TRUCKS

Disponibilitate expres în Statele Unite

Taylor White, vicepreședintele AMX, are numeroase motive să aleagă Volvo. Noul Centru de disponibilitate din Greensboro, Carolina de Nord, îi ajută compania să economisească timp și bani.
Autocamionul Alabama Motor Express
Afacerea de familie Alabama Motor Express s-a lansat în anii 1980, doar cu o mână de autocamioane. În prezent, afacerea a devenit o uriașă operațiune cu 310 angajați și o flotă de 240 de autocamioane.

Taylor White, vice-președintele AMX, are numeroase motive să aleagă Volvo. Unul dintre acestea este noul Centru de disponibilitate din Greensboro, Carolina de Nord, care-i ajută compania să economisească timp și bani.

Afacerea de familie Alabama Motor Express s-a lansat în anii 1980, doar cu o mână de autocamioane. În prezent, afacerea a devenit o uriașă operațiune cu 310 angajați și o flotă de 240 de autocamioane, dintre care 70% sunt Volvo. 

„Am fost alături de firmă toată viața mea”, mărturisește Taylor White, care împarte rolul de vice-președinte al Alabama Motor Express cu fratele său, Collins White, „și au fost perioade când dețineam 100% autocamioane Volvo, dar și momente când aveam 40% autocamioane Volvo. Însă, dacă m-ar întreba cineva care este cel mai fiabil autocamion, aș răspunde clar și răspicat: Volvo.”

Pe lângă calitatea specifică mărcii, Taylor White spune că în prezent are un motiv în plus ca să aleagă Volvo: noul Centru de disponibilitate de 11.427 metri pătrați, aflat la sediul Volvo din Greensboro, Carolina de Nord, ajută AMX să facă economii de timp și bani și crește fidelizarea șoferilor.

Așa cum se întâmplă cu fiecare flotă mare, autocamioanele AMX au uneori probleme mecanice, iar Taylor White recunoaște că firma sa apelează la serviciile oferite de Centrul de disponibilitate. Un incident petrecut recent i-a reamintit cât de mult se bazează pe acest serviciu și ce rol important joacă în cadrul operațiilor firmei AMX.

Unul dintre șoferi efectua un transport de cursă lungă, când autocamionul său a semnalat o problemă de transmisie, trimițând imediat un e-mail la AMX și primind un număr de caz la Centrul de disponibilitate. Un agent Volvo Action Service a notat locația, a sunat la cea mai apropiată reprezentanță, solicitând piesa de schimb necesară; aceasta fusese comandată, însă nu era pe stoc și ar fi avut de așteptat o săptămână ca s-o obțină. Agentul a încercat din nou și a găsit o reprezentanță cu numai 16 km mai departe decât prima reprezentanță, iar acolo aveau piesa în stoc. Peste câteva ore, șoferul plecase din nou la drum.

„Am economisit cinci zile de inactivitate. Pentru Centrul de disponibilitate, luarea acelei decizii și transferul către o altă reprezentanță au însemnat costuri minime, iar acest lucru este extraordinar”, declară Taylor White.

În urmă cu câțiva ani, o problemă mecanică ar fi putut lăsa pe tușă un șofer timp de mai multe zile. Nu numai că încărcătura ar fi fost livrată târziu, dar AMX ar fi suportat costurile suplimentare atrase de camera de hotel, reparații și nepreluarea altor încărcături.

Dacă m-ar întreba cineva care este cel mai fiabil autocamion, aș răspunde clar și răspicat: Volvo.

De asemenea, când apar perioade de inactivitate, șoferii încep să-și caute de lucru în altă parte pentru a-și întreține familiile, dar în prezent fluctuația șoferilor de la AMX se menține cu cel puțin 10% sub media din industrie. 

„Nu se poate spune cât de mult înseamnă. E greu de estimat cât de dificilă și de costisitoare este perioada de inactivitate”, afirmă Taylor White.

Volvo Trucks știe că atunci când autocamioanele stau pe loc, companiile înregistrează pierderi. De aceea, agenții Volvo Action Service de la Centrul de disponibilitate sunt disponibili 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână, 365 de zile pe an. În fiecare lună, Centrul de disponibilitate preia aproape 20.000 de cazuri. Numărul acestora continuă să crească pe măsură ce se oferă mai multe servicii. Agenții preiau în medie 18.000 de apeluri pe lună și efectuează în jur de 28.000 de apeluri pe lună.

 

Funcțiile de Diagnosticare la distanță avertizează șoferii atunci când apar probleme mecanice curente și le reamintesc când trebuie să efectueze verificările de întreținere de rutină. În situații de urgență, agenții VAS acționează pe loc, obținând informații despre flotă, identificând poziția geografică a autocamioanelor și reprezentanțele din apropiere. 

Noua tehnologie este fascinantă, afirmă Taylor White, adăugând că este convins de faptul că o comunicare strânsă între autocamion și platforma Volvo de diagnosticare la distanță reprezintă un pas important pentru întreaga industrie a transporturilor cu autocamioane.

„Ați eliminat marja de eroare. În acest fel, tehnicianul nostru, reprezentanța și agentul Volvo nu trebuie să se mai bazeze atât de mult pe ceea ce spune șoferul. Pot chiar să se uite și să vadă ceea ce se întâmplă.”

Înregistrarea în jurnal și actualizările privind stadiul de lucru sunt mai ușor de efectuat, datorită instrumentului ASIST, platforma Volvo de comunicare de service bazată pe web, care notează fiecare incident, din momentul când autocamionul are o problemă, până când este repus în mișcare. 

„Fără acest instrument, ar fi greu de spus dacă lucrăm bine sau nu. Ne ține la curent cu fiecare detaliu, iar dacă sunt incidente deschise, putem să le analizăm. În felul acesta, nu aveți autocamioane care stau degeaba.”

Pe măsură ce Volvo își extinde serviciile, AMX se dezvoltă, de asemenea, iar White se așteaptă ca acest lucru să continue. Acesta recunoaște că un factor important al succesului lor este parteneriatul dintre AMX și Volvo Trucks. 

„Suntem foarte buni în ceea ce facem, iar acest lucru este foarte important. Beneficiem de asistență și produse cu performanțe care se ridică la nivelul performanțelor noastre, așadar, suntem mulțumiți”, recunoaște Taylor White.

 

CENTRUL DE DISPONIBILITATE VOLVO TRUCKS

Locație: Greensboro, Carolina de Nord

Deschis: 2014

Agenți: 40 de agenți Volvo Action Service sunt angajați la centru. Agenții sunt disponibili 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an. Echipa de disponibilitate include și ingineri responsabili de fiabilitatea produsului, care se ocupă de diagnosticare, de informațiile pentru service și de instrumentele din reprezentanțe și care verifică dacă problemele au fost rezolvate. De asemenea, există personal de asistență și specialiști în piese de schimb.

Cazuri: Agenții preiau în medie 18.000 de apeluri pe lună și efectuează în jur de 28.000 de apeluri. Peste 13.000 din acestea au fost cazuri de telematică sau întreținere programată.

Gratuitate: Asistența oferită de Centrul de disponibilitate este gratuită în primii doi ani pentru fiecare autocamion Volvo nou achiziționat în America de Nord.