Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FH16

  • Motoare
  • I-Shift
  • Pachete software I-Shift
  • Punți spate
  • Rapoarte de transmitere axă spate
  • Combinații de lanț cinematic
  • Prize de putere

Motoare

  D16K 
Normă antipoluare  Euro 6
Număr de cilindri 
Cilindree  16,1 dm³ 
Cursă  165 mm 
Alezaj  144 mm
Raport de compresie  16.0:1
Regim economic  950-1400 rpm
Putere frână pe evacuare 230 kW (2.200 rpm)
Efect VEB+  470 kW (2.200 rpm)
VEB+  opțional 
Filtre de ulei  2 principale, 1 pentru impurități fine 
Volum schimb ulei, incl. filtru  42 l 
Volumul total al sistemului de răcire  48 l 

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

 

Interval de schimb ulei

Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4. 

Priză de putere montată pe motor

  Putere cuplu  Raport 
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1.000 Nm*  1.26:1
* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.
D16K – Putere/cuplu

D16K – Putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D16K550 (405 kW)   
Putere maximă la 1.350 – 1.900 rpm  550 CP 
Cuplu maxim la 900 – 1.350 rpm  2800 Nm*
D16K550 (405 kW)   
Putere maximă la 1.350 – 1.900 rpm  550 CP 
Cuplu maxim la 900 – 1.350 rpm  2900 Nm 
D16K650 (479 kW)   
Putere maximă la 1.450 – 1.900 rpm  650 CP 
Cuplu maxim la 950 – 1.450 rpm  3150 Nm 
D16K750 (552 kW)   
Putere maximă la 1.600 – 1.800 rpm  750 CP 
Cuplu maxim la 950–1.400 rpm  3550 Nm 
* Disponibil numai pentru un motor de 550 CP cu o cutie de viteze manuală
I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor de viteză. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificații

Tip Ultima treaptă Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
AT2812F
Direct  2800 60
ATO3112F
Raport subunitar  3150 100
ATO3512F Raport subunitar 3550 100

Pachete software I-Shift

Versiunea de bază (TP-BAS)
TP-BAS este pachetul software standard furnizat împreună cu I-Shift, care include funcțiile de bază ale cutiei de viteze pentru condus în orice condiții.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul distribuției (TP-DIST)
TP-DIST adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul distribuției. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul construcțiilor (TP-CON)
TP-CON adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul construcțiilor. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse. Acest software poate gestiona cele mai dificile stări ale drumurilor.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză la transporturile de cursă lungă (TP-LONG)
TP-LONG include funcții inteligente care minimizează consumul de combustibil. Acest pachet software este ideal pentru operațiile de transport de cursă lungă, în care se pune un accent deosebit pe economia de combustibil. Această variantă include funcția I-Roll.

Transport de mare tonaj (TP-HD)
TP-HD optimizează I-Shift pentru transporturile de mare tonaj cu sarcini maxime în combinație foarte mari (>85 tone). Indiferent cât de mare este sarcina maximă în combinație, șoferul poate optimiza întotdeauna manevrabilitatea selectând sau dezactivând modul pentru transporturi de mare tonaj și activând modul pentru transporturi de cursă lungă. Funcțiile cuprinse în pachetul software oferă și beneficii pentru autocamioanele care rulează cu mai multe remorci.

Pachete software I-Shift

Variante comercializate TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Ajustare îmbunătățită a selecției treptelor de viteză, incl. accelerarea maximă (AMSO-AUT) o o o
Funcții vocaționale de bază (AVO-BAS)
Performanță îmbunătățită – drumuri neamenajate (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Gearbox Oil Temperature Monitor
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Launch Control
Enhanced Shift Strategy (GCW ≤ 85 t)
Heavy Duty GCW Control (85 t < GCW ≤ 180 t)
Treaptă de forță pentru viteze ultrareduse* (ASO-ULC) o o o
Trepte de forță* (ASO-C) o o o
Viteze multiple pentru marșarier* (ARSO-MSR) o o o
I-See, utilizarea datelor GPS o o

• Standard (•) Această funcție poate fi utilizată atunci când este activat modul TP-LONG. Opțiunea o – funcție indisponibilă
*Numai AT2612F, ATO2612F, ATO3112F și ATO3512F. ARSO-MSR necesită ASO-ULC sau ASO-C.
**Numai AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F și ATO3512F.

Punți spate

Tip  Punte Treaptă Cuplu maxim (Nm) Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
Reductor simplu          
RSS1144A Solo Hipoid 2800 11.5/11.7 44
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 70
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 80
Reductor în butucul roții          
RSH1370F Solo Angrenaje conice elicoidale 3550 13 70
RTH2610F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 26 100
RTH3210F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 32 100
RTH3312 Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 33 120

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RSS1144 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.31:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.79:1 2.64:1 2.47:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 3.10:1 2.85:1 2.64:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.44:1 3.08:1 2.85:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.67:1 3.40:1 3.08:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1   3.67:1   3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 6.18:1
3.70:1   4.11:1   4.13:1   4.55:1 4.55:1 7.21:1
        4.50:1   5.41:1 5.41:1  
        5.14:1   6.18:1 6.18:1  
        5.67:1     7.21:1  
        6.17:1        

* Pentru RSS1344D.

Combinații de lanț cinematic

  D16K550 * D16K550 ** D16K650 D16K750
I-Shift        
AT2412F        
AT2612F        
ATO2612F        
AT2812F      
ATO3112F    
ATO3512F      
         
I-Shift Dual Clutch         
SP02812         
Punți cu reductor simplu        
RSS1344C/D        
RSS1356      
RSS1360
RTS2370A
RSS1144        
Punți cu reductor în butucul roții        
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312

* (2.800 Nm)
** (2.900 Nm)

Prize de putere

Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Prize de putere independente de ambreiaj

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

Contactați-ne

Descoperiți Volvo FH16 în detaliu

Configurați autocamionul ideal. Totul se întâmplă la un centru Volvo Trucks.

Contactați-ne