TRUCKS

Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FE

Motoare

 

D8K

G9K320

Norme antipoluare Euro 6 Euro 6

Număr de cilindri

6

6

Capacitate cilindrică

7,7 dm3

8,9 dm3

Cursă

135 mm

144,5 mm

Alezaj

110 mm

114 mm

Raport de compresie

17.5:1

12:01

Regim economic

1.000 – 1.700 rpm

1.200 – 1.700 rpm

Efect frână pe evacuare (2.800 rpm)

120 kW (2.800 rpm)

-

Efect frână pe compresie (2.800 rpm)

170 kW (2.800 rpm)

-

Filtre de ulei

1

2

Volum schimb ulei, incl. filtru

25,5 l

27,6 l

Volumul total al sistemului de răcire

17 l

12,4 l

Interval de schimb ulei
Până la 120.000 km sau o dată la doi ani cu VDS5.

Cerințe preliminare combustibil
EN 590 (norma UE) sulf max. 10 ppm.

Priză de putere montată pe motor
Raport 1:1, putere cuplu de 600 Nm în timpul rulării și al staționării.

Versiune cu alimentare cu biodiesel
Motorul D8K320 este disponibil și în versiunea cu alimentare cu biodiesel (B100), certificată Euro 6. Pentru informații referitoare la intervalele de service, contactați dealerul local Volvo.

Priză de putere montată pe motor

  Putere cuplu Raport
PTER-DIN 600 Nm* 1:1
PTER-1400 600 Nm* 1:1
PTER-100 600 Nm* 1:1

* putere cuplu în timpul rulării și staționării. Cu AT2412, cuplul maxim în timpul mersului = 150 Nm.

D8K – PUTERE/CUPLU

Putere netă conform: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Putere maximă la 2.100 rpm

250 CP

Cuplu maxim la 900 – 1.700 rpm

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Putere maximă la 2.100 rpm

280 CP

Cuplu maxim la 950 – 1.700 rpm

1.050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Putere maximă la 2.100 rpm

320 CP

Cuplu maxim la 1.050 – 1.600 rpm

1.200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Putere maximă la 2.200 rpm

350 CP

Cuplu maxim la 1.200 – 1.600 rpm

1.400 Nm

G9K320 – PUTERE/CUPLU

Putere netă conform: EC 582/2011

G9K320

 

Putere maximă la 2.000–2.100 rpm

320 CP (239 kW)

Cuplu maxim la 1.300 – 1.400 rpm

1.356 Nm

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu retarder compact, priză de putere și radiator de ulei.

I-Shift

Tip Ultima treaptă Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
AT2412G Direct 2400 44

Cutii de viteze manuale

Cutiile de viteze manuale sunt servoasistate. Schimbătorul de viteze scurt, integrat în panoul de bord, este lipsit de vibrații, iar cursa manetei este scurtă și precisă. Cutiile de viteze pot fi echipate cu o priză de putere.

Cutii de viteze manuale

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

Cutii de viteze automate

Transmisia automată prezintă un demaraj excelent și schimbări uniforme ale treptelor de viteză, care acoperă întregul interval de viteze. Cutia de viteze este acționată cu ajutorul butoanelor de pe panoul de bord. Poate fi echipată cu o priză de putere.

Cutii de viteze automate

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

AL306

6

1300

32

Punți spate

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

Reductor simplu

 

 

 

 

 

RSS1344C

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1344C Solo Hipoid 2600 13 44

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

Reductor în butucul roții

 

 

 

 

 

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice cu dinți curbi

3550

13

70

RTH2180C

Tandem

Hipoid

1200

21

80

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1344C RTS2370A RSH1370F RTH2180D RS1344E
2.64:1 3.09:1 3.76:1 2.63:1 2.47:1
2.85:1 3.40:1 4.12:1 2.94:1 2.64:1
3.08:1 3.78:1 4.55:1 3.13:1 2.85:1
3.36:1 4.13:1 4.67:1 3.33:1 3.08:1
3.70:1 4.50:1 5.41:1 3.57:1 3.36:1
4.11:1 5.14:1 6.18:1 3.85:1  
4.63:1 5.67:1 7.21:1 4.17:1  
5.29:1 6.17:1      
6.17:1        

Combinații de lanț cinematic

  D8K250 D8K280 D8K320 D8K350 G9K320
Cutii de viteze          
AT2412G  
ZTO1006      
ZTO1109    
AL306
Punți cu reductor simplu          
RSS1344C
RSS1344E  
RTS2370A    
Punți cu reductor în butucul roții          
RSH1370F
RTH2180D      

Prize de putere

Există mai multe alternative pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Montate pe motor

PTER-DIN
Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

PTER1400
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

PTER100
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Montate pe cutia de viteze

PTR-HF/FH/ZF
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-HP/PH/ZF
Cuplaj cu pompă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTRD-D1D
Cuplaj cu pompă și cuplaj cu flanșă cu două ieșiri.

Examinați un Volvo FE de aproape

Configurați autocamionul ideal. Totul se întâmplă la dealerul local Volvo Trucks.