|
D13K |
D13K420TC, D13K460TC și D13K500TC | G13C* |
---|---|---|---|
Norme antipoluare |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Număr de cilindri |
6 |
6 |
6 |
Cilindree |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
Cursă |
158 mm |
158 mm |
158 mm |
Alezaj |
131 mm |
131 mm |
131 mm |
Raport de compresie |
18:1 (420, 460, 500 CP), 17:1 (540 CP) |
17:01 |
17:01 |
Regim economic |
950-1400 rpm |
900-1300 rpm |
1000-1400 rpm |
Putere frână pe evacuare |
200 kW (2.300 rpm) |
- |
- |
Efect VEB+ |
375 kW (2.300 rpm) |
375 kW (2.300 rpm) |
375 kW (2.300 rpm) |
VEB+ |
opțional |
opțional |
opțional |
Filtre de ulei |
2 principale, 1 pentru impurități fine |
2 principale, 1 pentru impurități fine |
2 principale, 1 pentru impurități fine |
Volum schimb ulei, incl. filtru |
33 l |
35 l |
33 l |
Volumul total al sistemului de răcire |
38 l |
38 l |
39,5 l |
* LNG
Combustibil fără sulf (EN590, cu max. 10 ppm sulf)
Biodiesel din generația 2 (EN15940, motorină sintetică)
Până la 150.000 km sau o dată pe an, cu VDS4.
|
Putere cuplu |
Raport |
---|---|---|
EPTT350 |
350 Nm* |
1.26:1 |
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1.000 Nm* |
1.26:1 |
* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.
Putere netă conform EC 582/2011
Putere netă conform EC 582/2011
D13TC este disponibil în variantele de 420, 460 și 500 CP Cu toate acestea, nivelul cuplului este mai mare decât în cazul altor motoare D13. Motorul D13TC de 460 CP atinge același nivel de cuplu ca și motorul D13 cu 540 CP – dar la turații mai mici. Și I-Save de 500 CP intră pe teritoriul motorului D16 cu 2800 Nm la aceleași turații reduse.
Acest lucru este posibil prin tehnologia Turbo Compound, care utilizează o turbină suplimentară după turbocompresor pentru a reutiliza excesul de energie provenit de la gazele de eșapament. Această energie este transformată în cuplu direct pe arborele cotit – creând un motor puternic și extrem de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Putere maximă la 1.700 rpm |
380 CP |
Cuplu maxim la 830 – 1.400 rpm |
1.814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm |
420 CP |
Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm |
2100 Nm |
D13K420TC (309 kW) |
|
Putere maximă la 1.230 – 1.600 rpm |
420 CP |
Cuplu maxim la 900 – 1.230 rpm |
2.400 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm |
460 CP |
Cuplu maxim la 945 – 1.400 rpm |
2300 Nm |
D13K460TC (345 kW) |
|
Putere maximă la 1.240 – 1.600 rpm |
460 CP |
Cuplu maxim la 900 – 1.240 rpm |
2.600 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm |
500 CP |
Cuplu maxim la 980 – 1.400 rpm |
2500 Nm |
D13K500TC (368 kW) |
|
Putere maximă la 1.250-1.600 rpm |
500 CP |
Cuplu maxim la 900-1.250 rpm |
2.800 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
Putere maximă la 1.458 – 1.700 rpm |
540 CP |
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm |
2.600 Nm |
Putere netă conform EC 582/2011
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm |
420 CP |
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm |
2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Putere maximă la 1.700-1.800 rpm |
460 CP |
Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm |
2.300 Nm |
G13C500 (368 kW) |
|
Putere maximă la 1.404-1.700 rpm |
500 CP |
Cuplu maxim la 980-1.404 rpm |
2.500 Nm |
Tip |
Ultima treaptă |
Cuplu motor (Nm) |
Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
AT2412G | Direct | 2400 | 44 |
AT2612G | Direct | 2600 | 100 |
ATO2612G | Raport subunitar | 2600 | 100 |
AT2812G | Direct | 2800 | 60 |
ATO3112G | Raport subunitar | 3150 | 100 |
Tip |
Punte |
Treaptă |
Cuplu maxim (Nm) |
Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) |
Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|---|---|
Reductor simplu |
|||||
RSS1244B |
Solo |
Hipoid |
2800 |
12 |
44 |
RSS1344C/D |
Solo |
Hipoid |
2600 |
13 |
44 |
RSS1344E |
Solo |
Hipoid |
2800 |
13 |
44 |
RSS1352A |
Solo |
Hipoid |
2800 |
13 |
52 |
RSS1356 |
Solo |
Hipoid |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1360 |
Solo |
Hipoid |
3550 |
13 |
60 |
RSS1370A/B |
Solo |
Hipoid |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Tandem |
Hipoid |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310A |
Tandem |
Hipoid |
3550 |
23 |
100 |
Reductor în butucul roții |
|||||
RSH1370F |
Solo |
Angrenaje conice elicoidale |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandem |
Angrenaje conice elicoidale |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandem |
Angrenaje conice elicoidale |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandem |
Angrenaje conice elicoidale |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandem |
Angrenaje conice elicoidale |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C/D |
RSS1344E |
RSS1352A |
RSS1356 |
RSS1360 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1* | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 |
3.36:1* | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
|
3.70:1 | 4.11:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||||
|
4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||||
|
4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||||
|
5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||||
|
6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* Pentru RSS1344D/E
** Pentru RSS1370B
|
D13K380 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K420TC | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 | G13C500 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift |
||||||||||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||||||
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
AT2812G | ● | |||||||||||
ATO3112G | ● | |||||||||||
I-Shift Dual Clutch |
||||||||||||
SP02812 |
● | ● | ● | ● | ● | |||||||
Punți cu reductor simplu |
||||||||||||
RSS1244B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1344C/D |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1344E |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1352A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1356 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1360 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1370A/B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTS2370A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTS2310A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
Punți cu reductor în butucul roții |
||||||||||||
RSH1370F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH2610F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3210 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3312 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3815 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.