Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FH

  • Motoare
  • I-Shift
  • Pachete software I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Punți spate
  • Rapoarte de transmitere axă spate
  • Combinații de lanț cinematic
  • Prize de putere

Motoare

  D13K  G13C 
Normă antipoluare  Euro 6  Euro 6
Număr de cilindri  6
Cilindree  12,8 dm³  12,8 dm³
Cursă  158 mm  158 mm
Alezaj  131 mm  131 mm
Raport de compresie  18:1 (420, 460 CP), 17:1 (500, 540 CP) 17:1
Regim economic  900-1400 rpm  1000-1400 rpm
Putere frână pe evacuare 200 kW (2.300 rpm) -
Efect VEB+  375 kW (2.300 rpm) 375 kW (2.300 rpm)
VEB+  opțional opțional 
Filtre de ulei  2 principale, 1 pentru impurități fine   2 principale, 1 pentru impurități fine 
Volum schimb ulei, incl. filtru  33 l  33 l 
Volumul total al sistemului de răcire  38 l  39,5 l 

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

 

Interval de schimb ulei

Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4. 

Priză de putere montată pe motor

  Putere cuplu  Raport 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1.000 Nm*  1.26:1

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

D13K – Putere/cuplu

D13K – Putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011

D13K420 (309 kW)   
Putere maximă la 1.400 – 1.800 rpm  420 CP 
Cuplu maxim la 860 – 1.400 rpm  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Putere maximă la 1.400 – 1.800 rpm  460 CP 
Cuplu maxim la 900 – 1.400 rpm  2300 Nm  
D13K500 (368 kW)   
Putere maximă la 1.400 – 1.800 rpm  500 CP 
Cuplu maxim la 1.000 – 1.400 rpm  2500 Nm 
D13K540 (397 kW)   
Putere maximă la 1.450 – 1.800 rpm  540 CP 
Cuplu maxim la 1.000 – 1.450 rpm  2.600 Nm 
G13C – PUTERE/CUPLU

G13C – PUTERE/CUPLU

Putere netă conform EC 582/2011

G13C420 (309 kW)  
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 420 CP
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 2100 Nm
G13C460 (338 kW)  
Putere maximă la 1.700-1.800 rpm 460 CP
Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm 2300 Nm
   
I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor de viteză. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificații

Tip Ultima treaptă Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
AT2412F
Direct  2400 44
AT2612F
Direct  2600 100
ATO2612F
Raport subunitar  2600 100

Specificații I-Shift Dual Clutch

Tip  Ultima treaptă  Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
SPO2812 Raport subunitar 2800 80

Pachete software I-Shift

Versiunea de bază (TP-BAS)
TP-BAS este pachetul software standard furnizat împreună cu I-Shift, care include funcțiile de bază ale cutiei de viteze pentru condus în orice condiții.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul distribuției (TP-DIST)
TP-DIST adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul distribuției. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul construcțiilor (TP-CON)
TP-CON adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul construcțiilor. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse. Acest software poate gestiona cele mai dificile stări ale drumurilor.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză la transporturile de cursă lungă (TP-LONG)
TP-LONG include funcții inteligente care minimizează consumul de combustibil. Acest pachet software este ideal pentru operațiile de transport de cursă lungă, în care se pune un accent deosebit pe economia de combustibil. Această variantă include funcția I-Roll.

Transport de mare tonaj (TP-HD)
TP-HD optimizează I-Shift pentru transporturile de mare tonaj cu sarcini maxime în combinație foarte mari (>85 tone). Indiferent cât de mare este sarcina maximă în combinație, șoferul poate optimiza întotdeauna manevrabilitatea selectând sau dezactivând modul pentru transporturi de mare tonaj și activând modul pentru transporturi de cursă lungă. Funcțiile cuprinse în pachetul software oferă și beneficii pentru autocamioanele care rulează cu mai multe remorci.

Pachete software I-Shift

Variante comercializate TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Ajustare îmbunătățită a selecției treptelor de viteză, incl. accelerarea maximă (AMSO-AUT) o o o
Funcții vocaționale de bază (AVO-BAS)
Performanță îmbunătățită – drumuri neamenajate (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Gearbox Oil Temperature Monitor
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Launch Control
Enhanced Shift Strategy (GCW ≤ 85 t)
Heavy Duty GCW Control (85 t < GCW ≤ 180 t)
Treaptă de forță pentru viteze ultrareduse* (ASO-ULC) o o o
Trepte de forță* (ASO-C) o o o
Viteze multiple pentru marșarier* (ARSO-MSR) o o o
I-See, utilizarea datelor GPS o o

• Standard (•) Această funcție poate fi utilizată atunci când este activat modul TP-LONG. Opțiunea o – funcție indisponibilă
*Numai AT2612F, ATO2612F, ATO3112F și ATO3512F. ARSO-MSR necesită ASO-ULC sau ASO-C.
**Numai AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F și ATO3512F.

Punți spate

Tip  Punte Treaptă Cuplu maxim (Nm) Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
Reductor simplu          
RSS1144A Solo Hipoid 2800 11.5/11.7 44
RSS1344C/D Solo Hipoid 2600 13 44
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 70
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 80
Reductor în butucul roții          
RSH1370F Solo Angrenaje conice elicoidale 3550 13 70
RTH2610F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 26 100
RTH3210F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 32 100
RTH3312 Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 33 120

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* Pentru RSS1344D.

Combinații de lanț cinematic

  D13K420 D13K460 D13K500 D13K540 G13C420 G13C460
I-Shift            
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
AT2812F            
ATO3112F            
ATO3512F            
             
I-Shift Dual Clutch             
SP02812     ●  ●  ●    
Punți cu reductor simplu            
RSS1144A
RSS1344C/D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
RSS1144
Punți cu reductor în butucul roții            
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

Prize de putere

Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Prize de putere independente de ambreiaj

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

Contactați-ne

Descoperiți Volvo FH în detaliu

Configurați autocamionul ideal. Un reprezentant de vânzări Volvo Trucks vă poate ajuta.

Contactați-ne