Tip |
Punți |
Suspensie |
Sarcină pe punte |
Reductor |
Punți portante, amplasate în fața (pusher) și în spatele (tag) punții motoare |
---|---|---|---|---|---|
Solo |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolică/Convențională |
13 t |
Simplu/butuc |
|
RAD-GR |
4×2 |
Pneumatică |
11.5/13 t |
Simplu/butuc |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Pneumatică |
13 t |
În butucul roții |
|
RAD-G4 |
4×2 |
Pneumatică |
11,5/12 t |
Simplă |
|
Boghiu |
|||||
RADT-GR |
6×2/8×2 |
Pneumatică |
19/20,5/22,5/23 t |
Simplu/butuc |
Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare |
RAPD-GR |
6×2 |
Pneumatică |
19/19/22 t |
Simplu/butuc |
Punte portantă (fixă/directoare) amplasată în fața punții motoare |
RAPD-G4 |
6×2 |
Pneumatică |
16 t |
Simplă |
Punte portantă fixă amplasată în fața punții motoare |
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolică |
20/21 t |
Simplu/butuc |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolică/Convențională |
23/26 t |
Simplu/butuc |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Convențională |
26/32 t |
În butucul roții |
|
RADD-TR3 |
6×4/8×4 |
Parabolică |
38 t |
În butucul roții |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Pneumatică |
17/21/23/26 t |
Simplu/butuc |
|
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Pneumatică |
27/33/36 t |
Simplu/butuc |
punte portantă amplasată în spatele punții motoare |
RAPDD-GR |
8×4 |
Pneumatică |
27/30,5/32/35 t |
Simplu/butuc |
Punte portantă amplasată în fața punții motoare |
RAPDT-GR |
8×2 |
Pneumatică |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Simplu/butuc |
3 punți/punte portantă împinsă directoare și punte portantă directoare sau fixă, amplasată în spatele punții directoare |
Tracțiune |
Șasiu |
Suspensie |
Înălțime cadru |
Înălțime 5 W* |
Anvelope |
Înălțime minimă de cuplare** |
Înălțime nominală tracțiune** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Foarte jos |
RAD-GR |
266 |
140 |
295/55 |
867 |
912 |
|
Foarte jos |
RAD-GR |
266 |
140 |
295/60 |
887 |
932 |
Jos |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/60 |
955 |
1015 |
|
Mediu |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/70 |
1014 |
1075 |
|
Mediu |
RAD-GR |
300 |
140 |
315/70 |
1031 |
1092 |
|
Înalt |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/80 |
1056 |
1147 |
|
Înalt |
RAD-GR |
300 |
140 |
315/80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Jos |
RADT-GR |
266 |
160 |
315/60 |
975 |
1035 |
|
Mediu |
RADT-GR |
266 |
160 |
315/70 |
1034 |
1095 |
Mediu |
RADT-GR |
300 |
160 |
315/70 |
1051 |
1112 |
|
Înalt |
RADT-GR |
300 |
150* |
315/80 |
1160 |
1234 |
|
Mediu |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315/70 |
1034 |
1095 |
|
Mediu |
RADT-GR |
300 |
160 |
315/70 |
1051 |
1112 |
|
Înalt |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315/80 |
1076 |
1167 |
|
Înalt |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315/80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Înalt |
RADD-GR |
300 |
150* |
315/80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Înalt |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315/80 |
1137 |
1207 |
* înălțime de montare +60 mm.
** Înălțimi aproximative.
Traverse de remorcare
Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.
Rezervoare de combustibil
Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 de litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4×2 este de 1.480 litri. Rezervoare LNG în variante cu 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) și 205 kg (495 l). Pentru punțile față duble, rezervor de plastic pentru combustibil EU6 între punțile față.
Rezervoare de AdBlue tanks
Plastic. Capacități între 32 și 100 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue.
Șa de cuplare
Montarea omologată permite sarcini de până la 36 de tone. În gamă este inclusă o șa de cuplare omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Șaua de cuplare este cu doar 140 de mm deasupra șasiului. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante.
Frâne
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne pe disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.
Direcție Dinamică Volvo
Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier.
Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru autocamioane cu punți față duble.
Caracteristici suplimentare de direcție activă, cum ar fi setările personale și o abordare mai îngustă, pentru a face deplasarea mai plăcută și mai sigură.
Tandem cu punte liftabilă
Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când autocamionul nu este încărcat. Atunci când autocamionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură.
Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne pe disc.
Punți portante amplasate în spatele punții motoare
Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5; 10 sau 16 tone.
Punți liftabile amplasate în fața punții motoare
Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5; 7,5 sau 9 tone.
Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici.
Monitorizare stare EBS
Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.
Ajutor la pornirea în rampă
Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului.
Monitorizare uzură plăcuțe de frână
Avertizor plăcuțe de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu plăcuțele de frână respective. (Numai pentru frâne pe disc.)
Decuplarea automată a frânei de mână
Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).
Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:
Frână antiforfecare
Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.
ESC (Comanda electronică de stabilitate)
Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți.
Lumină pentru frâna de urgență
Atunci când se frânează de urgență la o viteză mai mare de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă.
Retarder hidraulic
Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.