TRUCKS

România

×

Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FH

  • Motoare
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Punți spate
  • Rapoarte de transmitere axă spate
  • Combinații de lanț cinematic
  • Prize de putere

Motoare

 

D13K  

D13K460TC și D13K500TC

G13C* 

Norme antipoluare 

Euro 6 

Euro 6 

Euro 6

Număr de cilindri 

6

6

Cilindree 

12,8 dm³ 

12,8 dm³ 

12,8 dm³

Cursă 

158 mm 

158 mm 

158 mm

Alezaj 

131 mm 

131 mm 

131 mm

Raport de compresie 

18:1 (420, 460, 500 CP), 17:1 (540 CP)

17:01

17:01

Regim economic 

950-1400 rpm 

900-1300 rpm 

1000-1400 rpm

Putere frână pe evacuare

200 kW (2.300 rpm)

-

-

Efect VEB+ 

375 kW (2.300 rpm)

375 kW (2.300 rpm)

375 kW (2.300 rpm)

VEB+ 

opțional

opțional

opțional 

Filtre de ulei 

2 principale, 1 pentru impurități fine  

2 principale, 1 pentru impurități fine  

2 principale, 1 pentru impurități fine 

Volum schimb ulei, incl. filtru 

33 l 

35 l 

33 l 

Volumul total al sistemului de răcire 

38 l 

38 l 

39,5 l 


* LNG

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

 

Interval de schimb ulei

Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4. 

Priză de putere montată pe motor
 

 

Putere cuplu 

Raport 

EPTT350 

350 Nm* 

1.26:1

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1.000 Nm* 

1.26:1


*Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

D13K și D13TC – Putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011

D13TC – putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011
Motorul D13TC este disponibil cu variante de putere de 460 sau 500 CP. Cu toate acestea, nivelul cuplului este mai mare decât în cazul altor motoare D13. Motorul D13TC de 460 CP atinge același nivel de cuplu ca și motorul D13 cu 540 CP – dar la turații mai mici. Și I-Save de 500 CP intră pe teritoriul motorului D16 cu 2800 Nm la aceleași turații reduse.
Acest lucru este posibil prin tehnologia Turbo Compound, care utilizează o turbină suplimentară după turbocompresor pentru a reutiliza excesul de energie provenit de la gazele de eșapament. Această energie este transformată în cuplu direct pe arborele cotit – creând un motor puternic și extrem de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.

 

D13K420 (309 kW) 

 

Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 

420 CP 

Cuplu maxim la 860–1.400 rpm 

2100 Nm 

D13K460 (345 kW) 

 

Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 

460 CP 

Cuplu maxim la 900–1.400 rpm 

2300 Nm  

D13K460TC (345 kW)

 

Putere maximă la 1.250-1.600 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 900-1.300 rpm

2.600 Nm 

D13K500 (368 kW) 

 

Putere maximă la 1530-1800 rpm

500 CP 

Cuplu maxim la 980-1.270 rpm

2500 Nm 

D13K500TC (368 kW)

 

Putere maximă la 1.250-1.600 rpm

500 CP

Cuplu maxim la 900-1.300 rpm

2.800 Nm

D13K540 (397 kW) 

 

Putere maximă la 1.450 – 1.800 rpm 

540 CP 

Cuplu maxim la 1.000 – 1.450 rpm

2.600 Nm 

G13C – putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011

G13C420 (309 kW)

 

Putere maximă la 1.400-1.800 rpm

420 CP

Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm

2100 Nm

G13C460 (338 kW)

 

Putere maximă la 1.700-1.800 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm

2300 Nm

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor de viteză. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificații

 

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

AT2412F

Direct 

2400

44

AT2612F

Direct 

2600

100

ATO2612F

Raport subunitar 

2600

100

AT2812F

Direct 

2800

60

ATO3112F

Raport subunitar 

3150

100

Specificații I-Shift Dual Clutch

 

Tip 

Ultima treaptă 

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

SPO2812

Raport subunitar

2800

80

Punți spate

 

Tip 

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

Reductor simplu

         

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/D

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1360

Solo

Hipoid

3550

13

60

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Reductor în butucul roții

         

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

38

150

Rapoarte de transmitere axă spate

 

RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RTS2310A RSH1370F RTH2610F RTH3210G RTH3312B RTH3815
2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 2.06:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1 4.14:1
2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 2.17:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1 4.58:1
2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 2.31:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1 5.43:1
2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 2.47:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1 7.22:1
3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 2.64:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1  
3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 2.85:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1  
  3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1 3.08:1   4.55:1 4.55:1    
  4.11:1         3.40:1** 4.50:1 3.36:1   5.41:1 5.41:1    
  4.63:1         3.67:1** 5.14:1 3.70:1     7.21:1    
  5.29:1         4.11:1** 5.67:1 4.11:1          
  6.17:1           6.17:1 4.63:1          


* Pentru RSS1344D/E
** Pentru RSS1370B

Combinații de lanț cinematic

 

 

D13K420  

D13K460

D13K500

D13K540

D13K460TC

D13K500TC

G13C420

G13C460

I-Shift

               

AT2412F

       

AT2612F

 

ATO2612F

 

AT2812F

         

   

ATO3112F

         

   

I-Shift Dual Clutch 

               

SP02812 

 

   

Punți cu reductor simplu

               

RSS1244B

RSS1344C/D

RSS1344E

RSS1352A

RSS1356

RSS1360

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

               

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

   

RTH3312

   

RTH3815

   

Prize de putere

Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj – pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Prize de putere independente de ambreiaj

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

 

Prize de putere dependentă de ambreiaj
 

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

EXAMINAȚI ÎN DETALIU MODELUL VOLVO FH

Configurați autocamionul ideal. Totul se întâmplă la dealerul local Volvo Trucks.