Specificațiile șasiului pentru Volvo FM

 

  • Înălțimi șasiu
  • Sarcină max. pe puntea din față
  • Suspensie spate
  • Înălțimi șa de cuplare
  • Traverse de remorcare
  • Rezervoare de combustibil
  • Rezervoare de AdBlue
  •  

     

  • Șei de cuplare
  • Direcție Dinamică Volvo
  • Tandem cu punte liftabilă
  • Punți portante amplasate în spatele punții motoare
  • Punți liftabile amplasate în fața punții motoare
  • Frâne 
  •  

    Înălțimi șasiu

    Foarte jos (autotractor) aprox. 810 mm
    Jos aprox. 850 mm
    Mediu aprox. 900 mm
    Înalt aprox. 1.000 mm

    Sarcină max. pe puntea față (tone)

      Pneumatică Arcuri lamelare
    Foarte jos 8
    Jos 8
    Mediu 9 9
    Înalt 9 10/20*
    * Cu punți față duble (FAA20).

    Suspensie spate

    Tip Punți Suspensie Sarcină pe punte/boghiu Reductor Punți portante, amplasate în fața (pusher) și în spatele (tag) punții motoare
    Solo
    RAD-L90 4×2 Parabolică/Convențională 13 t Simplu/butuc  
    RAD-GR 4×2 Pneumatică 11.5/13 t Simplu/butuc  
    Boghiu
    RADT-AR 6×2 Parabolică 19/21 t Simplu/butuc Punte portantă (fixă) amplasată în spatele punții motoare
    RADT-GR 6×2/8×2 Pneumatică 19/20,5/22,5/23 t Simplu/butuc Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare
    RAPD-GR 6×2 Pneumatică 19/22 t Simplu/butuc Punte portantă (fixă/directoare) amplasată în fața punții motoare
    RADD-BR 6×4/8×4 Parabolică 21 t Simplu/butuc  
    RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare 23/26 t Simplu/butuc  
    RADD-TR2 6×4/8×4 Convențională, cu arcuri lamelare 26/32 t În butucul roții  
    RADD-GR 6×4/8×4 Pneumatică 21/23/26 t Simplu/butuc  
    RADDT-GR 8x4/10x4 Pneumatică 27/33/36 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare
    RAPDD-GR 8×4 Pneumatică 27/30,5/32/35 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare
    RAPDT-GR 8x2 Pneumatică 27/30/30,5/31,5/32 t Simplu/butuc Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare + punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare

    Înălțimi șa de cuplare

    Tracțiune Șasiu Suspensie Înălțime cadru Înălțime 5 W* Anvelope Înălțime minimă de cuplare** Înălțime nominală tracțiune**
    4×2 Foarte jos RAD-GR 266 140 295/55 867 912
      Foarte jos RAD-GR 266 140 295/60 887 932
      Jos RAD-GR 266 140 315/60 955 1015
      Mediu RAD-GR 266 140 315/70 1014 1075
      Mediu RAD-GR 300 140 315/70 1031 1092
      Înalt RAD-GR 266 140 315/80 1056 1147
      Înalt RAD-GR 300 140 315/80 1090 1164
    6×2 Jos RADT-GR 266 160 315/60 975 1035
      Mediu RADT-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Mediu RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Înalt RADT-GR 300 150* 315/80 1160 1234
      Mediu RAPD-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Mediu RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Înalt RAPD-GR 266 160 315/80 1076 1167
      Înalt RAPD-GR 300 160 315/80 1110 1184
    6×4 Înalt RADD-GR 300 150* 315/80 1173 1234
    8x4 Înalt RAPDD-GR 300 160 315/80 1137 1207
    * Înălțime de montare +60 mm.
    ** Înălțimi aproximative.

    Traverse de remorcare
    Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

    Rezervoare de combustibil
    Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 de litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4x2 este de 1.480 litri.

    Rezervoare de AdBlue tanks
    Plastic. Capacități între 32 și 90 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue.

    Șa de cuplare
    Montarea omologată permite sarcini de până la 36 de tone. În gamă este inclusă o șa de cuplare omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Șaua de cuplare este cu doar 140 de mm deasupra șasiului. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante.

    Direcție Dinamică Volvo
    Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier.

    Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru autocamioane cu punți față duble.

    Tandem cu punte liftabilă
    Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când autocamionul nu este încărcat. În momentul în care autocamionul este încărcat, puntea coboară și se reactivează automat. 

    Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6x4 și 8x4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne pe disc.

    Punți portante amplasate în spatele punții motoare
    Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.

    Punți portante amplasate în fața punții motoare
    Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 7,5 sau 9 tone.

    Frâne

    EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne pe disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS Medium sau oricare dintre opțiunile suplimentare.

    PACHET EBS MEDIU

    Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS Medium adaugă următoarele caracteristici.

    Control stare EBS

    Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

    Sistem de asistență la pornirea din rampă

    Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite demarajul vehiculului.

    Monitorizare uzură plăcuțe de frână

    Avertizor plăcuțe de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu plăcuțele de frână respective. (Numai pentru frâne pe disc.)

    Decuplarea automată a frânei de mână

    Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

    OPŢIUNI SUPLIMENTARE

    Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:

    Frână antiforfecare

    Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

    ESP (program electronic de stabilitate)

    Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESP respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți.

    Lumină pentru frâna de urgență

    Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă.

    Retarder hidraulic

    Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.

    Descărcare

    Specificații șasiu

    Descărcați specificațiile complete ale șasiului în format PDF.

    Descărcare(PDF, 2.7 MB)
    VT

    Vă place? Conduceți-l.

    Conduceți autocamionul pentru a testa cu adevărat noul șasiu dinamic.

    Contactaţi-ne