TRUCKS

Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FH16

Motoare

 

D16K 

Norme antipoluare 

Euro 6

Număr de cilindri 

Cilindree 

16,1 dm³ 

Cursă 

165 mm 

Alezaj 

144 mm

Raport de compresie 

16.0:1

Regim economic 

950-1400 rpm

Putere frână pe evacuare

230 kW (2.200 rpm)

Efect VEB+ 

470 kW (2.200 rpm)

VEB+ 

opțional 

Filtre de ulei 

2 principale, 1 pentru impurități fine 

Volum schimb ulei, incl. filtru 

42 l 

Volumul total al sistemului de răcire 

48 l 

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

Interval de schimb ulei

Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4. 

Priză de putere montată pe motor

 

 

Putere cuplu 

Raport 

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1.000 Nm* 

1.26:1


*Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

D16K – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D16K550 (410 kW) 

 

Putere maximă la 1380–1700 rpm 

550 CP 

Cuplu maxim la 900–1380 rpm 

2.800 Nm 

D16K650 (480 kW) 

 

Putere maximă la 1450–1700 rpm 

650 CP 

Cuplu maxim la 950 – 1.450 rpm 

3150 Nm 

D16K750 (550 kW) 

 

Putere maximă la 1.600 – 1.800 rpm 

750 CP 

Cuplu maxim la 950–1.400 rpm 

3.550 Nm 

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor de viteză. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificații

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

AT2812F

Direct 

2800

60

ATO3112F

Raport subunitar 

3150

100

ATO3512F

Raport subunitar

3550

100

Punți spate

Tip 

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

Reductor simplu

         

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

 

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

70

RTS2310

Tandem

Hipoid

3550

23

100

Reductor în butucul roții

         

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

38

150

Rapoarte de transmitere axă spate

 

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.79:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

3.10:1

2.47:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.44:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.67:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

3.40:1*

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

3.67:1*

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

4.11:1*

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
   

6.17:1

4.63:1

         

*RSS1370B

Combinații de lanț cinematic

 

D16K550

D16K650

D16K750

I-Shift

     

AT2812F

     

ATO3112F

 

ATO3512F

   

       

Punți cu reductor simplu

     

RSS1356

   

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Prize de putere

Există mai multe alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, cu cuplu ridicat – pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Prize de putere independente de ambreiaj

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

EXAMINAȚI ÎN DETALIU MODELUL VOLVO FH16

Configurați autocamionul ideal. Totul se întâmplă la dealerul local Volvo Trucks.