Asamblarea unei cabine de autocamion Volvo

În linia de echipare a interioarelor cabinelor din fabrica Volvo Trucks din Tuve, Göteborg, aproximativ 900 de piese sunt asamblate pentru a crea o cabină completă pentru autocamionul Volvo – totul în șase ore.

Inspecția finală a asamblării cabinei.

La finalul asamblării cabinei, cabina complet asamblată este iluminată cu lumină puternică pentru a verifica vopseaua și finisajele caroseriei.

Paulina Lundgren.

Paulina Lundgren, manager de echipă în ingineria de producție pentru echiparea cabinelor.

Cheia constă într-un proces foarte organizat, în care fiecare detaliu și fiecare acțiune au fost create pentru viteză, precizie și eficiență maximă.

„Este important ca totul să funcționeze împreună.”, afirmă Paulina Lundgren, manager de echipă în ingineria de producție pentru echiparea cabinelor. „Totul trebuie să funcționeze armonios: soluțiile tehnice, planificarea producției, livrarea materialelor și modul de acțiune al operatorilor. Totul trebuie să fie perfect.”

Producția începe cu structura cabinei, care a fost produs și vopsit în fabrica de cabine Volvo Trucks Umeå, din nordul Suediei, înainte de a fi livrat cu trenul fabricii Tuve din Göteborg. Personalul pregătește cabina pentru linia de asamblare principală, eliminând placa tabloului de bord și capota din față. Cabina este introdusă apoi în linia de asamblare principală, acolo unde se va deplasa la o viteză de un metru pe minut.

Cabina va trece prin 56 de stații de lucru diferite, acolo unde personalul are la dispoziție, în medie, 5,5 minute pentru a-și îndeplini sarcinile, înainte de a trece la stația următoare. Fiecare dintre acestea a fost creată și structurată cu atenție pentru a asigura eficiență și viteză maximă, cu toate instrumentele și piesele necesare, localizate cât de aproape și de convenabil posibil. Siguranța și ergonomia sunt, de asemenea, esențiale, personalul beneficiind de manevrare și ridicare asistate.

„Toate stațiile sunt create pentru a putea fi operate de oricine”, afirmă Paulina Lundgren.

Instalarea parbrizului.

Doi roboți sunt utilizați pentru a instala parbrizele, geamurile laterale și trapele autocamioanelor Volvo FH.

 

Linia de asamblare are o structură de tip „os de pește”: o linie principală pe mijloc, cu linii mai mici de preasamblare pentru module mai mari în laterale. Atunci când vine vorba despre tabloul de bord, există chiar și linii de preasamblare pentru preasamblare: componentele individuale sunt asamblate pentru a forma module mai mici, care sunt apoi asamblate într-un tablou de bord complet, care ulterior este montat într-o cabină în linia principală de asamblare.

Totul trebuie să funcționeze armonios: soluțiile tehnice, planificarea producției, livrarea materialelor și modul de acțiune al operatorilor. Totul trebuie să fie perfect.

Paulina Lundgren

Paulina Lundgren, manager de echipă în ingineria de producție pentru echiparea cabinelor

Instalarea trapei de plafon.

Fiecare robot este calibrat pentru a poziționa geamurile în 0,1 mm.

O cabină este formată, în medie, din 750 - 900 de piese. Cu toate acestea, există aproximativ 3.500 de piese, iar cu atât de multe specificații diferite, aproape toate cabinele sunt unice. Procesul este foarte complex, creat pentru a limita riscul de eroare umană. De exemplu, pentru a ne asigura că persoanele responsabile cu alegerea pieselor aleg piesele corespunzătoare pentru fiecare cabină, un sistem de semnalizare vizuală indică părțile necesare pentru următoarea cabină. După ce toate piesele au fost colectate și mutate în linia principală, persoana responsabilă cu alegerea acestora doar apasă un buton pentru următoarea secvență de lumini.

Majoritatea pieselor și componentelor sunt instalate manual. Cu toate acestea, doi roboți sunt utilizați pentru a instala parbrizele, geamurile laterale și trapele în cabinele Volvo FH. Fiecare dintre aceștia ridică geamurile utilizând ventuze și rotesc cu grijă marginea sub un dozator de adeziv. Numeroși senzori din jurul cabinei se asigură că aceasta se află în poziția corectă pentru brațele robotizate. Fiecare robot este programat să știe exact ce model de cabină trebuie să se afle pe linie, în orice moment, și este calibrat să poziționeze sticla cu precizie de 0,1 mm.

În stațiile finale, personalul testează toate funcțiile de control. Cabina este iluminată cu lumină puternică pentru a verifica vopseaua și finisajele caroseriei. Apoi este transportată în linia de șasiu, unde este conectată la șasiul și la lanțul cinematic corespunzător.

Cabine pe linia de asamblare.

Asamblarea cabinei – Tuve

  • 3.500 de numere de piese sunt utilizate la asamblarea cabinei.
  • 240 de operatori lucrează în zona de asamblare a cabinei în timpul producției.
  • 56 de stații de producție în linia de asamblare a cabinei.
  • 5,5 minute este timpul mediu pentru finalizarea fiecărei stații de lucru.
  • 6 ore durează trecerea cabinei prin întreaga linie de asamblare.
  • 120 de cabine sunt produse în Tuve în fiecare zi.

Conținut asociat

Locul unde motoarele prind viață

Vizitați fabrica de motoare Volvo de la Skövde, Suedia, locul în care sunt construite motoarele, și faceți cunoștință cu inginerii din spatele tehnologiei Euro 6....

Un minut – Spațiul cabinei

În ultimii ani, îmbunătățirile aduse designului cabinelor Volvo Trucks au făcut ca interiorul de la Volvo FH să crească cu un metru cub. Astfel, s-a creat un interior mai spațios și mai aerisit, extinzându-se totodată capacitatea de stocare cu 10,6 ...

Un minut – Vizibilitate

În trafic, vizibilitatea limitată compromite siguranța atât pentru șoferi, cât și pentru ceilalți participanți la trafic Acesta este motivul pentru care Volvo Trucks își proiectează cabinele pentru a minimiza factorii perturbatori și a oferi ...

Filtrați articolele

5 true 5