TRUCKS

Specificațiile camionului Volvo FM

Tot ce trebuie să știți despre Volvo FM, în detaliu.

Lanț cinematic

Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.

Camioane electrice de mare tonaj – putere/cuplu

 

G13 – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D11 – putere/cuplu
 

Putere netă conform: EC 582/2011

D13 – putere/cuplu
 

Putere netă conform: EC 582/2011

Electric​

Volvo FM

Performanță

Putere continuă de 330 – 490 kW (450 – 666 CP)

Autonomia​

Autonomie de până la 300 km

Timp de încărcare (încărcare completă)

9,5 ore cu c.a. (43 kW) 2,5 ore cu c.c (250 kW)

Capacitatea bateriei

180 – 540 kWh, 2 – 6 baterii

Lanț cinematic

2-3 motoare electrice, cutie de viteze I-Shift

  

Alimentat cu gaz​

G13

  

Norme antipoluare

Euro 6

  

Număr de cilindri​

6

  

Capacitate cilindrică

12,8 dm³

  

Cursă

158 mm

  

Alezaj

131 mm

  

Raport de compresie

17.0:1  

Regim economic

900-1400 rpm

  

Efect frână la evacuare

200 kW 

  

Efect frână de motor*

380 kW (2.300 rpm)

  

Filtre de ulei

2 filtre principale

  

Volum schimb ulei, incl. filtru

35 l

  

Volumul total al sistemului de răcire

38 l

  
    

*opțional

 

G13 420 CP (309 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.600-1.700 rpm

420 CP

  
 

Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm

2.100 Nm

  
 

G13 460 CP (338 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.600-1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 950–1.400 rpm

2.300 Nm

  
 

G13 500 CP (368 kW)

   
 

Putere maximă la 1.600-1.700 rpm

500 CP

  
 

Cuplu maxim la 980-1.404 rpm

2.550 Nm

  
     

Motorină

D11

D13  

Norme antipoluare

Euro 6

Euro 6

 

Număr de cilindri​

6

6

 

Capacitate cilindrică

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Cursă

152 mm

158 mm

 

Alezaj

123 mm

131 mm

 

Raport de compresie

18.0:1

18.0:1

 

Regim economic

1.000-1.500 rpm

900-1400 rpm

 

Efect frână la evacuare

155 kW 

175 kW 

 

Efect frână de motor*

270 kW (2.300 rpm)

340 kW (2.300 rpm)

 

Filtre de ulei

2 filtre principale

2 filtre principale

 

Volum schimb ulei, incl. filtru

35 l

35 l

 

Volumul total al sistemului de răcire

22 l

24 l

 
    

*opțional

Premise obligatorii combustibil


Combustibil fără sulf (EN590, max. 10 ppm sulf) Biodiesel din generația 2 (EN15940, motorină sintetică) Calitate auto Volvo FM alimentat cu gaz.

 

D11 330 CP (246 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.700 rpm

330 CP

  
 

Cuplu maxim la 877 – 1.400 rpm

1.600 Nm

  
 

D11 380 CP (279 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.700 rpm

380 CP

  
 

Cuplu maxim la 938 – 1.400 rpm

1.800 Nm

  
 

D11 430 CP (317 kW)

   
 

Putere maximă la 1.700 rpm

430 CP

  
 

Cuplu maxim la 1.008 – 1.400 rpm

2.050 Nm

  
 

D11 460 CP (338 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm

2.200 Nm

  
 

D13 420 CP (309 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

420 CP

  
 

Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm

2.100 Nm

  
 

D13 460 CP (338 kW)

   
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 945 – 1.400 rpm

2.300 Nm

  
 

D13 500 CP (368 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

500 CP

  
 

Cuplu maxim la 980 – 1.400 rpm

2.500 Nm

  
     

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, servopompă pentru situații de urgență și radiator de ulei. De asemenea, este posibil să comandați I-Shift cu trepte de forță, cu trepte de forță cu raport foarte mare și cu mai multe trepte de viteză pentru marșarier.

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație (t)

AT2412

Direct

2400

44

AT2612

Direct

2600

100

ATO2612

Dispozitiv de reducere a turației

2600

100

    

Specificații I-Shift Dual Clutch

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație (t)

SPO2812

Dispozitiv de reducere a turației

2800

80

    

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină max. pe punte/boghiu (t)

Sarcină maximă în combinație (t)

Reductor simplu

RSS1244

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

80

RTS2310

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Reductor în butucul roții

RSH1365

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3800

13

65

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3800

13

70

RTH2610B/F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

33

120

RTH3815*

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

38

150

      

 * Pentru Volvo FM 4x4.

Rapoarte de transmitere punte spate

Punți solo

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1370A/B

RSH1370F

RSH1365*

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.46:1

3.61:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.61:1

3.76:1

2.31:1

2.31:1**

2.85:1

3.76:1

4.12:1

2.47:1

2.47:1**

3.08:1

4.12:1

4.55:1

2.64:1

2.47:1

3.40:1***

4.55:1

5.41:1

2.85:1

2.85:1

3.67:1***

5.41:1

 

3.08:1

3.08:1

4.11:1***

 

 

 

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

  

 

 

4.11:1

  

 

 

4.63:1

   
 

5.29:1

   
     

* Disponibile pentru Volvo FM 4x4

** Pentru RSS1344E

*** Pentru RSS1370B

Punți tandem

RST2370A

RTS2310

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:14.14:1
2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

    
      

 

D11 330 CP

D11 370 CP

D11 410 CP

D11 450 CP

D13 420 CP

D13 460 CP

D13 500 CP

I-Shift

AT2412

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Punți cu reductor simplu

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RSS2310A

RSH1365

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

        

 

G13 420 CP

G13 460 CP

G13 500 CP

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Punți cu reductor simplu

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

 

RSS1370A/B

RTS2370A

 

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

RTH2610F

    

 

Putere cuplu

Raport 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1.000 Nm*

1.26:1

 
    

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

Montate pe motor

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei
pompe hidraulice.

PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă
pentru pompă hidraulică.

PTER100: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru
pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.    

Exterior și interior

Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristici.

Sunt disponibile două versiuni diferite de accesorii exterioare, conform diferitelor necesități.

Volvo FM with basic exterior trim level 

De bază

Grilă și mânere uși de culoare gri. Faruri cromate. Parasolar, huse oglinzi și bară de protecție de culoare gri deschis.

Volvo FM with enhanced exterior trim level 

Îmbunătățită

Grilă de culoare gri. Parasolar, huse oglinzi, mânere uși și bară de protecție de culoarea cabinei. Faruri cromate.

Volvo FM este disponibil cu cinci niveluri diferite de accesorii interioare, conform diferitelor necesități.

Volvo FM with textile trim dynamic, interior trim level 

Accesorii din material textil Dinamic

Interior din material textil cu o schemă de culori modernă și materiale rezistente în diferite nuanțe de gri și violet.

Volvo FM with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Accesorii din vinilin și material textil Robust

Materiale durabile din vinilin și material textil, cu o schemă de culori modernă care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FM with plush trim progressive, interior trim level 

Accesorii din pluș Progresiv

Aceste accesorii interioare din material textil moale oferă o schemă de culori modernă, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FM with leather trim robust, interior trim level 

Accesorii din piele Robust

Interior cu materiale rezistente și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FM with leather trim progressive, interior trim level 

Accesorii din piele Progresiv

Interior cu materiale rezistente și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FM day cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de zi

Cabina de zi (FM-DAY) oferă șoferului un mediu de lucru confortabil și ergonomic. Înălțime interioară 164 cm: 120 cm la capacul compartimentului motorului.

Volvo FM low day cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de zi joasă

Cabina de zi cu plafon coborât (FM-LDAY) este necesară pentru activități precum cele de minerit, corpuri frigorifice, pompe și macarale. Înălțime interioară 148 cm: 104 cm la capacul compartimentului motorului.

Volvo FM sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit

Cabina de dormit (FM-SLP) oferă condiții de relaxare optime pe timp de noapte pentru o persoană. Înălțime interioară 164 cm: 120 cm la capacul compartimentului motorului.

Volvo FM low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit cu plafon coborât

Cabina de dormit cu plafon coborât (FM-LSLP) permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 148 cm: 104 cm peste capacul compartimentului motorului.

Volvo FM globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Cabina Globetrotter

Cabina Globetrotter (FM-HSLP) oferă condiții confortabile de odihnă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. Cabina este prevăzută cu un spațiu de depozitare suplimentar pe verticală. Înălțime interioară 201 cm: 157 cm la capacul compartimentului motorului.

Volvo FM crew cab with measurements, viewed from the side 

Cabina pentru echipaj

Cabina pentru echipaj oferă spațiu amplu pentru mai mulți pasageri suplimentari, până la 7 persoane. Înălțime interioară 1.590 milimetri.

Suspensie în 4 puncte cabină

Puteți opta pentru suspensie cu arcuri elicoidale și amortizoare, suspensie cu arcuri elicoidale față și suspensie pneumatică spate sau suspensie pneumatică integrală.

 

Prize de aer

Priză de aer amplasată pe partea stângă, cu opțiuni de amplasare în partea superioară sau cea inferioară a cabinei. Priza de aer frontală este, de asemenea, disponibilă.

 

Culori cabină

Alegeți din aproximativ 650 de variante.

 

Scaun șofer

Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Cursa pe orizontală a scaunului este de 200 de milimetri și de 100 de milimetri pe verticală. Scaunul șoferului este prevăzut în echiparea standard cu tetieră, spătar reglabil și rabatabil, reglare pe verticală și orizontală, suport lombar reglabil și reglare pentru unghiul scaunului.

 

Scaun pasager

Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Sunt echipate standard cu tetiere.

 

Cușete

Cușeta de jos măsoară 70x200 cm. Saltea de 16 cm cu arcuri separate și confort excelent. Puteți alege dintre trei variante: moale, semi-tare și tare. Sunt disponibile două opțiuni de protecție pentru saltea, care îmbunătățesc confortul și facilitează strânsul mai rapid al cușetei. Dimensiuni pat superior varianta confort: Dimensiuni cușetă superioară varianta confort: 70×190 cm sau 60×190 cm

Spații de depozitare în cabină

Spațiul de deasupra parbrizului include două compartimente de depozitare cu uși culisante, precum și patru sloturi ISO, din care unul este rezervat pentru tahograf (două sloturi ISO pe cabinele cu acces coborât). Sub cușeta din cabina de dormit și cabina Globetrotter veți găsi două compartimente mari de depozitare, accesibile din exterior și unul mai mare (cu un volum de 44 de litri) accesibil prin ridicarea saltelei și a capacului; iar în zona de dormit se află două spații de depozitare pentru reviste și obiecte mici. Panoul de bord conține patru spații deschise de depozitare, o cutie mică de depozitare, un compartiment cu slot DIN, un compartiment sub formă de pâlnie și un suport pentru sticle. Cabina de zi poate fi echipată cu spațiu de depozitare de 60 de litri cu deschideri de tip jaluzele pentru cască, cutii pentru transportul prânzului etc.

 

Spații de depozitare în exterior

Spațiul de depozitare accesibil din exterior se află în spatele scaunului șoferului și al pasagerului.

 

Trapă de plafon

Cabina este echipată cu o trapă de plafon care se poate deschide la 50 de milimetri. La interior, există un parasolar perforat, care are, de asemenea, rol de plasă pentru insecte atunci când trapa este deschisă. Trapa de plafon poate fi acționată manual sau electric (opțional). De asemenea, este disponibilă o trapă de plafon din oțel, destinată transportului de construcții sau utilizării intense.

 

Volan

Este disponibil în două dimensiuni: diametru de 450 mm sau 500 mm în funcție de configurația camionului. Volanul poate fi reglat la 90 mm în adâncime și la 28 de grade în înclinare. Cu funcția de înclinare a coloanei volanului (opțional), acesta poate fi reglat pe verticală de la -5° la +15° – sporind, astfel, confortul șoferului. Volanul este disponibil cu sau fără airbag. Comenzile integrate în volan oferă o utilizare sigură și confortabilă a sistemului de control al vitezei de croazieră, claxonului, telefonului și a funcțiilor de pe afișajul de instrumente și de pe afișajul secundar.

 

Sistemul de climatizare

Două sisteme de climatizare care acoperă toate nevoile dumneavoastră:

  • Sistem de aer condiționat controlat manual (MCC).
  • Sistem de aer condiționat cu control automat al temperaturii (ECC/ECC2).

Sistemul de climatizare poate fi completat, de asemenea, cu radiatoare de încălzire pe perioada parcării pentru cabină și motor.

șasiu

Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, înălțimile de cuplare, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.

Foarte jos (autotractor)

aprox. 810 mm

Jos

aprox. 850 mm

Mediu

aprox. 900 mm

Înalt

aprox. 1.000 mm

Foarte înalt

aprox. 1.200 mm

  

 

Pneumatică

Arcuri lamelare

Foarte jos

8

-

Jos

8

-

Mediu

10/20*

9

Înalt

10/20*

10/20*

Foarte înalt

-

10/20*

   

*Cu punți față duble (FAL20)

Tip

Punți

Suspensie

Sarcină pe punte/boghiu

Reductor

Punți portante amplasate în fața/spatele punții motoare

Solo

RAD-L90

4x2

Parabolică/Convențională

13 t

Simplu/butuc

 

RAD-GR

4x2

Pneumatică

11,5/13 t

Simplu/butuc

 

RAD-G2

4x2

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)

13 t

În butucul roții

 

RAD-G4

4x2

Pneumatică

12 t

Simplă

 

Boghiu

RADT-GR

6x2/8x2

Pneumatică

19/20,5/22,5/23 t

Simplu/butuc

Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPD-GR

6x2

Pneumatică

16/19/22 t

Simplu/butuc

Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare)

RAPD-G4

6x2

Pneumatică

16 t

Simplă

Punte portantă amplasată în fața punții motoare (fixă)

RADD-G2

6×4/6x6/8x4/8x6 

Pneumatică

21/23/26 t

Simplu/butuc

 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolică

20/21 t

Simplu/butuc

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolică/Convențională

23/26 t

Simplu/butuc

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Convențională

26/32 t

În butucul roții

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Parabolică

38 t

În butucul roții

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatică

17/21/23/26 t

Simplu/butuc

 

RADDT-GR

8x4/10x4

Pneumatică

27/33/36 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPDD-GR

8×4

Pneumatică

27/30,5/32/35 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare

RAPDT-GR

8×2

Pneumatică

27/30/30,5/31,5/32 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare, punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Pneumatică

27/33/36 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

      

Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

Rezervoare de combustibil

Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4x2 este de 1.510 litri. Rezervoare de gaz cu capacitatea de 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) sau 225 kg (545 l). Pentru punțile față duble, rezervor de plastic pentru combustibil EU6 între punțile față.

Rezervoare de AdBlue

Capacități între 32 și 112 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.

Frâne

EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne cu disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.

 

Pachet EBS mediu

Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici:

 

Control stare EBS 

Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Frânați camionul până la oprire completă și Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată pentru a menține camionul în poziție până când șoferul apasă accelerația.

 

Monitorizare uzură plăcuțe de frână

Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective (numai pentru frâne cu disc).

 

Decuplarea automată a frânei de mână

Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

 

 

Opțiuni suplimentare:

Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:

 

Frână anti-forfecare

Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

 

ESC (Control al turației motorului)

Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2, 3, 4 și 5 punți.

 

Lumină pentru frâna de urgență

Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă. 

 

Retarder hidraulic

Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.

Direcție dinamică Volvo

Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier. Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru camioane cu punți față duble. De asemenea, este oferită și în combinație cu suspensia față independentă.

Punți portante amplasate în fața punții motoare
Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5; 7,5 sau 9 tone.


Punți portante amplasate în spatele punții motoare
Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.

Tandem cu punte liftabilă

Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul de combustibil și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când camionul nu este încărcat. În momentul în care camionul este încărcat, puntea coboară și se reactivează automat. Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne cu disc.
 

Configurațiile punților – electric 

Autotractor: 4x2, 6x2, 6x4

Autoșasiu: 4x2,6x2, 6x4, 8x2, 8x4

Toate punțile au suspensie pneumatică

Fișe de date

Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FM utilizând următoarele linkuri.

  • FM Rigid
  • FM Tractor
FM Tractor
FM Rigid

Este posibil ca funcțiile descrise să nu fie standard sau disponibile pentru toate nivelurile de echipare și opțiunile de lanț cinematic.

Aveți întrebări?

Dealerul local Volvo Trucks are răspunsurile. Vizitați-l, contactați-l ori solicitați-i să vă facă o vizită.