Volvo FH pe un drum forestier

Cea mai inteligentă cutie de viteze – acum și mai inteligentă

Sistemul de transmisie cel mai avansat de pe piață este acum disponibil într-o versiune și mai inteligentă: pentru o accelerație într-adevăr lină și dinamică. I-Shift Dual Clutch este primul sistem de ambreiaj dublu pentru autocamioane de mare tonaj. Fiind inspirat din cutiile de viteze ale mașinilor de curse, I-Shift Dual Clutch schimbă treapta de viteză într-o fracțiune de secundă. Produce un flux constant de putere care va transforma modul în care conduceți și vă va crește productivitatea.

Volvo FH16 cu I-Shift Dual Clutch pe drum

Conduceți pur și simplu

Cu transmisia I-Shift, condusul devine mai simplu, mai sigur și mai confortabil. Fără ambreiaj greu de apăsat, fără o manetă cu care să vă luptați. Fiecare schimbare a treptei de viteză este perfect sincronizată. Simplitatea sistemului reduce oboseala șoferului, ajutându-vă să vă concentrați asupra drumului și traficului din jurul dumneavoastră. Iar dacă doriți să schimbați viteza manual, butonul de pe schimbător vă oferă control deplin asupra schimbării treptelor de viteză.

Autotractor Volvo FH pe drum

Economisiți combustibil

Sistemul I-Shift este proiectat să reducă consumul de combustibil cu până la 5%. Pierderile interne de energie sunt mai mici decât la cutiile de viteze manuale, dar sistemul electric este factorul de diferențiere. Fiecare schimbare a treptei de viteză este sincronizată precis. Astfel, se asigură că motorul funcționează în intervalul cel mai eficient de turații pe minut indiferent dacă este în modul economic sau în cel de performanță. În plus, la coborâre, sistemul I-Roll dezactivează motorul, utilizând la maximum inerția autocamionului și realizând o economie de combustibil de până la 2%.

Cum funcționează

Cum funcționează

Sistemul I-Shift se bazează pe o cutie de viteze „clasică”, nesincronizată, având astfel un model compact și pierderi interne reduse. Efectul se produce în unitatea electronică de comandă care gestionează ambreiajul și treptele de viteză. În urma analizei informațiilor despre viteză, greutatea vehiculului, înclinarea drumului și cuplul motor, sistemul aplică fiecare schimbare a treptelor de viteză cu precizie maximă. Sistemul comunică și cu motorul, ceea ce îi permite să regleze turațiile și efectul de frână de motor pentru obținerea celor mai bune performanțe.

Ranforsată pentru aplicații dificile

Ranforsată pentru aplicații dificile

Dacă rulați în condiții extrem de dificile, veți aprecia transmisia I-Shift ranforsată. A fost proiectă special pentru medii în care urcați sau coborâți frecvent pante cu înclinații de peste 10% sau în care conduceți pe un teren extrem de accidentat. Aceasta înseamnă că transmisia I-Shift este disponibilă pentru situații în care cutia de viteze manuală sau cutia automată Powertronic erau singurele opțiuni.

melonJS

Pornire de pe loc îmbunătățită pe teren deluros

Cu I-Shift, autocamionul a devenit mai versatil și mai ușor de condus. Cutia de viteze automată este disponibilă acum cu opțiune pentru una sau două trepte de forță, plus încă o opțiune de trepte suplimentare pentru marșarier. Dacă transportați încărcături grele, știți că pornirea de pe loc poate fi dificilă uneori, în special pe teren deluros sau pe drumuri degradate. În cele din urmă, puteți fi nevoit să descărcați marfa sau chiar să solicitați remorcarea, ceea ce ar avea efecte devastatoare asupra disponibilității și productivității. Echipați-vă autocamionul FH cu transmisia I-Shift cu trepte de forță și această problemă va fi de domeniul trecutului. Capacitatea de pornire de pe loc este îmbunătățită considerabil, iar solicitarea pe ambreiaj este redusă cu până la 75%, evitându-se reparațiile inutile.

Consum scăzut de combustibil

Deplasați-vă încet, rulați economic

Transmisia I-Shift cu trepte de forță poate într-adevăr să sporească economia de combustibil? Desigur. Deoarece, până acum, ați fost dispus de multe ori să sacrificați economia de combustibil în favoarea capacității de pornire de pe loc. Dar acum, datorită treptelor de forță, putem să vă dotăm autocamionul cu un raport mai rapid al punții spate, astfel încât să puteți rămâne la viteza de croazieră la turații mult mai mici atunci când conduceți pe drumuri în stare bună. Acest lucru reduce consumul de combustibil până la câteva procente.

Control perfect la viteze extrem de reduse

Control perfect în orice direcție

Manevrarea la viteză redusă este unul dintre cele mai dificile aspecte ale acestei meserii. Datorită unui raport al transmisiei de până la 32:1 (și până la 37:1 în marșarier), transmisia I-Shift cu trepte de forță vă permite să conduceți cu viteze de numai 0,5-2 km/h. Dețineți mereu controlul complet, fiind ușor să parcați cu precizie atunci când trebuie să încărcați sau să descărcați mărfurile și evitând accidentele care pot avea un impact negativ asupra zilei dumneavoastră de lucru și asupra productivității.

Sporește versatilitatea autocamionului

Acceptați mai multe activități.

Transmisia I-Shift cu trepte de forță sporește versatilitatea autocamionului, oferindu-vă posibilitatea de a utiliza același autocamion pentru o mulțime de sarcini și în condiții de condus diferite. Conduceți atât pe șosea, cât și pe teren accidentat? Trebuie să transportați încărcături extrem de grele? Lucrați la altitudini mari? Lucrați în aplicații care necesită în mod special o viteză redusă? Nicio problemă. Modulul cu trepte de forță adaugă numai 120 mm la lungimea transmisiei I-Shift și 48 kg la greutatea acesteia.

I-Shift Dual Clutch – un nou mod de a conduce

I-Shift Dual Clutch – un nou mod de a conduce

I-Shift Dual Clutch este primul sistem de transmisie cu ambreiaj dublu din lume pentru autocamioanele de mare tonaj, oferind o accelerație extrem de lină și dinamică. Inspirat din cutiile de viteze ale mașinilor de curse, ambreiajul dublu I-Shift schimbă viteza într-o fracțiune de secundă. Produce astfel un flux constant de putere care va transforma felul în care conduceți și va crește productivitatea.

Confort și siguranță pentru șofer

Confort și siguranță pentru șofer

Dacă activitățile dumneavoastră necesită un nivel înalt de performanță și schimbarea frecventă a treptelor de viteză, alegeți I-Shift Dual Clutch. Acesta oferă un confort pentru șofer fără precedent. Cuplul este constant, de aceea, puteți să schimbați viteza fără ezitare în mijlocul unui viraj. Iar puterea este transferată încontinuu către roți, ceea ce înseamnă că riscul de a vă împotmoli sau de a pierde priza pe teren alunecos este redus la minimum. Chiar dacă puneți o frână de motor la coborâre prin schimbarea într-o treaptă de viteză inferioară, puteți fi sigur că veți avea o călătorie bună și sigură. I-Shift Dual Clutch este disponibil pentru motoarele D13K de 460, 500 și 540 CP.

Ce aduce în plus ambreiajul dublu

Ce aduce în plus ambreiajul dublu

Transmisia cu ambreiaj dublu poate preselecta treapta următoare de viteză în timp ce conduceți în
cea curentă. Astfel, unul din ambreiaje este în poziția ralanti, iar celalalt este activat. Datorită celor doi arbori de intrare și dispunerii inteligente a roților dințate și a elementelor de selectare, se pot alege două trepte de viteză simultan. Rezultatul? Schimbarea treptelor de viteză are loc într-o fracțiune de secundă, fără a întrerupe furnizarea puterii.

Imagine cu raze X a cutiei de viteze I-Shift

Cum funcționează...

Sistemul I-Shift se bazează pe o cutie de viteze „clasică”, nesincronizată, având astfel un model compact și pierderi interne reduse. Efectul se produce în unitatea electronică de comandă care gestionează ambreiajul și treptele de viteză. În urma analizei informațiilor despre viteză, greutatea vehiculului, înclinarea drumului și cuplul motor, sistemul aplică fiecare schimbare a treptelor de viteză cu precizie maximă. Sistemul comunică și cu motorul, ceea ce îi permite să regleze turațiile și efectul de frână de motor pentru obținerea celor mai bune performanțe.

Unitatea ambreiajului dublu în cutia de viteze

... și ce aduce în plus ambreiajul dublu

Transmisia cu ambreiaj dublu poate preselecta treapta următoare de viteză în timp ce conduceți în
cea curentă. Astfel, unul din ambreiaje este în poziția ralanti, iar celalalt este activat. Datorită celor doi arbori de intrare și dispunerii inteligente a roților dințate și a elementelor de selectare, se pot alege două trepte de viteză simultan. Rezultatul? Schimbarea treptelor de viteză are loc într-o fracțiune de secundă, fără a întrerupe furnizarea puterii.

Cum v-ar plăcea să fie I-Shift?

Cum v-ar plăcea să fie I-Shift?

Programul de schimbare a treptelor permite personalizarea transmisiei I-Shift potrivit condițiilor de rulare pe care le întâmpinați. Aveți de ales dintre patru pachete de completare – Construcții, Distribuție, Transport de cursă lungă sau Transport de mare tonaj – precum și câteva alte opțiuni, precum I-See, trepte de forță și funcționalitate suplimentară pentru priza de putere.

Cum poate contribui I-See la reducerea consumului de combustibil pe teren deluros

I-See: maximizați eficiența și economiile

Pe teren deluros, I-Shift și I-Shift Dual Clutch funcționează excelent împreună cu tehnologia noastră intuitivă I-See pentru a economisi și mai mult combustibil.

Aflați cum funcționează I-See
Contactaţi-ne

Conduceți-l.

Doriți să testați caracteristicile I-Shift și I-Shift Dual Clutch? Contactați un reprezentant Volvo Trucks, care vă va oferi cu plăcere toate răspunsurile.

Contactaţi-ne