|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Norme antipoluare | Euro 6 | Euro 6 |
Număr de cilindri |
6 |
6 |
Capacitate cilindrică |
7,7 dm3 |
8,9 dm3 |
Cursă |
135 mm |
144,5 mm |
Alezaj |
110 mm |
114 mm |
Raport de compresie |
17.5:1 |
12:01 |
Regim economic |
1.000 – 1.700 rpm |
1.200 – 1.700 rpm |
Efect frână pe evacuare (2.800 rpm) |
120 kW (2.800 rpm) | - |
Efect frână pe compresie (2.800 rpm) |
170 kW (2.800 rpm) | - |
Filtre de ulei |
1 |
2 |
Volum schimb ulei, incl. filtru |
25,5 l |
27,6 l |
Volumul total al sistemului de răcire |
17 l |
12,4 l |
Interval de schimb ulei
Până la 120.000 km sau o dată la doi ani cu VDS5.
Cerințe preliminare combustibil
EN 590 (norma UE) sulf max. 10 ppm.
Priză de putere montată pe motor
Raport 1:1, putere cuplu de 600 Nm în timpul rulării și al staționării.
Versiune cu alimentare cu biodiesel
Motorul D8K320 este disponibil și în versiunea cu alimentare cu biodiesel (B100), certificată Euro 6. Pentru informații referitoare la intervalele de service, contactați dealerul local Volvo.
Putere cuplu | Raport | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* putere cuplu în timpul rulării și staționării. Cu AT2412, cuplul maxim în timpul mersului = 150 Nm.
Putere netă conform: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Putere maximă la 2.100 rpm |
250 CP |
Cuplu maxim la 900 – 1.700 rpm |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm |
280 CP |
Cuplu maxim la 950 – 1.700 rpm |
1.050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm |
320 CP |
Cuplu maxim la 1.050 – 1.600 rpm |
1.200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Putere maximă la 2.200 rpm |
350 CP |
Cuplu maxim la 1.200 – 1.600 rpm |
1.400 Nm |
Putere netă conform: EC 582/2011
G9K320 |
|
---|---|
Putere maximă la 2.000–2.100 rpm |
320 CP (239 kW) |
Cuplu maxim la 1.300 – 1.400 rpm |
1.356 Nm |
Tip | Ultima treaptă | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
AT2412G | Direct | 2400 | 44 |
Cutiile de viteze manuale sunt servoasistate. Schimbătorul de viteze scurt, integrat în panoul de bord, este lipsit de vibrații, iar cursa manetei este scurtă și precisă. Cutiile de viteze pot fi echipate cu o priză de putere.
Tip |
Ultima treaptă |
Cuplu motor (Nm) |
Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
ZTO1006 |
6 |
1050 |
32 |
ZTO1109 |
9 |
1200 |
44 |
Transmisia automată prezintă un demaraj excelent și schimbări uniforme ale treptelor de viteză, care acoperă întregul interval de viteze. Cutia de viteze este acționată cu ajutorul butoanelor de pe panoul de bord. Poate fi echipată cu o priză de putere.
Tip |
Ultima treaptă |
Cuplu motor (Nm) |
Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
AL306 |
6 |
1300 |
32 |
Tip |
Punte |
Treaptă |
Cuplu maxim (Nm) |
Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) |
Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|---|---|
Reductor simplu |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Solo |
Hipoid |
2800 |
13 |
44 |
RSS1344C | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A |
Tandem |
Hipoid |
3550 |
23 |
70 |
Reductor în butucul roții |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Solo |
Angrenaje conice cu dinți curbi |
3550 |
13 |
70 |
RTH2180C |
Tandem |
Hipoid |
1200 |
21 |
80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Cutii de viteze | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Punți cu reductor simplu | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Punți cu reductor în butucul roții | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
PTER-DIN
Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER100
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTR-HF/FH/ZF
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-HP/PH/ZF
Cuplaj cu pompă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTRD-D1D
Cuplaj cu pompă și cuplaj cu flanșă cu două ieșiri.