TRUCKS

România

×

Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FMX

  • Motoare
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Powertronic
  • Punți spate
  • Rapoarte de transmitere axă spate
  • Combinații de lanț cinematic
  • Prize de putere

Motoare

 

D11K

D13K

Norme antipoluare

Euro 6

Euro 6

Număr de cilindri

6

6

Cilindree

10,8 dm³

12,8 dm³

Cursă

152 mm

158 mm

Alezaj

123 mm

131 mm

Raport de compresie

17:01

18:1 (420, 460, 500 CP), 17:1 (540 CP)

Regim economic

1.000-1.500 rpm

950-1400 rpm

Putere maximă frână pe evacuare

160 kW (2.400 rpm)

200 kW (2.300 rpm)

Efect VEB

290 kW (2.400 rpm)

 

Efect

opțional

 

Efect VEB+

 

375 kW (2.300 rpm)

VEB+

 

opțional

Filtre de ulei

2 principale, 1 pentru impurități fine

2 principale, 1 pentru impurități fine

Volum schimb ulei, incl. filtru

36 l

33 l

Volumul total al sistemului de răcire

36 l

38 l

 

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
generația Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

Priză de putere montată pe motor

 

Putere cuplu

Raport

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1.000 Nm*

1.26:1

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

D11K – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)

 

Putere maximă la 1.600-1.900 rpm

330 CP

Cuplu maxim la 950–1.400 rpm

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Putere maximă la 1.700-1.800 rpm

380 CP

Cuplu maxim la 950–1.400 rpm

1800 Nm

D11K430 (316 kW)

 

Putere maximă la 1.700-1.800 rpm

430 CP

Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm

2050 Nm

D11K460 (338 kW)

 

Putere maximă la 1.700-1.800 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm

2200 Nm

D13K – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)

 

Putere maximă la 1.400-1.800 rpm

420 CP

Cuplu maxim la 860–1.400 rpm

2100 Nm

D13K460 (338 kW)

 

Putere maximă la 1.400 – 1.800 rpm

460 CP

Cuplu maxim la 900–1.400 rpm

2300 Nm

D13K500 (368 kW) 

 

Putere maximă la 1530-1800 rpm

500 CP 

Cuplu maxim la 980-1.270 rpm

2500 Nm 

D13K540 (397 kW) 

 

Putere maximă la 1.450 – 1.800 rpm 

540 CP 

Cuplu maxim la 1.000 – 1.450 rpm

2.600 Nm 

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificații

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

AT2412F

Direct

2400

44

AT2612F

Direct

2600

100

ATO2612F

Raport subunitar

2600

100

Specificații I-Shift Dual Clutch

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

SPO2812

Raport subunitar

2800

80

Powetronic

Transmisie servoasistată complet automată, cu convertizor de cuplu și radiator de ulei. Schimbă treptele de viteză fără pierderi de putere. Powertronic poate fi echipată din fabrică cu priză de putere, retarder integrat și pompă de servodirecție pentru situații de urgență.

Powertronic

Tip

Ultima treaptă

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

PT2106

Direct

2100

44

PT2606

Direct

2600

60

Programele încorporate ale Powertronic

Economie

Concepută pentru reducerea optimă a consumului de combustibil. Schimbarea treptelor se face la cele mai economice turații.

Performanță

Se utilizează atunci când este nevoie de toată puterea motorului. Schimbă într-o treaptă superioară și inferioară la turații mai mari ale motorului.

Punți spate

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

Reductor simplu

         

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1356

Solo

Hipoid

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3550

23

80

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3550

23

100

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

Reductor în butucul roții

         

RSH1365

Solo

Angrenaje conice cu dinți curbi

2400

13

65

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3550

38

150

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1365

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.50:1

2.47:1

2.43:1

2.06:1

3.61:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

2.64:1

2.64:1

2.57:1

2.17:1

3.76:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1*

2.64:1

2.79:1

2.85:1

2.83:1

2.31:1

4.12:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.10:1

3.08:1

3.09:1

2.47:1

4.55:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

3.44:1

3.40:1

3.40:1

2.64:1

 

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

3.67:1

3.67:1

3.78:1

2.85:1

 

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

   

4.11:1

4.13:1

3.08:1

   

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

     

4.50:1

3.36:1

   

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

     

5.14:1

3.70:1

   

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

     

5.67:1

4.11:1

     

7.21:1

   
         

6.17:1

4.63:1

           

 

* Pentru RSS1344E

Combinații de lanț cinematic

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K420

D13K460

D13K500

D13K540

Powertronic

               

PT2106

       

PT2606

       

I-Shift

               

AT2412F

   

AT2612F

ATO2612F

I-Shift Dual Clutch

               

SP02812

         

Punți cu reductor simplu

               

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

               

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Punte față motoare/casetă de distribuție

             

FAA11/FAA21/V2501TB

Prize de putere

Montate pe motor

PTER-DIN 
Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400 
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER100
Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Montate pe cutia de viteze

PTR-F
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH 
Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F
Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D
Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1 
Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2
Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.  

EXAMINAȚI ÎN DETALIU MODELUL VOLVO FMX

Configurați autocamionul ideal. Totul se întâmplă la dealerul local Volvo Trucks.