Tracțiune | Înălțime șasiu | Masă totală maximă autorizată | Roți | Motor | Sarcină punte față | Sarcină pe puntea spate |
---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Jos | 10 t | 17,5" | D5K | 4,0 t | 7,6 t |
4x2 | Jos | 10 t | 17,5" | D5K | 4,0 t | 8,0 t |
4x2 | Jos | 12 t | 17,5" | D5K | 4,5 t | 8,5 t |
4x2 | Medie | 12 t | 17,5" | D5K | 4,5/5,0 t | 8,5 t |
4x2 | Medie | 12 t | 19,5" | D8K | 4,5/5,0 t | 8,5 t |
4x2 | Medie | 14 t | 19,5" | D8K | 5,0/5,8 t | 9,5 t |
4x2 | Medie | 14 t | 19,5" | D5K | 5,0/5,8 t | 9,5 t |
4x2 | Medie | 16 t | 19,5" | D5K | 5,0/5,8 t | 9,5 t |
4x2 | Medie | 16 t | 19,5" | D8K | 5,8 t | 10,9 t |
4x2 | Înalt | 12 t | 22,5" | D8K | 5,0 t | 9,2 t |
4x2 | Înalt | 14 t | 22,5" | D8K | 5,6 t | 9,5/10,6 t |
4x2 | Înalt | 16 t | 22,5" | D8K | 6,3 t | 10,9 t |
4x2 | Foarte înalt | 18 t | 22,5" | D8K | 7,1 t | 11,5 t |
4x4 | Extrem de înalt | 12 t | 22,5" | D8K | 5,6 t | 7,4 t |
4x4 | Extrem de înalt | 14 t | 22,5" | D8K | 5,6 t | 9,2 t |
4x4 | Extrem de înalt | 16 t | 22,5" | D8K | 5,6 t | 10,9 t |
Ampatament (mm) | 10–12 tone (17,5 inchi) | 12–16 tone (19,5 inchi) | 12–16 tone (22,5 inchi) | 18 tone (22,5 inchi) |
---|---|---|---|---|
3250 | ● | ● | ● | |
3350 | ●* | |||
3500 | ● | ● | ● | ● |
3800 | ● | ● | ● | ● |
4100 | ● | ● | ● | ● |
4400 | ● | ● | ● | ● |
4700 | ● | ● | ● | ● |
5000 | ● | ● | ● | |
5300 | ● | ● | ● | |
5600 | ● | ● | ● | |
5900 | ● | ● | ● | |
6200 | ● | ● | ● | |
6500 | ● | ● | ● | |
6800 | ● |
* Numai pentru FL 4×4
10–12 tone (17,5 inchi) | 12–16 tone (19,5 inchi) | 12–16 tone (22,5 inchi) | 18 tone (22,5 inchi) | |
---|---|---|---|---|
Suspensie cu arcuri cu foi, parabolică | ● | ● | ● | |
Suspensie cu arcuri cu foi, parabolică, ranforsată | ● | ● | ||
Suspensie pneumatică | ● | ● |
Anvelope | Înălțime (mm) | |
---|---|---|
Jos | 245/70R17,5” | 810–830 |
Mediu | 265/70R19,5” | 860 |
Înalt | 275/70R22,5” | 950 |
Foarte înalt | 295/80R22,5” | 960 |
Extrem de înalt* | 11R22,5 | 1175 |
* Numai pentru FL 4×4
Sunt disponibile rezervoare de combustibil din material plastic, oțel sau aluminiu. Volumul de combustibil variază între 80 și 300 de litri. În plus, este disponibilă o combinație de două rezervoare de 215 litri, ce asigură un volum total de 430 litri.
Volum (litri) | Montare pe șasiu | Material |
---|---|---|
80 | Dreapta/stânga | Plastic |
130 | Dreapta/stânga | Plastic |
150* | Dreapta | Aluminiu |
160** | Stânga | Oțel/aluminiu |
210 | Dreapta/stânga | Oțel/aluminiu |
215 | Dreapta/stânga | Plastic |
300 | Dreapta | Oțel |
430 (2×215) | Dreapta | Plastic |
* Numai pentru Volvo FL de 18 tone
** Numai pentru Volvo FL de 18 tone
Rezervorul de AdBlue este realizat din material plastic și are un volum de 32 de litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului. Există o variantă pentru vehiculele cu rezervor de combustibil montat pe partea dreaptă (ADTP-R) și o variantă pentru vehiculele cu rezervor montat pe partea stângă (ADTP-L).
Sarcinile pe punțile față variază între 4,5 și 7,1 tone. Încărcarea pe punte pentru puntea față motoare disponibilă pentru Volvo FL 4×4 este de 5,6 tone.
Tip suspensie | 10–12 tone (17,5 inchi) | 12–16 tone (19,5 inchi) | 12–16 tone (22,5 inchi) | 18 tone (22,5 inchi) | |
---|---|---|---|---|---|
Solo 4x2 | |||||
RAD-L80 | Arcuri lamelare | ● | ● | ● | |
RAD-L80 | Arcuri cu foi, ranforsată | ● | ● | ● | |
RAD-L80 | Arcuri cu foi, scurtă și rigidă | ● | |||
RAD-A2V | Pneumatică | ● | ● | ||
RAD-KR | Pneumatică | ● | |||
Solo 4x4 | |||||
RAD-L80 | ● |
Volvo FL este echipat cu sistem de frânare pneumatic ce dispune de discuri ventilate atât pe față, cât și pe spate. EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) care previne blocarea discurilor de frână asigură un răspuns mai rapid și mai sigur la frânare, cu o uzură redusă a frânelor. Sistemul include caracteristici precum ABS, frâne antiblocare, o blocare a diferențialului și coordonarea sistemelor de frânare. Datorită coordonării sistemelor de frânare, sistemul exploatează diversele frâne ale vehiculului, pentru o cuplare mai uniformă a frânei și o uzură redusă a frânelor de serviciu și a anvelopelor. Pachetul EBS extins include o funcție care facilitează pornirea în rampă. Discurile de frână sunt disponibile în dimensiuni diferite, în funcție de aplicație.
ESC (Control electronic de stabilitate)
ESC (ESC-BAS1) contribuie la menținerea stabilității direcției (controlul ruliului) în condiții dificile și preîntâmpină, de asemenea, răsturnarea.
Retarder hidraulic pentru cutii de viteze AL306
Retarderul hidraulic compact, integrat (variantele RET-HYDR și RET-TPT) este montat pe cutia de viteze. Efectul maxim este de 400 kW.
Raportul maxim în convertizorul de cuplu (TC421) este 1,77:1.
Versiune de 12 tone | Versiune de 16 tone | |
---|---|---|
Înălțime șasiu | Jos | Medie |
Sarcină punte față | 4,2 t | 5,8 t |
Sarcină pe puntea spate | 8,0 t | 10,9 t |
Cabină | Cabină de zi | |
Motor | D5K210 sau D5k240 | D8K250 |
Cutie de viteze | STO8006 sau ZTO1006 | ZTO1006 sau ZTO1109 |
Punte spate | RSS0819A | RSS1125A |
Anvelope | TD10R17,5" | TD285-70R19,5" |
Ampatamente | 3150, 3350 sau 3600 |