Specificațiile lanțului cinematic pentru Volvo FH

  • Motoare
  • I-Shift
  • Pachete software I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Punţi spate
  • Rapoarte de transmitere axă spate
  • Combinații de lanț cinematic
  • Prize de putere

Motoare

  D13K   D13K460TC și D13K500TC G13C* 
Norme antipoluare  Euro 6  Euro 6  Euro 6
Număr de cilindri  6 6
Cilindree  12,8 dm³  12,8 dm³  12,8 dm³
Cursă  158 mm  158 mm  158 mm
Alezaj  131 mm  131 mm  131 mm
Raport de compresie  18:1 (420, 460, 500 CP), 17:1 (540 CP) 17:1 17:1
Regim economic  950-1400 rpm  900-1300 rpm  1000-1400 rpm
Putere frână pe evacuare 200 kW (2.300 rpm) - -
Efect VEB+  375 kW (2.300 rpm) 375 kW (2.300 rpm) 375 kW (2.300 rpm)
VEB+  opțional opțional opțional 
Filtre de ulei  2 principale, 1 pentru impurități fine   2 principale, 1 pentru impurități fine   2 principale, 1 pentru impurități fine 
Volum schimb ulei, incl. filtru  33 l  35 l  33 l 
Volumul total al sistemului de răcire  38 l  38 l  39,5 l 

* LNG

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf)
generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

 

Interval de schimb ulei

Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4. 

Priză de putere montată pe motor

  Putere cuplu  Raport 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1.000 Nm*  1.26:1

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

D13K – Putere/cuplu

D13K – Putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011

Cuplu D13TC

D13TC – putere/cuplu

Putere netă conform EC 582/2011

 

Motorul D13TC este disponibil cu variante de putere de 460 sau 500 CP. Cu toate acestea, nivelul cuplului este mai mare decât în cazul altor motoare D13. Motorul D13TC de 460 CP atinge același nivel de cuplu ca și motorul D13 cu 540 CP – dar la turații mai mici. Și I-Save de 500 CP intră pe teritoriul motorului D16 cu 2800 Nm la aceleași turații reduse.

 

Acest lucru este posibil prin tehnologia Turbo Compound, care utilizează o turbină suplimentară după turbocompresor pentru a reutiliza excesul de energie provenit de la gazele de eșapament. Această energie este transformată în cuplu direct pe arborele cotit – creând un motor puternic și extrem de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.

D13K420 (309 kW)   
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm  420 CP 
Cuplu maxim la 860–1.400 rpm  2100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm  460 CP 
Cuplu maxim la 900–1.400 rpm  2300 Nm  
D13K460TC (338 kW)  
Putere maximă la 1.250-1.600 rpm 460 CP
Cuplu maxim la 900-1.250 rpm 2.600 Nm 
D13K500 (368 kW)   
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 500 CP 
Cuplu maxim la 980-1.270 rpm 2500 Nm 
D13K500TC (368 kW)  
Putere maximă la 1.250-1.600 rpm 500 CP
Cuplu maxim la 900-1.250 rpm 2.800 Nm
D13K540 (397 kW)   
Putere maximă la 1.450 – 1.800 rpm  540 CP 
Cuplu maxim la 1.000-1.460 rpm 2.600 Nm 
G13C – PUTERE/CUPLU

G13C – PUTERE/CUPLU

Putere netă conform EC 582/2011

G13C420 (309 kW)  
Putere maximă la 1.400-1.800 rpm 420 CP
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm 2100 Nm
G13C460 (338 kW)  
Putere maximă la 1.700-1.800 rpm 460 CP
Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm 2300 Nm
I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor de viteză. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, pompă de servodirecție pentru situații de urgență și răcitor de ulei.

Specificaţii

Tip Ultima treaptă Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
AT2412F*
Direct  2400 44
AT2612F
Direct  2600 100
ATO2612F
Raport subunitar  2600 100

* nu este disponibil pentru D13K460TC și D13K500TC

Specificații I-Shift Dual Clutch

Tip  Ultima treaptă  Cuplu motor (Nm) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
SPO2812 Raport subunitar 2800 80

Pachete software I-Shift

Versiunea de bază (TP-BAS)
TP-BAS este pachetul software standard furnizat împreună cu I-Shift, care include funcțiile de bază ale cutiei de viteze pentru condus în orice condiții.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul distribuției (TP-DIST)
TP-DIST adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul distribuției. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză în domeniul construcțiilor (TP-CON)
TP-CON adaptează funcțiile cutiei de viteze la condițiile specifice din domeniul construcțiilor. Pachetul software include funcții care sporesc manevrabilitatea la pornirea de pe loc, la manevre și în cazul deplasării la viteze reduse. Acest software poate gestiona cele mai dificile stări ale drumurilor.

Software I-Shift pentru schimbarea treptelor de viteză la transporturile de cursă lungă (TP-LONG)
TP-LONG include funcții inteligente care minimizează consumul de combustibil. Acest pachet software este ideal pentru operațiile de transport de cursă lungă, în care se pune un accent deosebit pe economia de combustibil. Această variantă include funcția I-Roll.

Transport de mare tonaj (TP-HD)
TP-HD optimizează I-Shift pentru transporturile de mare tonaj cu sarcini maxime în combinație foarte mari (>85 tone). Indiferent cât de mare este sarcina maximă în combinație, șoferul poate optimiza întotdeauna manevrabilitatea selectând sau dezactivând modul pentru transporturi de mare tonaj și activând modul pentru transporturi de cursă lungă. Funcțiile cuprinse în pachetul software oferă și beneficii pentru autocamioanele care rulează cu mai multe remorci.

Pachete software I-Shift

Variante comercializate TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Basic PTO Functions (APF-BAS)
Enhanced PTO Functions (APF-ENH) o o o o o
Basic Gear Selection Adjustment (AMSO-BAS)
Ajustare îmbunătățită a selecției treptelor de viteză, incl. accelerarea maximă (AMSO-AUT) o o o
Funcții vocaționale de bază (AVO-BAS)
Performanță îmbunătățită – drumuri neamenajate (AVO-ENH) o o o
Basic Shift Strategy
Performance Shift
Gearbox Oil Temperature Monitor
Heavy Start Engagement
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Launch Control
Enhanced Shift Strategy (GCW ≤ 85 t)
Heavy Duty GCW Control (85 t < GCW ≤ 180 t)
Treaptă de forță pentru viteze ultrareduse* (ASO-ULC) o o o
Trepte de forță* (ASO-C) o o o
Viteze multiple pentru marșarier* (ARSO-MSR) o o o
I-See, utilizarea datelor GPS o o

• Standard (•) Această funcție poate fi utilizată atunci când este activat modul TP-LONG. Opțiunea o – funcție indisponibilă
*Numai AT2612F, ATO2612F, ATO3112F și ATO3512F. ARSO-MSR necesită ASO-ULC sau ASO-C.
**Numai AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F și ATO3512F.

Punţi spate

Tip  Punte Treaptă Cuplu maxim (Nm) Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)
Reductor simplu          
RSS1144A Solo Hipoid 2800 11.5/11.7 44
RSS1244B Solo Hipoid 2800 12 44
RSS1344C/D Solo Hipoid 2600 13 44
RSS1344E Solo Hipoid 2800 13 44
RSS1352A Solo Hipoid 2800 13 52
RSS1356 Solo Hipoid 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Solo Hipoid 3550 13 60
RSS1370A/B Solo Hipoid 3550 13 70
RTS2370A Tandem Hipoid 3550 23 70
Reductor în butucul roții          
RSH1370F Solo Angrenaje conice elicoidale 3550 13 70
RTH2610F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 26 100
RTH3210F Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 32 100
RTH3312 Tandem Angrenaje conice elicoidale 3550 33 120

Rapoarte de transmitere axă spate

RSS1144 RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1 2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1 2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1         3.40:1** 4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1         3.67:1** 5.14:1     7.21:1  
    5.29:1         4.11:1** 5.67:1        
    6.17:1           6.17:1        

* Pentru RSS1344D
** Pentru RSS1370B

Combinații de lanț cinematic

  D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460
I-Shift                
AT2412F        
AT2612F  
ATO2612F  
AT2812F              
ATO3112F              
I-Shift Dual Clutch                 
SP02812     ●  ●  ●    
Punți cu reductor simplu                
RSS1144A
RSS1244B
RSS1344C/D
RSS1344E
RSS1352A
RSS1356
RSS1360
RSS1370A/B
RTS2370A
Punți cu reductor în butucul roții                
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

Prize de putere

Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Prize de putere independente de ambreiaj

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

Găsiți dealerul local

Descoperiți Volvo FH în detaliu

Configuraţi autocamionul ideal. Totul se întâmplă la dealerul local Volvo Trucks.

Găsiți dealerul local