Oferirea unui mix perfect

Proprietarul australian de flotă Craig Fox pune succesul său din industria transporturilor pe seama a două lucruri: transportă încărcături care aduc profit și bunuri foarte variate.

Autocamion Fox Transport

Fox Transport are sediul în orășelul australian Port Fairy din statul Victoria și coordonează o gamă variată de bunuri en-gros.

Craig Fox

Craig Fox a fost cândva pescar – până acum șase ani, când a cumpărat o companie de transporturi.

Proprietarul australian de flotă Craig Fox pune succesul său din industria transporturilor pe seama a două lucruri: transportă doar încărcături care aduc profit și bunuri foarte variate.

Acum șase ani, Craig Fox nu știa aproape nimic despre autocamioane.

„Eram pescar, însă, odată cu introducerea cotelor, pescuitul a devenit nerentabil și a trebuit să caut altceva de făcut, așa că am cumpărat afacerea cu autocamioane de la tatăl meu.”

La vremea aceea, Fox Transport, cu sediul în orășelul Port Fairy din provincia Victoria din sud-vestul Australiei, deținea doar trei autocamioane cu remorcă. Craig a prevăzut câteva noi oportunități de extindere a flotei și, de atunci, a adăugat două autocamioane cu semiremorcă cu basculantă, un autocamion cu prelată și un autocamion cu cisternă pentru transportul de substanțe chimice.

„Sediul este în continuare în Port Fairy”, spune Craig, „însă acum activăm în toată provincia Victoria. Traseul tipic al unui B-double ar putea consta în încărcarea de pietre negre decorative de la stația de sortare din Melbourne, apoi încărcarea de îngrășăminte și transportarea acestora la Mildura și colectarea unei încărcături de grâne sau gips și transportarea către Gippsland sau către sediul nostru. Șoferul este plecat timp de trei sau patru zile într-o astfel de cursă.”

Pentru a nu fi condiționat de un singur tip de încărcătură, Craig a diversificat cât mai mult posibil.

„Grâne, calcar, nisip, pietriș, îngrășăminte, mărfuri generale, transportăm de toate”, spune Craig. „De asemenea, avem un autocamion cu cisternă pentru substanțe chimice, așa că putem transporta și încărcături lichide. Atunci când într-o linie de activitate nu se întâmplă nimic, celelalte compensează. Varietatea menține și șoferii ocupați, lucru pe care ei îl apreciază.”

Fiind un manager foarte practic, Craig se află în unul dintre autocamioanele sale în fiecare zi a săptămânii, călătorind local, către Melbourne, Gippsland sau Mildura. În timpul călătoriilor, își petrece timpul discutând cu clienții, făcând programări și asigurându-se că satisface așteptările tuturor.

„În opinia mea, este extrem de important să am grijă de clienții mei. Dacă cineva are nevoie de ceva urgent, facem tot posibilul să reprogramăm alte curse și să îl servim”, spune Craig.

„Vorbesc zilnic cu clienții, așa că știu ce este necesar și este foarte important să fiu flexibil. Mă ajută și faptul că mă aflu tot timpul într-un autocamion, deoarece trec exact prin aceleași situații prin care trec și șoferii în activitatea zilnică și pot să văd cum se comportă autocamioanele. Acest lucru mă ajută să îmi dau seama cum am putea să eficientizăm activitatea.”

În opinia mea, este extrem de important să am grijă de clienții mei.

Craig Fox

Manager Fox Transport

Având în vedere că profiturile sunt din ce în ce mai mici, reducerea consumului de combustibil este unul dintre interesele principale ale lui Craig.

„Sunt foarte atent la consumul de combustibil”, spune Craig, „acesta fiind și unul dintre motivele pentru care folosesc Volvo. Am avut parte de îndrumări din partea instructorilor Volvo, fapt care a contat foarte mult. Înțelegerea câtorva tehnici simple de condus și utilizarea tehnologiei din autocamioane la potențial maxim a avut un impact major asupra consumului nostru de combustibil. Înainte parcurgeam aproximativ 1,8 kilometri la litru, iar acum reușim să parcurgem în jur de 2,1.”

Asta înseamnă cu 240 de litri mai puțin combustibil, pe săptămână, pe autocamion. Nu este greu de observat că acesta este un beneficiu direct pentru Fox Transport. „Învățând pur și simplu modul de utilizare a transmisiei manuale automate I-Shift la potențial maxim și profitând de fiecare oportunitate pentru a rula cu ajutorul inerției în loc să țină apăsată pedala de accelerație, șoferii noștri economisesc o cantitate considerabilă de combustibil”, spune Craig, „și asta fără a avea un impact negativ asupra timpilor de rulare. În continuare, vom experimenta diferențele cu ajutorul modelului FH și vom vedea dacă putem să menținem viteza maximă o perioadă mai mare de timp.”

 

Autocamion Fox Transport pe șosea.

Craig Fox este un manager foarte practic și se află în unul dintre autocamioanele sale în fiecare zi a săptămânii.

Recunoscând faptul că eficiența este unul dintre singurele moduri rămase pentru a îmbunătăți profitabilitatea, Craig speră, de asemenea, ca tehnologia să îi ofere un avantaj competitiv.

„Utilizez Volvo Dynafleet pe ambele autocamioane FH”, spune Craig, „acesta îmi oferă informații excelente despre toate aspectele performanțelor autocamionului. De exemplu, Dynafleet ne-a indicat în mod clar că nu ne folosim aproape deloc de inerție. Imediat ce am observat acest lucru, am început să căutăm oportunități și acum utilizăm inerția în 10 % din timpii de rulare. Acest lucru contribuie major la economiile de combustibil.

Ca parte integrantă a agriculturii din Victoria și cu o afacere ce crește treptat, Fox Transport are de gând să își îmbunătățească flota în anii următori.

Dynafleet îmi oferă informații excelente despre toate aspectele performanțelor autocamionului.

Craig Fox

Manager Fox Transport

„Vom îmbunătăți remorcile, vom vinde vechiul FH pentru a cumpăra un model Euro5 și, probabil, vom achiziționa un FE de 340 cp pentru a spori profiturile pentru cursele locale. Oricât de mult ne deplasăm prin tot statul, nu uităm de clienții noștri locali.”

După numai șase ani în domeniu, este clar că Craig înțelege bine cum trebuie să funcționeze o companie de transport.

„Procedând corect față de clienți, fiind cât mai eficienți posibil, diversificând și acordând atenție detaliilor, aceste lucruri funcționează pentru mine”, spune Craig. „Însă, deși ne concentrăm pe partea tehnică, știm că furnizarea unui serviciu de asistență pentru clienți este cel mai important lucru. Fără acesta nu am avea nimic și ne-am construit o bună reputație de a fi capabili să oferim acel tip de servicii personalizate pe care afacerile de familie le pot oferi.

„Dacă am învățat ceva”, concluzionează el, „este că în acest joc nu te oprești niciodată din învățat.”

FLOTA

Vehicule: FH Globetrotter XXL 6×4 B-Double; FH 6×4 B-Double; NH 6×4 B-Double; FM rigid cu remorcă basculantă; FE rigid cu suprastructură cu prelată. Autocamioanele sunt fabricate între 2002 și 2012.
Mediu de lucru:
 Flota Fox încarcă în diverse condiții de teren accidentat, cum ar fi nisip, câmpuri și noroi, adesea utilizând blocarea diferențialului pentru a intra sau ieși, iar apoi rulează distanțe lungi pe autostrăzi.
Aplicații:
 Toate autocamioanele, cu excepția NH, au transmisii I-Shift. Cele două autocamioane FH sunt echipate cu Dynafleet, sistem de asistență pentru păstrarea benzii de rulare și sistem de control adaptiv al vitezei de croazieră.
Consum de combustibil:
 FH de 540 cp atinge 2 km/litru în configurația B-Double și până la 2,5 km/litru cu o singură remorcă; FH cu 520 cp atinge 1,9km/litru.

Conținut asociat

Un autotren de 175 de tone prin deșertul australian

În regiunile nelocuite ale Australiei, o bunicuță de 52 de ani stă la volanul unui autotren Volvo FH 16 cu trei punți, certificat pentru 175 de tone. În spate are patru remorci, iar în față o așteaptă o zi lungă și fierbinte pe drum. Maxine Taylor, ...

Abordarea IT

Este esențial să știi „în timp real” care este locația geografică a autocamioanelor și ce transportă exact. Este ceea ce Ben van Leeuwen de la Frigolanda a dorit și a realizat....

Disponibilitate expres în Statele Unite

Taylor White, vicepreședintele AMX, are numeroase motive să aleagă Volvo. Noul Centru de disponibilitate din Greensboro, Carolina de Nord, îi ajută compania să economisească timp și bani....

Filtrați articolele

5 true 5