conducă utilizând eficient combustibilul, ci și cum să aibă grijă de autocamion în mod corespunzător, ceea ce asigură, în schimb, funcționarea fără probleme a acestuia”, afirmă Tomasz Wroblewski, manager parc auto, Jastim. „Acest lucru înseamnă o mai mare rentabilitate pentru companie și mai mulți bani pentru șoferi sub forma bonusurilor acordate pentru economii.”

Varșovia, capitala Poloniei, și locația sediului Jastim. Mulți dintre clienții săi vor să vadă cum Jastim își reduce continuu consumul de combustibil.

Varșovia, capitala Poloniei, și locația sediului Jastim. Mulți dintre clienții săi vor să vadă cum Jastim își reduce continuu consumul de combustibil.

Numai că beneficiile nu sunt doar de natură financiară. Cei trei clienți foarte mari ai companiei Jastim: Schenker, IKEA și DHL, toate fiind firme care acordă o importanță deosebită aspectelor de mediu și, prin urmare, exercită presiuni asupra furnizorilor pentru reducerea continuă a consumului de combustibil. Economiile recente realizate prin intermediul noilor vehicule și al cursurilor de instruire a șoferilor au susținut compania în efortul satisfacerii celor mai exigente așteptări ale clienților.

Revenind pe drum, Robert Sek se mișcă acum liber pe autostradă. Aici este locul în care poate beneficia cu adevărat de avantajele cursului de instruire și de caracteristicile Volvo FH, precum pilotul automat, I-See și motorul Euro 6 C de 500 CP. Se apropie rapid de 85 km/h, ceea ce, după cum știe de la cursuri, reprezintă viteza optimă pentru transportul pe distanțe lungi, deoarece combină înalta performanță cu un consum minim de combustibil. Menținerea unei viteze constante constituie un factor esențial al succesului.

„Motorul este atât de puternic, încât poți conduce într-o treaptă superioară celei pe care o alege cutia de viteze complet automată, ceea ce are ca rezultat o economie suplimentară de combustibil”, afirmă Robert Sek, în timp ce-și explică tehnica de șofat. „Cu ajutorul mecanismului inteligent de control al vitezei de croazieră, poți trece pe o poziție neutră automată, astfel încât autocamionul să ruleze liber și să înregistreze un consum minim de combustibil.” 

De la investițiile făcute în autocamioane Volvo FH și în instruirea șoferilor cu trei ani în urmă, consumul mediu de combustibil de la Jastim a scăzut de la 32 de litri la 26 de litri, raportat la 100 de kilometri.

De la investițiile făcute în autocamioane Volvo FH și în instruirea șoferilor cu trei ani în urmă, consumul mediu de combustibil de la Jastim a scăzut de la 32 de litri la 26 de litri, raportat la 100 de kilometri.

 

Este un exemplu perfect despre modul în care combinarea unei tehnologii ultramoderne cu șoferi bine pregătiți are ca rezultat consumul optim de combustibil. Acesta este și motivul pentru care consumul mediu de combustibil de la Jastim a scăzut de la aproape 32 de litri la 26 de litri, raportat la 100 de kilometri. Cei mai buni șoferi, precum Robert Sek, înregistrează un consum mediu de 24 de litri. „Asistăm, în prezent, la niveluri de consum care erau de neconceput numai cu 3-4 ani în urmă”, spune Jacek Słowiński. „Acum, acest lucru este de domeniul rutinei.”

JASTIM

Fondată: 1999
Proprietar: Jacek Slawinski
Sediu: Varșovia, Polonia
Număr de angajați: 94, inclusiv 70 de șoferi
Atribuții: Transport pentru încărcături atât interne, cât și internaționale. În prezent, Jastim are în jur de 200 de clienți, primii trei ca importanță fiind DB Schenker, DHL și IKEA.
Autocamioane Volvo în parcul auto: 4 Volvo FH 500 și 21 Volvo FH 460.
Specificații autocamion: Volvo FH cu cabină Globetrotter, motor D13K500 Euro 6 C, cutie de viteze I-Shift de generație F cu pachet cu economie de combustibil, inclusiv I-See, Avertizarea de coliziune cu frână de urgență și Sistemul pentru păstrarea benzii de rulare.
Consum de combustibil: 26 litri/100 km – în scădere de la 32 litri/100 km cu patru ani în urmă.
Instruire șoferi: Toți șoferii trebuie să urmeze asemenea cursuri cel puțin o dată pe an. Instruirea pentru șoferii Volvo este organizată întotdeauna de Volvo Trucks Polonia.
Alte servicii: Jastim folosește Dynafleet pe autocamioanele Volvo. Compania încheie contracte de leasing prin intermediul Volvo Financial Services, pe intervale de leasing de 3-4 ani.

Conținut asociat

Ambreiajul I-Shift Dual Clutch ajută compania italiană de transport Sartori să economisească combustibil pe drumurile de munte solicitante.

În regiunile deluroase din nordul Italiei, compania familială de transport Sartori Trasporti are nevoie de autovehicule care combină performanța superioară cu consumul redus de combustibil. Cu ajutorul Volvo FH cu I-Shift Dual Clutch, se poate să fi ...

Autocamioane mai ușoare pentru o sarcină utilă mai mare

Deoarece funcționează într-un mediu foarte competitiv, compania Arclid Transport a trebuit să maximizeze sarcina utilă și să sporească productivitatea. Prin investițiile în soluții de transport specifice, combinate cu instruirea șoferilor, Peter ...

Realimentare în mișcare

Avioanele de realimentare necesită folosirea unor vehicule speciale. Pe aeroporturile rusești, unde echipamentele trebuie să poată funcționa chiar și sub un strat gros de zăpadă și la temperaturi scăzute, de până la -50 de grade, este necesară o ...

Filtrați articolele

5 true 5