Specificațiile șasiului pentru Volvo FMX

  • Înălțimi șasiu
  • Sarcină max. pe puntea din față
  • Suspensie spate
  • Traverse de remorcare
  • Rezervoare de combustibil
  • Rezervoare de AdBlue
  • Șei de cuplare
  • Direcție Dinamică Volvo
  • Tandem cu punte liftabilă
  • Sistem de control automat al tracțiunii
  • Punți portante amplasate în spatele punții motoare
  • Punți liftabile amplasate în fața punții motoare
  • Frâne

Înălțimi șasiu

Mediu  aprox. 900 mm
Înalt aprox. 1.000 mm
Foarte înalt  aprox. 1.200 mm
Extrem de înalt  aprox. 1.240 mm

Sarcină max. pe puntea față (tone)

  Pneumatică  Arcuri lamelare 
Mediu  10 
Înalt  10/20*
Foarte înalt    10/20*
Extrem de înalt    10/20*
* Cu punți față duble (FAA20/FAA21)

Sarcină maximă pe puntea față (tone)

FA-LOW Punte față joasă pentru șasiuri de înălțime medie, sarcină pe punte de până la 9 tone.
FA-MED Punte față medie pentru șasiuri de înălțime medie, sarcină pe punte de până la 10 tone.
FA-HIGH Punte față înaltă pentru șasiuri înalte, sarcină pe punte de până la 10 tone.
FA-XHIGH Punte față foarte înaltă pentru șasiuri foarte înalte, sarcină pe punte de până la 10/18* tone.
FA-XXHIGH Punte față motoare, sarcină pe punte de până la 9/18* tone.
Punți față duble – FA-HIGH/FA-XHIGH Disponibile în variantele 8x2 și 8x4, sarcină pe punte de până la 18 tone.

Suspensie spate

Tip Combinație punți Tip suspensie Sarcină pe punte/boghiu Reductor Alte punți
Solo           
RAD-L90 4×2 Parabolică/Convențională 13 t Simplu/butuc  
RAD-GR 4×2 Pneumatică  13 t Simplu/butuc  
RAD-G2 4×2 Pneumatică  13 t Simplu/butuc  
RAD-L90 4×4 Parabolică/Convențională 13 t În butucul roții   
           
Boghiu           
RADT-AR 6×2 Parabolică 19/21 t Simplu/butuc Punte portantă trasă, nedirectoare
RADT-GR 6×2/8×2 Pneumatică 19/20,5/22,5/23 t Simplu/butuc Punte portantă fixă/directoare/auto-directoare, amplasată în spatele punții motoare
RAPD-GR 6×2 Pneumatică 19/22 t Simplu/butuc Punte portantă nedirectoare/ directoare, împinsă
RADD-G2 6×4/8×4 Pneumatică 21/23/26 t Simplu/butuc  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolică 21 t Simplu/butuc  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare 23/26 t Simplu/butuc  
RADD-TR2 6×4/8×4 Convențională, cu arcuri lamelare 26/32 t În butucul roții  
RADD-GR 6×4/8×4 Pneumatică 21/23/26 t Simplu/butuc  
RADD-BR 6×6 Parabolică 21 t În butucul roții  
RADD-TR1 6×6 Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare 26 t În butucul roții  
RADD-TR2 6×6 Convențională, cu arcuri lamelare 26/32 t În butucul roții  
RAPDT-GR 8×2 Pneumatică 27/30/30,5/31,5/32 t Simplu/butuc 3 punți/punte portantă împinsă directoare și punte portantă directoare sau fixă, amplasată în spatele punții directoare
RADDT-GR 8×4 Pneumatică 27/33/36 t Simplu/butuc 3 punți/punte portantă trasă directoare
RAPDD-GR 8×4 Pneumatică 27/30,5/32/35 t Simplu/butuc 3 punți/punte portantă împinsă directoare
RADDT-G2 8×4 Pneumatică 27/33/36 t Simplu/butuc 3 punți/punte portantă trasă directoare
RADD-BR 8×6 Parabolică 21 t În butucul roții  
RADD-TR1 8×6 Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare 26 t În butucul roții  
RADD-TR2 8×6 Convențională, cu arcuri lamelare 26/32 t În butucul roții  

Traverse de remorcare
Montate central, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorcă cu punte centrală. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri. 

Rezervoare de combustibil
Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 de litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4x2 este de 1.480 litri. 

Rezervoare de AdBlue tanks
Plastic. Capacități între 32 și 90 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. 

Șa de cuplare
Montarea omologată permite sarcini de până la 36 de tone. În gamă este inclusă o șa de cuplare omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Șaua de cuplare este cu doar 140 de mm deasupra șasiului. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante.

Frâne
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne pe disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS Medium sau oricare dintre opțiunile suplimentare.

Direcție Dinamică Volvo
Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier.

Direcția dinamică Volvo este acum disponibilă pentru toate configurațiile punților, cu excepția celor cu punte față motoare (4x4, 6x6, 8x6 și 10x6).

Tandem cu punte liftabilă
Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când autocamionul nu este încărcat. În momentul în care autocamionul este încărcat, puntea coboară și se reactivează automat.

Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6x4 și 8x4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne pe disc.

Control automat al tracțiunii (ATC)
Cuplează automat puntea față motoare atunci când este nevoie și o decuplează dacă terenul permite, economisind combustibil și îmbunătățind manevrabilitatea. ATC cine ca echipare standard pe toate configurațiile de Volvo FMX cu punte față motoare(4x4, 6x6, 8x6 și 10x6).

Punți portante amplasate în spatele punții motoare
Disponibile în mai multe versiuni – fixe cu roți simple sau duble, directoare automate sau active. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone. 

Punte portantă amplasată în fața punții motoare
Disponibilă în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare, cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 7,5 sau 9 tone.

PACHET EBS MEDIU

Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS Medium adaugă următoarele caracteristici:

Monitorizare stare EBS
Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

Ajutor la pornirea în rampă
Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului.

Monitorizare uzură plăcuțe de frână
Avertizor plăcuțe de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu plăcuțele de frână respective. (Numai pentru frâne pe disc.)

Decuplarea automată a frânei de mână
Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

OPȚIUNI SUPLIMENTARE

Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:

Frână antiforfecare
Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

ESP (Program electronic de stabilitate)
Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESP respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți.

Lumină pentru frâna de urgență
Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă. 

Retarder hidraulic
Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.

Descărcare

Specificație șasiu

Descărcați specificațiile complete ale șasiului în format PDF. Descărcare(PDF, 2.2 MB)
Contactaţi-ne

Vă place? Conduceți-l.

Conduceți autocamionul pentru a testa cu adevărat noul șasiu dinamic.

Contactaţi-ne