Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FMX

• Motoare
• I-Shift
• Pachete software I-Shift
• Powertronic

• Punți spate
• Rapoarte punți spate
• Combinații lanț cinematic
• Prize de putere

Motoare

  D11K D13K
Număr de cilindri 6 6
Cilindree 10,8 dm³ 12,8 dm³
Cursă 152 mm 158 mm
Alezaj 123 mm 131 mm
Raport de compresie 17.0:1 17.0:1
Regim economic 950-1400 rpm 900-1400 rpm
Putere maximă frână pe evacuare (2400 rot/min) 160 kW (2300 rot/min) 200 kW
Efect VEB (2400 rot/min) 290 kW  
Efect opțional  
Efect VEB+   (2300 rot/min) 375 kW
VEB+   opțional
Filtre de ulei 2 principale, 1 pentru impurități fine 2 principale, 1 pentru impurități fine
Volum schimb ulei, incl. filtru 36 l 33 l
Volumul total al sistemului de răcire 36 l 38 l

Premise obligatorii combustibil

Doar combustibil fără sulf (EN590, sulf max. 10 ppm).

  

Priză de putere montată pe motor

  Putere cuplu Raport
EPTT650 650 Nm* 1.26:1
EPTT1000 1.000 Nm* 1.26:1
* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.
D11K – Putere/cuplu

D11K – Putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)  
Putere maximă la 1600-1900 rpm 330 CP
Cuplu maxim la 950-1400 rpm 1600 Nm
   
D11K370 (273 kW)  
Putere maximă la 1.600-1.900 rpm 370 CP
Cuplu maxim la 950–1.400 rpm 1750 Nm
   
D11K410 (302 kW)  
Putere maximă la 1.600-1.900 rpm 410 CP
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 1950 Nm
   
D11K450 (332 kW)  
Putere maximă la 1.600-1.900 rpm 450 CP
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 2150 Nm
D13K – Putere/cuplu

D13K – Putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)  
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 420 CP
Cuplu maxim la 860 – 1.400 rpm 2100 Nm
   
D13K460 (338 kW)  
Putere maximă la 1.400 – 1.800 rpm 460 CP
Cuplu maxim la 900 – 1.400 rpm 2300 Nm
   
D13K500 (368 kW)  
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 500 CP
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 2500 Nm
   
D13K540 (397 KW)  
Putere maximă la 1.450 – 1.800 rpm 540 CP
Cuplu maxim la 1.000 – 1.450 rpm 2.600 Nm
I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificații

Tip
Ultima treaptă
Cuplu motor
Sarcină maximă în combinație aprobată
AT2412F Direct 2.400 Nm 44 t
AT2612F Direct 2.600 Nm 100 t
ATO2612F Raport subunitar 2.600 Nm 100 t

Pachete software I-Shift

Versiunea de bază (TP-BAS)
TP-BAS este pachetul software standard furnizat împreună cu I-Shift, care include funcțiile de bază ale cutiei de viteze pentru condus în orice condiții.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul distribuției (TP-DIST)
TP-DIST adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul distribuției. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul construcțiilor (TP-CON)
TP-CON adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul construcțiilor. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse. Acest software poate gestiona cele mai dificile stări ale drumurilor.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză la transporturile de cursă lungă (TP-LONG)
TP-LONG include funcții inteligente care minimizează consumul de combustibil. Acest pachet software este ideal pentru operațiile de transport de cursă lungă, în care se pune un accent deosebit pe economia de combustibil. Această variantă include funcția I-Roll.

Transport de mare tonaj (TP-HD)
TP-HD optimizează I-Shift pentru transporturile de mare tonaj cu sarcini maxime în combinație foarte mari (>85 tone). Indiferent cât de mare este sarcina maximă în combinație, șoferul poate optimiza întotdeauna manevrabilitatea selectând sau dezactivând modul pentru transporturi de mare tonaj și activând modul pentru transporturi de cursă lungă. Funcțiile cuprinse în pachetul software oferă și
beneficii pentru autocamioanele care rulează cu mai multe remorci.

Pachete software I-Shift

Variante comercializate TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Ajustare îmbunătățită a selecției treptelor de viteză, incl. accelerarea maximă (AMSO-AUT) o o o
Funcții vocaționale de bază (AVO-BAS)
Performanță îmbunătățită – drumuri neamenajate (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Gearbox Oil Temperature Monitor
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Launch Control
Enhanced Shift Strategy (GCW ≤ 85 t)
Heavy Duty GCW Control (85 t < GCW ≤ 180 t)
Treaptă de forță pentru viteze ultrareduse* (ASO-ULC) o o o
Trepte de forță* (ASO-C) o o o
Viteze multiple pentru marșarier* (ARSO-MSR) o o o
Utilizarea datelor GPS de transmisia I-See (PVT-BAS) o o
Utilizarea datelor GPS de transmisia I-See (PVT-EXT) o o
• Standard (•) Această funcție poate fi utilizată atunci când este activat modul TP-LONG. Opțiunea o – funcție indisponibilă
*Numai AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR necesită ASO-ULC sau ASO-C.
**Numai AT2612F și ATO2612F

Funcțiile I-Shift explicate

Basic Shift Strategy
Selectarea automată a raportului corect pentru pornirea de pe loc (treptele 1 – 6). Alegerea treptei pentru pornirea de pe loc depinde de sarcina maximă și de înclinarea drumului.

Performance Shift
Permite schimbări mai rapide și mai line ale treptelor, prin utilizarea inteligentă a frânei de motor, a ambreiajului și a frânei speciale pe transmisie.

Basic Gear Selection Adjustment
Permite ajustarea selectării treptelor de la butoanele de pe maneta schimbătorului, în timpul folosirii frânei de motor în modul automat.

Gearbox Oil Temperature Monitor
Indică temperatura uleiului de transmisie pe ecranul cu informații.

Enhanced Shift Strategy
Prin interacțiunea sistemelor EBS și ECS ușurează pornirea și manevrele în spații înguste. Maximizează efectul de frânare VEB/VEB+ prin selectarea automată a treptei corespunzătoare, pentru ca motorul să funcționeze la turații mari. În timpul frânării, când I-Shift este între trepte, folosește frânele de serviciu pentru a nu fi afectată eficiența frânării.

Asistență la pornirea de pe loc
Optimizează selectarea treptelor și funcțiile EBS la manevrele efectuate la viteze mici. Printre altele, asigură și activarea funcției de ajutor la pornirea din rampă doar dacă este necesar.

I-Roll
Cuplarea și decuplarea automată a transmisiei, în scopul reducerii consumului de combustibil. I-Roll este utilizată atunci când nici puterea motorului, nici frâna de motor nu sunt necesare: de exemplu, pe drumuri plane.

Smart Cruise Control
Interacționează cu funcția frână de croazieră și se asigură că frânele auxiliare nu sunt activate dacă nu este cazul. Astfel, se folosește și mai mult funcția de rulare liberă.

I-See
O mică parte a software-ului inteligent I-Shift, care poate stoca datele referitoare la topografie și poate utiliza aceste informații pentru a economisi combustibil și a îmbunătăți confortul la condus. Datele sunt salvate într-o bază de date disponibilă pentru alți utilizatori I-See. Atunci când comandați I-See, este inclus și sistemul I-Cruise de control al vitezei de croazieră (I-Cruise poate fi comandat și separat.)

Heavy Duty GCW control
Optimizează schimbarea treptelor de viteză pentru sarcini maxime în combinație de 85-180
tone.

Opțiuni suplimentare

Funcții îmbunătățite priză de putere
Câteva funcții care permit utilizarea mai ușoară a prizei de putere.

Schimbare manuală avansată și accelerare maximă
Permite ajustarea selectării treptelor de la butoanele de pe maneta schimbătorului, la pornire și în modul automat. Funcția de accelerare maximă permite schimbarea treptei la turații mai mari, când accelerațiae apăsată la maxim.

Performanțe îmbunătățite – drumuri degradate
Câteva funcții care modifică diagrama de schimbare a treptelor și asistă pornirea de pe loc și condusul pe drumuri degradate și în zone deluroase.

Powertronic

Transmisie servoasistată complet automată, cu convertizor de cuplu și radiator de ulei. Schimbă treptele de viteză fără pierderi de putere. Powertronic poate fi echipată din fabrică cu priză de putere, retarder integrat și pompă de servodirecție pentru situații de urgență.

Powertronic

Tip Ultima treaptă Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
PT2106 Direct 2100 44
PT2606 Direct 2600 60

Programele încorporate ale Powertronic

Economie

Concepută pentru reducerea optimă a consumului de combustibil. Schimbarea treptelor se face la cele mai economice turații.

Performanță

Se utilizează atunci când este nevoie de toată puterea motorului. Schimbă într-o treaptă superioară și inferioară la turații mai mari ale motorului.

Punți spate

Tip Punte Treaptă Cuplu maxim (Nm) Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
Reductor simplu          
RSS1344C/D Solo Hipoid 2600 13 44
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 60
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 70
           
Reductor în butucul roții          
RSH1365 Solo Angrenaje conice cu dinți curbi 2400 13 65
RSH1370F Solo Angrenaje conice elicoidale 3550 13 70
RTH2610F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 26 100
RTH3210F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 32 100
RTH3312 Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 33 120
           

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1365 RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1

3.61:1

3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1

3.76:1

3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1

4.12:1

3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.55:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1   4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1   5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
3.70:1   4.11:1 4.13:1     4.55:1 4.55:1  
4.11:1     4.50:1     5.41:1 5.41:1  
4.63:1     5.14:1       7.21:1  
5.29:1     5.67:1          
      6.17:1          
* Pentru RSS1344D.

Gama de lanțuri cinematice

  D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500 D13K540
Powertronic                
PT2106        
PT2606        
                 
I-Shift                
AT2412F    
AT2612F
ATO2612F
                 
Punți cu reductor simplu                
RSS1344C
RSS1344D
RSS1356
RSS1360
RTS2370A
                 
Punți cu reductor în butucul roții                
RSH1365  
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F
RTH3312
                 
Punte față motoare/casetă de distribuție                
FAA11/FAA21/V2501TB

Prize de putere

MONTATE PE MOTOR

PTER-DIN
Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

PTER1400
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

PTER100
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

MONTATĂ PE CUTIA DE VITEZE

PTR-F
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-FL/FH
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

PTRD-F
Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

PTRD-D
Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

PTRD-D1
Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

PTRD-D2
Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.  

Descărcare

Specificații lanț cinematic

Descărcați specificațiile complete ale lanțului cinematic în format PDF. Descărcare(PDF, 3.2 MB)
Contact

Descoperiți Volvo FMX în detaliu

Configurați autocamionul ideal.

Contactaţi-ne