TRUCKS

România

×

Specificațiile șasiului pentru Volvo FM

 

  • Înălțimi șasiu
  • Sarcină max. pe puntea din față
  • Suspensie spate
  • Înălțimi șa de cuplare
  • Traverse de remorcare
  • Rezervoare de combustibil
  • Rezervoare de AdBlue
  •  

     

  • Șei de cuplare
  • Direcție dinamică Volvo
  • Tandem cu punte liftabilă
  • Punți portante amplasate în spatele punții motoare
  • Punți liftabile amplasate în fața punții motoare
  • Frâne 
  •  

    Înălțimi șasiu

    Foarte jos (autotractor)

    aprox. 810 mm

    Jos

    aprox. 850 mm

    Mediu

    aprox. 900 mm

    Înalt

    aprox. 1.000 mm

    Foarte înalt

    aprox. 1.200 mm

    Sarcină max. pe puntea față (tone)

     

    Pneumatică

    Arcuri lamelare

    Foarte jos

    8

    Jos

    8

    Mediu

    10/20*

    9

    Înalt

    10/20*

    10/20**

    Foarte înalt

    -

    10/20**



    * Cu punți față duble (FAL20 pe GRAS-GR)
    ** Cu punți față duble (FAA20/FAA21)

    Suspensie spate

     Tip

    Punți

    Suspensie

    Sarcină pe punte

    Reductor

    Punți portante, amplasate în fața (pusher) și în spatele (tag) punții motoare

    Solo

             

    RAD-L90

    4×2

    Parabolică/Convențională

    13 t

    Simplu/butuc

     

    RAD-GR

    4×2

    Pneumatică

    11.5/13 t

    Simplu/butuc

     

    RAD-G2

    4×2

    Pneumatică

    13 t

    În butucul roții

     

    RAD-G4

    4×2

    Pneumatică

    11,5/12 t

    Simplă

     

    Boghiu

             

    RADT-GR

    6×2/8×2

    Pneumatică

    19/20,5/22,5/23 t

    Simplu/butuc

    Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare

    RAPD-GR

    6×2

    Pneumatică

    19/19/22 t

    Simplu/butuc

    Punte portantă (fixă/directoare) amplasată în fața punții motoare

    RAPD-G4

    6×2

    Pneumatică

    16 t

    Simplă

    Punte portantă fixă amplasată în fața punții motoare

    RADD-BR

    6×4/8×4

    Parabolică

    20/21 t

    Simplu/butuc

     

    RADD-TR1

    6×4/8×4

    Parabolică/Convențională

    23/26 t

    Simplu/butuc

     

    RADD-TR2

    6×4/8×4

    Convențională

    26/32 t

    În butucul roții

     

    RADD-TR3

    6×4/8×4

    Parabolică

    38 t

    În butucul roții

     

    RADD-GR

    6×4/8×4

    Pneumatică

    17/21/23/26 t

    Simplu/butuc

     

    RADDT-GR

    8×4/10×4

    Pneumatică

    27/33/36 t

    Simplu/butuc

    punte portantă amplasată în spatele punții motoare

    RAPDD-GR

    8×4

    Pneumatică

    27/30,5/32/35 t

    Simplu/butuc

    Punte portantă amplasată în fața punții motoare

    RAPDT-GR

    8×2

    Pneumatică

    27/30/30,5/31,5/32 t

    Simplu/butuc

    3 punți/punte portantă împinsă directoare și punte portantă directoare sau fixă, amplasată în spatele punții directoare

    Înălțimi șa de cuplare

    Tracțiune

    Șasiu

    Suspensie

    Înălțime cadru

    Înălțime 5 W*

    Anvelope

    Înălțime minimă de cuplare**

    Înălțime nominală tracțiune**

    4×2

    Foarte jos

    RAD-GR

    266

    140

    295/55

    867

    912

     

    Foarte jos

    RAD-GR

    266

    140

    295/60

    887

    932

     

    Jos

    RAD-GR

    266

    140

    315/60

    955

    1015

     

    Mediu

    RAD-GR

    266

    140

    315/70

    1014

    1075

     

    Mediu

    RAD-GR

    300

    140

    315/70

    1031

    1092

     

    Înalt

    RAD-GR

    266

    140

    315/80

    1056

    1147

     

    Înalt

    RAD-GR

    300

    140

    315/80

    1090

    1164

    6×2

    Jos

    RADT-GR

    266

    160

    315/60

    975

    1035

     

    Mediu

    RADT-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Mediu

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    Înalt

    RADT-GR

    300

    150*

    315/80

    1160

    1234

     

    Mediu

    RAPD-GR

    266

    160

    315/70

    1034

    1095

     

    Mediu

    RADT-GR

    300

    160

    315/70

    1051

    1112

     

    Înalt

    RAPD-GR

    266

    160

    315/80

    1076

    1167

     

    Înalt

    RAPD-GR

    300

    160

    315/80

    1110

    1184

    6×4

    Înalt

    RADD-GR

    300

    150*

    315/80

    1173

    1234

    8×4

    Înalt

    RAPDD-GR

    300

    160

    315/80

    1137

    1207


    * înălțime de montare +60 mm.
    ** Înălțimi aproximative.

    Traverse de remorcare
    Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

    Rezervoare de combustibil
    Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 de litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4×2 este de 1.480 litri. Rezervoare LNG în variante cu 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) și 205 kg (495 l). Pentru punțile față duble, rezervor de plastic pentru combustibil EU6 între punțile față.

    Rezervoare de AdBlue tanks
    Plastic. Capacități între 32 și 100 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. 

    Șa de cuplare
    Montarea omologată permite sarcini de până la 36 de tone. În gamă este inclusă o șa de cuplare omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Șaua de cuplare este cu doar 140 de mm deasupra șasiului. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante.

    Frâne
    EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne pe disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.

     

    Direcție Dinamică Volvo
    Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier.
    Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru autocamioane cu punți față duble.
    Caracteristici suplimentare de direcție activă, cum ar fi setările personale și o abordare mai îngustă, pentru a face deplasarea mai plăcută și mai sigură.

    Tandem cu punte liftabilă
    Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când autocamionul nu este încărcat. Atunci când autocamionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură. 
    Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne pe disc.

    Punți portante amplasate în spatele punții motoare
    Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5; 10 sau 16 tone.

    Punți liftabile amplasate în fața punții motoare
    Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5; 7,5 sau 9 tone.

    EBS mediu

    Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici.
    Monitorizare stare EBS
    Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.
    Ajutor la pornirea în rampă
    Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului.
    Monitorizare uzură plăcuțe de frână
    Avertizor plăcuțe de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu plăcuțele de frână respective. (Numai pentru frâne pe disc.)
    Decuplarea automată a frânei de mână
    Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

    Opțiuni suplimentare

    Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:
    Frână antiforfecare
    Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.
    ESC (Comanda electronică de stabilitate)
    Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți.
    Lumină pentru frâna de urgență
    Atunci când se frânează de urgență la o viteză mai mare de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă.
    Retarder hidraulic
    Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.

    VĂ PLACE? CONDUCEȚI-L.

    Conduceți autocamionul pentru a testa cu adevărat noul șasiu dinamic. Dealerul local Volvo Trucks are răspunsurile.