Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FM

 

  • Motoare
  • I-Shift
  • Pachete software I-Shift

  •  

     

  • Punți spate
  • Rapoarte de transmitere axă spate
  • Gama de lanțuri cinematice
  • Prize de putere

  •  

    Motoare

      D11K D13K
    Norme antipoluare Euro 6 Euro 6
    Număr de cilindri 6 6
    Cilindree 10,8 dm3 12,8 dm3
    Cursă 152 mm 158 mm
    Alezaj 123 mm 131 mm
    Raport de compresie 17.0:1 17.0:1
    Putere maximă frână pe evacuare 160 kW (2.400 rpm) 200 kW (2.300 rpm)
    Efect VEB 290 kW (2.400 rpm)  
    Efect opțional  
    Efect VEB+   375 kW (2.300 rpm)
    VEB+   opțional
    Filtre de ulei 2 principale, 1 pentru impurități fine 2 principale, 1 pentru impurități fine
    Volum schimb ulei, incl. filtru 36 l 33 l
    Volumul total al sistemului de răcire 36 l 38 l

    Interval de schimb ulei

    până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4.

    Premise obligatorii combustibil

    Doar combustibil fără sulf (EN590, sulf max. 10 ppm).

    Priză de putere montată pe motor

      Putere cuplu Rapoarte, D11K Rapoarte, D13K
    EPTT650 650 Nm* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1.000 Nm*   1.26:1
    * Putere cuplu în timpul rulării și staționării.
    Motorul D11K, curbe de putere/cuplu

    D11K – Putere/cuplu

    Putere netă conform: EC 582/2011

    D11K330 (243 kW)  
    Putere maximă la 1600-1900 rpm 330 CP
    Cuplu maxim la 950-1400 rpm 1600 Nm
    D11K370 (273 kW)  
    Putere maximă la 1.600-1.900 rpm 370 CP
    Cuplu maxim la 950–1.400 rpm 1750 Nm
    D11K410 (302 kW)  
    Putere maximă la 1.600-1.900 rpm 410 CP
    Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 1950 Nm
    D11K450 (332 kW)  
    Putere maximă la 1.600-1.900 rpm 450 CP
    Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 2150 Nm
    Motorul D13K, curbe de putere/cuplu

    D13K – Putere/cuplu

    Putere netă conform: EC 582/2011

    D13K420 (309 kW)  
    Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 420 CP
    Cuplu maxim la 860–1.400 rpm 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Putere maximă la 1.400 – 1.800 rpm 460 CP
    Cuplu maxim la 900 – 1.400 rpm 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 500 CP
    Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 2500 Nm
    I-Shift

    Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

    I-Shift

    Tip Ultima treaptă Cuplu motor Sarcină maximă în combinație aprobată
    AT2412F Direct 2.400 Nm 44 t
    AT2612F Direct 2.600 Nm 100 t
    ATO2612F Raport subunitar 2.600 Nm 100 t

    Pachete software I-Shift

    Versiunea de bază (TP-BAS)
    TP-BAS este pachetul software standard furnizat împreună cu I-Shift, care include funcțiile de bază ale cutiei de viteze pentru condus în orice condiții.

    Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul distribuției (TP-DIST)
    TP-DIST adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul distribuției. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse.

    Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul construcțiilor (TP-CON)
    TP-CON adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul construcțiilor. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse. Acest software poate gestiona cele mai dificile stări ale drumurilor.

    Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză la transporturile de cursă lungă (TP-LONG)
    TP-LONG include funcții inteligente care minimizează consumul de combustibil. Acest pachet software este ideal pentru operațiile de transport de cursă lungă, în care se pune un accent deosebit pe economia de combustibil. Această variantă include funcția I-Roll.

    Transport de mare tonaj (TP-HD)
    TP-HD optimizează I-Shift pentru transporturile de mare tonaj cu sarcini maxime în combinație foarte mari (>85 tone). Indiferent cât de mare este sarcina maximă în combinație, șoferul poate optimiza întotdeauna manevrabilitatea selectând sau dezactivând modul pentru transporturi de mare tonaj și activând modul pentru transporturi de cursă lungă. Funcțiile cuprinse în pachetul software oferă și
    beneficii pentru autocamioanele care rulează cu mai multe remorci.

    Pachete software I-Shift

    Variante comercializate TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Basic PTO Functions (APF-BAS)
    Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
    Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
    Ajustare îmbunătățită a selecției treptelor de viteză, incl. accelerarea maximă (AMSO-AUT) o o o
    Funcții vocaționale de bază (AVO-BAS)
    Performanță îmbunătățită – drumuri neamenajate (AVO-ENH) o o o
    Basic Shift Strategy
    Performance Shift
    Gearbox Oil Temperature Monitor
    Heavy Start Engagement
    I-Roll (•)
    Smart Cruise Control (•)
    Launch Control
    Enhanced Shift Strategy (GCW ≤ 85 t)
    Heavy Duty GCW Control (85 t < GCW ≤ 180 t)
    Treaptă de forță pentru viteze ultrareduse* (ASO-ULC) o o o
    Trepte de forță* (ASO-C) o o o
    Viteze multiple pentru marșarier* (ARSO-MSR) o o o
    Utilizarea datelor GPS de transmisia I-See (PVT-BAS) o o
    Utilizarea datelor GPS de transmisia I-See (PVT-EXT) o o
    • Standard (•) Această funcție poate fi utilizată atunci când este activat modul TP-LONG. Opțiunea o – funcție indisponibilă
    *Numai AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR necesită ASO-ULC sau ASO-C.
    **Numai AT2612F și ATO2612F

    Punți spate

    Tip Punte Treaptă Cuplu maxim Sarcină max. pe punte/boghiu Sarcină maximă în combinație
    Reductor simplu          
    RSS1344C/D Solo Hipoid 2.600 Nm 13 t 44 t
    RSS1356 Solo Hipoid 2.400/2.800 Nm 13 t 56/44 t
    RSS1360 Solo Hipoid 3.550 Nm 13 t 60 t
    RTS2370A Tandem Hipoid 3.550 Nm 23 t 70 t
    Reductor în butucul roții          
    RSH1370F Solo Angrenaje conice elicoidale 3.550 Nm 13 t 70 t
    RTH2610F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3.550 Nm 26 t 100 t
    RTH3210F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3.550 Nm 32 t 100 t
    RTH3312 Tandem Angrenaje conice elicoidale 3.550 Nm 33 t 120 t

    Rapoarte de transmitere axă spate

    RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
    3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1     5.14:1     7.21:1  
    5.29:1     5.67:1        
          6.17:1        
    * Pentru RSS1344D.

    Gama de lanțuri cinematice

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    I-Shift              
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
    Punți cu reductor simplu
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    Punți cu reductor în butucul roții
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    Prize de putere

    Există mai multe alternative pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

    MONTATE PE MOTOR

    PTER-DIN
    Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

    PTER1400
    Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

    PTER100
    Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

    MONTATĂ PE CUTIA DE VITEZE

    PTR-F
    Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

    PTR-FL/FH
    Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

    PTRD-F
    Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

    PTRD-D
    Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

    PTRD-D1
    Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

    PTRD-D2
    Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

     

    Descărcare

    Specificații lanț cinematic

    Descărcați specificațiile complete ale lanțului cinematic în format PDF.

    Descărcare(PDF, 3.9 MB)
    VT

    Descoperiți Volvo FM în detaliu

    Configurați autocamionul ideal.

    Contactaţi-ne