Sistemul este incredibil de rapid; nu trebuie decât o jumătate de secundă pentru a un declic al ambreiajului. Astfel, se asigură tracțiune maximă și mobilitate permanentă.

Jonas Odermalm

Manager Segment de construcții, Volvo Trucks

Test video live ale Sistemului de control automat al tracțiunii

Sophie, o fetiță de 4 ani, în

Cel mai dur drive test efectuat vreodată

Controlul automat al tracțiunii se activează automat

Cum funcționează

Atunci când terenul este alunecos, Controlul automat al tracțiunii cuplează și decuplează automat puntea motoare față exact în momentul în care este necesar. Senzorii unei roți din spate detectează că aceasta începe să piardă tracțiunea și este cuplată imediat tracțiunea integrală. Mecanismul ambreiajului transferă apoi puterea către puntea motoare față, iar autocamionul continuă, fără a se reduce nici cuplul, nici viteza. Puntea motoare față rămâne activată până când șoferul eliberează pedala de accelerație.

Controlul automat al tracțiunii nu necesită intervenția șoferului, ci funcționează singur. Totuși, există un comutator pe bord care vă permite să cuplați manual puntea față sau, în cazul în care condițiile de condus devin extrem de dificil, cuplează toate sistemele de blocare a diferențialelor.

Acest sistem testat a fost o caracteristică ce a făcut parte ani de zile din echipamentul pentru construcții Volvo. Suntem primul producător care a introdus acest sistem revoluționar pe un autocamion care lucrează în construcții.

Controlul automat al tracțiunii este utilizat doar atunci când este necesar, pentru a economisi combustibil și a reduce uzura.

Economisiți combustibil prețios

Din cercetările noastre rezultă că tracțiunea integrală este necesară în cel mult 5% din timp. Aceasta înseamnă că în 95% din timp puntea față reprezintă doar o risipă de combustibil. Control automat al tracțiunii vă ajută să îmbunătățiți eficiența consumului de combustibil. Atunci când nu aveți nevoie de tracțiunea suplimentară, sistemul decuplează automat puntea față, reducând consumul de combustibil cu până la 2% (calculat pe baza unui ciclu de transport regional). Decuplarea automată a punții față reduce, de asemenea, uzura.

Controlul automat al tracțiunii vă oferă toată tracțiunea, când aveți nevoie de ea

Fără compromisuri

O punte față motoare vă rezolvă problemele. Dar, atunci când este cuplată, afectează manevrabilitatea. Spre deosebire de sistemele cu tracțiune integrală, Controlul automat al tracțiunii vă oferă combinația ideală. Atunci când este cuplată puntea față, veți obține toată tracțiunea necesară. Atunci când aceasta este decuplată (ceea ce se întâmplă în majoritatea timpului), manevrabilitatea autocamionului se va îmbunătăți.

Șasiul autocamionului Volvo FMX este proiectat pentru a proteja toate componentele esențiale.

Totul este protejat

Șasiul autocamionului Volvo FMX a fost proiectat pentru a proteja toate componentele esențiale. Barele, atât cele transversale cât și cele longitudinale, sunt toate aliniate cu puntea, în interiorul carcasei punții. Camerele de frânare și rezervoarele de combustibil sunt, de asemenea, bine protejate.

Puntea față motoare are aceeași poziție ca și o punte care nu este motoare, ceea ce oferă un unghi de atac mai bun la urcarea rampelor (28° cu punte față motoare și cu anvelope 13R22.5). Puntea față motoare este disponibilă acum și cu suspensie pneumatică spate, oferind o gardă la sol de 300 de milimetri.

Aflați mai multe despre suspensia pneumatică spate
Configurații disponibile pentru controlul automat al tracțiunii FMX

Configurații disponibile

  • Autoșasiu 4x4
  • Autotractor 4x4
  • Autoșasiu 6x6
  • Autotractor 6x6
  • Autoșasiu 8x6
  • Autoșasiu 10x6

Contactaţi-ne

Dețineți controlul

Doriți să testați personal controlul automat al tracțiunii? Contactați un centru Volvo Trucks.

Contactaţi-ne