Specificațiile șasiului pentru Volvo FH

  • Înălțimi șasiu
  • Sarcină max. pe puntea din față
  • Suspensie spate
  • Înălțimi de cuplare, autotractoare
  • Traverse de remorcare
  • Rezervoare de combustibil
  • Rezervoare de AdBlue
  • Șei de cuplare
  • Suspensie față independentă
  • Direcție Dinamică Volvo
  • Punți portante amplasate în spatele punții motoare
  • Punți liftabile amplasate în fața punții motoare
  • Frâne

Înălțimi șasiu

Foarte jos (autotractor) aprox. 810 mm
Jos aprox. 850 mm
Mediu aprox. 900 mm
Înalt aprox. 1.000 mm
Foarte înalt aprox. 1.200 mm

Sarcină max. pe puntea față (tone)

  Pneumatică Arcuri lamelare
Foarte jos 7.5 -
Jos 8 -
Mediu 9* 9
Înalt 9 10/18**
Foarte înalt - 10/20**
* Cu Suspensie față independentă 8,5
** Cu punți față duble (FAA20/FAA21)

Suspensie spate

Tip Punți Suspensie Sarcină pe punte/boghiu Reductor Punți portante, amplasate în spatele (tag) și în fața (pusher) punții motoare
Solo          
RAD-L90 4×2 Parabolică/Convențională 13 t Simplu/butuc  
RAD-GR 4×2 Pneumatică 11.5/13 t Simplu/butuc  
RAD-G2 4×2 Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții) 13 t În butucul roții  
           
Boghiu          
RADT-AR 6×2/8×2 Parabolică 19/21 t Simplu/butuc Punte portantă (nedirectoare)
RADT-GR 6×2/8×2 Pneumatică 19/20,5/22,5/23 t Simplu/butuc Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare
RAPD-GR 6×2 Pneumatică 19/22 t Simplu/butuc Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare)
RADD-G2 6×4/8×4 Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții) 21/23/26 t Simplu/butuc  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolică 21 t Simplu/butuc  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare 23/26 t Simplu/butuc  
RADD-TR2 6×4/8×4 Convențională, cu arcuri lamelare 26/32 t În butucul roții  
RADD-GR 6×4/8×4 Pneumatică 21/23/26 t Simplu/butuc  
RAPDT-GR 8×2 Pneumatică 27/30/30,5/31,5/32 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare + punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare
RADDT-GR 8×4/10×4 Pneumatică 27/33/36 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare
RAPDD-GR 8×4 Pneumatică 27/30,5/32/35 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare
RADDT-G2 8×4/10×4 Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții) 27/33/36 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

Înălțimi șa de cuplare

Tracțiune Înălțime șasiu Suspensie Înălțime cadru Înălțime 5 W* Anvelope Înălțime min. de cuplare Înălțime nominală tracțiune**
4×2 Foarte jos RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  Foarte jos RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Jos RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Mediu RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Mediu RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  Înalt RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  Înalt RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Jos RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Mediu RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Mediu RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Înalt RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Mediu RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Mediu RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Înalt RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  Înalt RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 Înalt RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 Înalt RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207
* Înălțime de montare +60 milimetri.
** Înălțimi aproximative.

Traverse de remorcare
Montat central, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorcă cu punte centrală. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

Rezervoare de combustibil
Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 de litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4x2 este de 1.480 litri.

Rezervoare de AdBlue
Capacități de la 32 la 100 de litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.

Șa de cuplare
Montarea omologată permite sarcini de până la 36 de tone. În gamă este inclusă o șa de cuplare omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Șaua de cuplare este cu doar 140 de mm deasupra șasiului. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante.

Frâne
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne pe disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS Medium sau oricare dintre opțiunile suplimentare.

Suspensie față independentă
Suspensia față independentă permite roților față să se deplaseze vertical, independent, ceea ce oferă caracteristici excelente de manevrabilitate. Suspensia este disponibilă pentru configurații 4x2 și 6x2 și are o capacitate de încărcare de 8,5 tone. Suspensia față independentă poate fi acum combinată cu Direcția dinamică Volvo.

Direcție Dinamică Volvo
Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când se merge înainte, cât și în marșarier.
Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile punților, inclusiv pentru autocamioane cu punți față duble. De asemenea, este oferită și în combinație cu suspensia față independentă.

Tandem cu punte liftabilă
Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când autocamionul nu este încărcat. Atunci când autocamionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură.
Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6x4 și 8x4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne pe disc.

Punți portante amplasate în spatele punții motoare
Disponibile în mai multe versiuni – fixe cu roți simple sau duble, directoare automate sau active. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.

Punte portantă amplasată în fața punții motoare
Disponibilă în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare, cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 7,5 sau 9 tone.

PACHET EBS MEDIU

Monitorizare stare EBS
Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

Ajutor la pornirea în rampă
Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat
un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului.

Monitorizare uzură plăcuțe de frână
Avertizor plăcuțe de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu plăcuțele de frână respective. (Numai pentru frâne pe disc.)

Decuplarea automată a frânei de mână
Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă
pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

OPȚIUNI SUPLIMENTARE

Frână antiforfecare
Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

ESP (Program electronic de stabilitate)
Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESP respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți.

Lumină pentru frâna de urgență
Atunci când se frânează de urgență la o viteză mai mare de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă.

Retarder hidraulic
Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 680 kW.

Descărcare

Specificație șasiu

Descărcați specificațiile complete ale șasiului în format PDF.

Descărcare(PDF, 0.3 MB)
Contactaţi-ne

Contactaţi-ne

Conduceți autocamionul pentru a testa cu adevărat noul șasiu dinamic. Un reprezentant Volvo Trucks are răspunsurile.

Contactaţi-ne