Toate nivelurile de putere ale motorului D8K sunt certificate pentru alimentare cu combustibil diesel sintetic (HVO). Există o variantă a motorului D8K 320 alimentată cu biodiesel (B100) și are certificare pentru Euro 6. Reprezintă alegerea perfectă dacă doriți să contribuiți la protecția mediului și să beneficiați de stimulentele disponibile pe piața dumneavoastră.
|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Număr de cilindri |
6 |
6 |
Cilindree |
7,7 dm3 |
8,9 dm3 |
Cursă |
135 mm |
144,5 mm |
Alezaj |
110 mm |
114 mm |
Raport de compresie |
17.5:1 |
12:1 |
Regim economic |
1.000-1.700 rpm |
1.200 – 1.700 rpm |
Efect frână pe evacuare (2.800 rpm) |
120 kW |
- |
Efect frână pe compresie (2.800 rpm) |
170 kW |
- |
Filtre de ulei |
1 |
2 |
Volum schimb ulei, incl. filtru |
25,5 l |
27,6 l |
Volumul total al sistemului de răcire |
17 l |
12,4 l |
Interval de schimb ulei
Până la 100.000 km sau o dată pe an cu VDS4 și VDS4.5.
Cerințe preliminare combustibil
EN 590 (norma UE) sulf max. 10 ppm.
Priză de putere montată pe motor
Raport 1:1, putere cuplu de 600 Nm în timpul rulării și al staționării.
Versiune cu alimentare cu biodiesel
Motorul D8K320 este disponibil și în versiunea cu alimentare cu biodiesel (B100), certificată Euro 6. Pentru informații referitoare la intervalele de service, contactați dealerul local Volvo.
Putere netă conform: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Putere maximă la 2.100 rpm |
250 CP |
Cuplu maxim la 900 – 1.700 rpm |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm |
280 CP |
Cuplu maxim la 950 – 1.700 rpm |
1.050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm |
320 CP |
Cuplu maxim la 1.050 – 1.600 rpm |
1.200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Putere maximă la 2.200 rpm |
350 CP |
Cuplu maxim la 1.200 – 1.600 rpm |
1.400 Nm |
Putere netă conform: EC 582/2011
G9K320 |
|
Putere maximă la 2.000–2.100 rpm |
320 CP (239 kW) |
Cuplu maxim la 1.300-1.400 rpm |
1.356 Nm |
I-Shift este schimbătorul de viteze de la Volvo, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor pentru toate aplicațiile. Renumit pentru schimbarea rapidă a treptelor de viteză sporește confortul șoferului și reduce, de asemenea, consumul de combustibil. Poate fi echipat din fabrică cu priză de putere sau cu pompă de servodirecție pentru situații de urgență. Pentru anumite aplicații, este disponibil un radiator suplimentar pentru uleiul de transmisie. I-Shift este manevrat cu ajutorul unei manete din spatele volanului.
Basic (TP-BAS)
Software-ul de bază proiectat pentru a se potrivi cu majoritatea cerințelor din domeniul transporturilor.
Distribuție și construcții (TP-DICON)
Îmbunătățește performanța în condiții mai dificile, de exemplu în cazul manevrelor în spații restrânse.
Economie de combustibil (TP-FUEC) Concepută să optimizeze rularea pentru o economie maximă de combustibil.
Pachete software I-Shift
Funcții |
TP-BAS |
TP-DICON |
TP-FUEC |
---|---|---|---|
Basic Shift Strategy |
● |
● |
● |
Performance Shift |
● |
● |
● |
Schimbare manuală de bază |
● |
● |
● |
Gearbox Oil Temperature Monitor |
● |
● |
● |
Enhanced Shift Strategy |
|
● |
● |
Launch Control |
|
● |
● |
I-Roll |
|
|
● |
Inhibarea/activarea funcției de accelerare la maximum |
|
|
● |
Opțiuni suplimentare |
|
|
|
Enhanced PTO Functions |
● |
● |
● |
Program avansat de selectare a treptelor de viteză, inclusiv accelerarea la maxim |
● |
● |
● |
Cutiile de viteze manuale sunt servoasistate. Schimbătorul de viteze scurt, amplasat pe tunelul motorului, este lipsit de vibrații, iar cursa manetei este scurtă și precisă. Transmisia automată este acționată cu ajutorul butoanelor. Toate schimbătoarele de viteze pot fi echipate cu o priză de putere.
Tip |
|
Număr de trepte de viteză |
Cuplu maxim |
Sarcină maximă în combinație |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Automată |
6 |
1.300 Nm |
32 tone |
● |
● |
● |
● |
Tip |
|
Număr de trepte de viteză |
Cuplu maxim |
Sarcină maximă în combinație |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
Manual |
6 |
1.050 Nm |
32 tone |
● |
● |
|
|
ZTO1109 |
Manual |
9 |
1.200 Nm |
44 tone |
● |
● |
● |
● |
Tip |
|
Număr de trepte de viteză |
Cuplu maxim |
Sarcină maximă în combinație |
D8K250 |
D8K280 |
D8K320 |
D8K350 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AL306 |
Automată |
6 |
1.300 Nm |
32 tone |
● |
● |
● |
● |
Tip |
Punte |
Treaptă |
Cuplu maxim |
Sarcină max. pe punte |
Sarcină maximă în combinație |
---|---|---|---|---|---|
Reductor simplu |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Solo |
Hipoid |
2.600 Nm |
13 tone |
44 tone |
RTS2370A |
Tandem |
Hipoid |
3.550 Nm |
23 tone |
70 tone |
Reductor în butucul roții |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Solo |
Angrenaje conice cu dinți curbi |
3.550 Nm |
13 tone |
70 tone |
RTH2180C |
Tandem |
Hipoid |
1.200 Nm |
21 de tone |
80 de tone |
RSS1344C |
RTS2370A |
RSH1370F |
RTH2180C |
---|---|---|---|
2.64:1 |
3.09:1 |
3.76:1 |
2.96:1 |
2.85:1 |
3.40:1 |
4.12:1 |
3.08:1 |
3.08:1 |
3.78:1 |
4.55:1 |
3.22:1 |
3.36:1 |
4.13:1 |
4.67:1 |
3.36:1 |
3.70:1 |
4.50:1 |
5.41:1 |
3.52:1 |
4.11:1 |
5.14:1 |
6.18:1 |
3.70:1 |
4.63:1 |
5.67:1 |
7.21:1 |
3.89:1 |
5.29:1 |
6.17:1 |
|
4.12:1 |
6.17:1 |
|
|
4.35:1 |
|
|
|
4.62:1 |
|
|
|
4.82:1 |
|
|
|
5.12:1 |
|
|
|
5.43:1 |
|
|
|
5.86:1 |
|
|
|
6.31:1 |
|
Variantă de priză de putere |
Tip |
Raport de transmisie |
Cuplu maxim (Nm) |
Rotație |
---|---|---|---|---|---|
ZTO1006 |
PTR-ZF4 |
Flanșă |
1:1.699 |
320 |
Identică |
|
PTR-ZF5 |
Pompă |
1:1.699 |
320 |
Identică |
|
PTR-FH5 |
Flanșă |
1:0.963 |
450 |
Identică |
|
PTR-PH4 |
Pompă |
1:0.963 |
450 |
Identică |
|
|
|
|
|
|
ZTO1109 |
PTR-ZF2 |
Flanșă |
1:1.903 |
410 |
Identică |
|
PTR-ZF3 |
Pompă |
1:1.903 |
410 |
Identică |
|
PTR-FH1 |
Flanșă |
1:0.970 |
800 |
Inversă |
|
PTR-PH1 |
Pompă |
1:0.970 |
800 |
Inversă |
|
PTR-FH2 |
Flanșă |
1:1.253 |
430 |
Identică |
|
PTR-PH2 |
Pompă |
1:1.253 |
430 |
Identică |
|
PTR-FH5 |
Flanșă |
1:1.778 |
450 |
Identică |
|
PTR-PH4 |
Pompă |
1:1.778 |
450 |
Identică |
|
PTRA-PH1* |
Pompă |
1:0.970 |
600 |
Inversă |
|
PTRA-PH2* |
Pompă |
1:1.253 |
430 |
Identică |
|
|
|
|
|
|
AT2412F |
PTRD-D1D (TPTT730) |
Flanșă |
1:1.292–1.645 |
730 |
Inversă |
|
PTRD-D1D (TPTT730) |
Pompă |
1:1.292–1.645 |
730 |
Identică |
|
PTRD-D1D (TPTT870) |
Flanșă |
1:1.040–1.325 |
870 |
Inversă |
|
PTRD-D1D (TPTT870) |
Pompă |
1:1.040–1.325 |
870 |
Identică |
|
PTR-FH1 |
Flanșă |
1:0.705–0.897 |
1000 |
Inversă |
|
PTR-PH1 |
Pompă |
1:0.705–0.897 |
1000 |
Inversă |
|
PTR-FH2 |
Flanșă |
1:0.910–1.159 |
430 |
Identică |
|
PTR-PH2 |
Pompă |
1:0.910–1.159 |
430 |
Identică |
|
|
|
|
|
|
AL306 |
PR-HP4T |
Pompă |
1:1.401 |
400 |
Identică |
|
PR-HP4TL |
Pompă |
1:1.139 |
400 |
Identică |
|
PR-HP6TH |
Pompă |
1:1.401 |
600 |
Identică |
|
PR-HP6TL |
Pompă |
1:1.139 |
600 |
Identică |
|
|
|
|
|
|
D8K |
PTER1400 |
Flanșă |
1:1.000 |
600** |
Inversă |
|
PTER-DIN |
Pompă |
1:1.000 |
600** |
Inversă |
|
PTER-100 |
Flanșă |
1:1.000 |
600** |
Inversă |
*Priză de putere suplimentară opțională pentru PTR-ZF2/ZF3
**Cu AT2412F, cuplul maxim în timpul condusului = 150 Nm