Modul în care șoferii pot beneficia de avantajele Direcției dinamice Volvo

Stabilitate perfectă la viteze mari, control total la viteze mici și tensiune considerabil redusă asupra mușchilor și articulațiilor. De la lansarea sistemului VDS (Direcție dinamică Volvo) în 2013, acesta a schimbat fundamental comportamentul de condus al multor persoane.

VDS în interiorul unui autocamion.

Ușurând manevrarea volanului, Direcția dinamică Volvo (VDS) poate reduce solicitarea musculară cu 20, până la 30 la sută.

1. Bara de direcție
A fost modificată pentru a face loc noului sistem instalat.

2. Unitatea de comandă
Informațiile privind deplasarea autocamionului, cum ar fi viteza acestuia, sunt colectate și procesate de unitatea de control. Apoi trimite semnale către motorul electric, care corectează forța de manevrare a volanului pe care o simte șoferul.

3. Caseta de direcție hidraulică
Motorul electric împinge o tijă de torsiune în caseta de direcție hidraulică. Cu cât tija de torsiune este împinsă mai mult, este deschisă o supapă hidraulică, sporind nivelul de asistare hidraulică.

4. Motorul electric
Motorul electric cu comandă electronică este montat pe caseta de direcție, iar cele două funcționează împreună. Motorul este controlat de 2.000 de ori pe secundă pentru a armoniza puterea volanului și are o putere a cuplului de maximum 25 Nm.

5. Senzorul intern
Senzorul intern se află în interiorul motorului electric și este proiectat să măsoare unghiul și cuplul aplicat de șofer. Aceste date sunt necesare pentru a calcula modul în care sistemul poate genera un răspuns perfect al direcției.

6. Senzorii externi
Autocamionul reacționează la informațiile colectate de la diferiți senzori aflați în autocamion. Apoi le combină pentru a descrie cu exactitate condițiile de mediu.

Rezultate și avantaje

Mai puține perturbări de pe suprafața drumului
VDS compensează automat neuniformitatea suprafeței șoselei și elimină vibrațiile și mișcarea involuntară a volanului.

Manevrare mai ușoară a volanului
Atunci când autocamionul este condus la viteze mici, manevrarea volanului este cu aproximativ 75% mai ușoară. Așadar, șoferii pot aborda virajele strânse, sensurile giratorii și alte manevre solicitante într-un mod mult mai sigur și mai relaxat.

Stabilitate îmbunătățită a direcției
La viteze mai mari, autocamionul își menține stabilitatea direcției, chiar dacă suprafața șoselei este neuniformă, și ajută șoferul să echilibreze deviația direcției. Acesta este un aspect important al siguranței pe autostradă.

Deplasare mai ușoară în marșarier
Cât timp autocamionul este în mișcare, volanul se întoarce automat în poziție dreaptă atunci când șoferul slăbește prinderea volanului. Această caracteristică funcționează la fel de bine în marșarier, ceea ce ușurează mult manevra.

Mai puțină solicitare a mușchilor
VDS reduce solicitarea mușchilor cu 20-30% și, pentru anumite manevre, cu până la 70%*. Acest lucru permite șoferilor de camion să evite vătămările repetate și să-și prelungească cariera profesională.

Condus mai sigur
Deoarece sistemul compensează pentru toate denivelările minore ale șoselei, șoferul devine mai relaxat, deci va fi mai puțin obosit. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea siguranței rutiere.

* Studiul din spatele acestor cifre a fost desfășurat de către VTI, Administrația națională a drumurilor și transporturilor din Suedia.

Conținut asociat

Un minut – Direcția dinamică Volvo

Direcția dinamică Volvo este încă o inovație tehnică de clasă mondială de la Volvo Trucks. La viteză redusă, face ca virajul să poată fi executat fără efort și cu precizie și elimină tensiunea musculară la nivelul brațelor și umerilor șoferului.. ...

Senzația corectă – cum a fost dezvoltat IFS

Sarcina a fost clar definită: dezvoltarea unui sistem de suspensii care să poziționeze autocamioanele Volvo pe primul loc în lume în ceea ce privește manevrabilitatea și confortul. Realizarea obiectivului a reprezentat mai mult decât o provocare....

Trecerea la trepte inferioare de viteză

Un nou membru al familiei I-Shift a fost lansat: transmisia I-Shift cu trepte de forță. Noua cutie de viteze face posibilă pornirea de pe loc cu încărcături de până la 325 de tone....

Filtrați articolele

5 true 5