TRUCKS

Specificațiile noului Volvo FH Aero

Tot ce trebuie să știți despre Volvo FH Aero, în detaliu.

Lanț cinematic

Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.

Camioane electrice de mare tonaj – putere/cuplu

 

G13 – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D13 – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D13 I-save – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

Electric​

Volvo FH Aero Electric

Performanță

Putere continuă de 330 – 490 kW (450 – 666 CP)

Autonomia​

Până la 300 km (semiremorcă autotractor 4x2)

Timp de încărcare (încărcare completă)

9,5 ore cu c.a. (43 kW) 2,5 ore cu c.c (250 kW)

Capacitatea bateriei

360 – 540 kWh, 4 – 6 baterii

  

Alimentat cu gaz​

G13

Norme antipoluare

Euro 6

Număr de cilindri​

6

Capacitate cilindrică

12,8 dm³

Cursă

158 mm

Alezaj

131 mm

Raport de compresie

17:01

Regim economic

900-1400 rpm

Efect frână la evacuare

200 kW

Efect frână de motor*

380 kW (2.300 rpm)

Filtre de ulei

2 filtre principale

Volum schimb ulei, incl. filtru

35 l

Volumul total al sistemului de răcire

38 l

  
 

G13 420 CP (309 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.600-1.700 rpm

420 CP

  
 

Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm

2.100 Nm

  
 

G13 460 CP (338 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.600-1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 950–1.400 rpm

2.300 Nm

  
 

G13 500 CP (368 kW)

   
 

Putere maximă la 1.600-1.700 rpm

500 CP

  
 

Cuplu maxim la 980-1.404 rpm

2.550 Nm

  
     

Motorină

D13

D13 I-Save 

Norme antipoluare

Euro 6

Euro 6

 

Număr de cilindri​

6

6

 

Capacitate cilindrică

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Cursă

158 mm

158 mm

 

Alezaj

131 mm

131 mm

 

Raport de compresie

18.0:1

18.0:1

 

Regim economic

900-1400 rpm

900-1300 rpm

 

Efect frână la evacuare

175 kW (2.300 rpm)

150 kW

 

Efect frână de motor*

340 kW (2.300 rpm)

435 kW (2.300 rpm)

 

Filtre de ulei

2 filtre principale

2 filtre principale

 

Volum schimb ulei, incl. filtru

35 l

35 l

 

Volumul total al sistemului de răcire

24 l

26 l

 
    

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf) generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

Interval de schimb ulei

Până la 150.000 km sau o dată pe an, cu VDS4.

 

 

D13 420 CP (309 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

420 CP

  
 

Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm

2.100 Nm

  
 

D13 I-Save 420 CP (309 kW)*

 

  
 

Putere maximă la 1.230 – 1.600 rpm

420 CP

  
 

Cuplu maxim la 900 – 1.230 rpm

2.400 Nm

  
 

D13 460 CP (338 kW)

   
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 945 – 1.400 rpm

2.300 Nm

  
 

D13 I-Save 460 CP (338 kW)*

   
 

Putere maximă la 1.240 – 1.600 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 900 – 1.240 rpm

2.600 Nm

  
 

D13 I-Save 480 CP (353 kW)*

   
 

Putere maximă la 1.250-1.600 rpm

480 CP

  
 

Cuplu maxim la 900-1.250 rpm

2.700 Nm

  
 

D13 500 CP (368 kW)

   
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

500 CP

  
 

Cuplu maxim la 980 – 1.400 rpm

2.500 Nm

  
 

D13 I-Save 500 CP (368 kW)

   
 

Putere maximă la 1.250-1.600 rpm

500 CP

  
 

Cuplu maxim la 900-1.250 rpm

2.800 Nm

  
 

D13 540 CP (397 kW)

   
 

Putere maximă la 1.458 – 1.700 rpm

540 CP

  
 

Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm

2.600 Nm

  
     

*disponibil cu biodiesel B100

Priză de putere montată pe motor

 

Putere cuplu

Raport 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1.000 Nm*

1.26:1

 
    

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, servopompă pentru situații de urgență și radiator de ulei. De asemenea, este posibil să comandați I-Shift cu trepte de forță, cu trepte de forță cu raport foarte mare și cu mai multe trepte de viteză pentru marșarier.

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

AT2412

Direct

2400

44

AT2612

Direct

2600

100

ATO2612

Dispozitiv de reducere a turației

2600

100

AT2812

Direct

2800

70

ATO3112

Dispozitiv de reducere a turației

3150

100

    

I-Shift Dual Clutch

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație aprobată (tone)

SPO2812

Dispozitiv de reducere a turației

2800

80

    

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină max. pe punte/boghiu (t)

Sarcină maximă în combinație (t)

Reductor simplu

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1344E

Solo

Hipoid

2800

13

44

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

70

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Reductor în butucul roții

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3800

13

70

RT2610B/F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

26

100

RTH3210F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

32

100

RTH3212F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

33

100

RTH3815

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

38

100

      

Rapoarte de transmitere punte spate

Punți solo

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* Pentru RSS1344E

** Pentru RSS1370B

Punți tandem

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 CP

D13 460 CP

D13 500 CP

D13 540 CP

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Punți cu reductor simplu

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save 420 CP

D13 I-Save 460 CP

D13 I-Save 500 CP

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Punți cu reductor simplu

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 CP

G13 460 CP

G13 500 CP

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Punți cu reductor simplu

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

RTH2610F

    

Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj – pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Prize de putere independente de ambreiaj

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.

PTER-100: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

Exterior și interior

Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristici.

Sunt disponibile patru versiuni diferite de accesorii exterioare, conform diferitelor necesități.

Volvo FH Aero with the basic exterior trim 

De bază

Grilă și mânere uși de culoare gri. Faruri cromate. Parasolar, huse oglinzi și bară de protecție de culoare gri deschis.

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim  

Îmbunătățită

Grilă de culoarea cabinei și faruri cromate. Parasolar, huse oglinzi, mânere uși și bară de protecție de culoare gri deschis.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim  

Cel mai înalt nivel

Grilă, huse oglinzi, parasolar, mânere uși, bara de protecție și spoiler de culoarea cabinei. Faruri cromate.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim 

De bază, cu partea frontală robustă

Grilă și mânere uși de culoare gri. Faruri negre. Parasolar și huse oglinzi de culoare gri deschis. Bară de protecție din oțel vopsită în gri.

Volvo FH Aero este disponibil cu șase niveluri diferite de accesorii interioare, conform diferitelor necesități.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Accesorii din vinilin și material textil Robust

Materiale durabile din vinilin și material textil, cu o schemă de culori modernă care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level 

Accesorii din material textil Dinamic

Interior din material textil cu o schemă de culori modernă în diferite nuanțe de gri asortat, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level 

Accesorii din pluș Progresiv

Acest interior din pluș moale oferă o schemă de culori sobră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level 

Accesorii din piele Robust

Interior cu o schemă de culori sobră și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level 

Accesorii din piele Dinamic

Interior cu diferite nuanțe de gri asortat și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level 

Accesorii din piele Progresiv

Interior cu diferite nuanțe de Skylark asortat (bej) și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diferitele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: confort și spațiu

Globetrotter XXL oferă, de asemenea, condiții de locuit sigure și confortabile pentru până la două persoane, dar și confort sporit de odihnă într-o cușetă mai mare și mai lungă – datorită lungimii extinse a cabinei.

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side  

Globetrotter XL: proiectat pentru a oferi spațiu de depozitare

Cabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferă condiții de odihnă sigură și confortabilă pentru până la două persoane, dar și mai mult spațiu de depozitare, datorită înălțimii suplimentare. Înălțimea interioară a cabinei este de 220 cm (211 cm la capacul compartimentului motorului).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side  

Cabina Globetrotter: concepută pentru doi

Cabina Globetrotter (CAB-HSLP) oferă condiții în plus de odihnă confortabilă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. În plus, structura sa verticală vă oferă foarte mult spațiu de depozitare suplimentar. Înălțime interioară 205 cm (196 cm la capacul compartimentului motorului).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit

Cabina de dormit (CAB-SLP) oferă condiții optime de odihnă pe timp de noapte pentru până la două persoane. Înălțime interioară 171 cm, 162 cm la capacul compartimentului motorului.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit cu plafon coborât

Cabina de dormit cu plafon coborât (CAB-LSLP) și suspensie pentru cabină permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 147 cm, 138 cm peste capacul compartimentului motorului.

Autotractor

 

 

 

Înălțime A (mm)

Înălțime B (mm)

Înălțime C (mm)

Înălțime D (mm)

Tracțiune

Înălțime șasiu

Suspensie

Anvelope

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Înalt

Arcuri lamelare/pneumatică

315/80-R22.5

3430

3800

39503225

4x2

Înalt

Arcuri lamelare/pneumatică

315/80-R22.5

3440

3800

39503225

4x2

Mediu

Arcuri lamelare/pneumatică

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Jos

Pneumatică/pneumatică

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Jos

Pneumatică/pneumatică

315/60-R22.5

3250

3620

3770

3045

4x2

Foarte jos

Pneumatică/pneumatică

295/60-R22.5

3210

3580

3730

3005

6x2

Mediu

Arcuri lamelare/pneumatică

315/70-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

 

Autoșasiu

 

 

 

Înălțime A (mm)

Înălțime B (mm)

Înălțime C (mm)

Înălțime D (mm)

Tracțiune

Înălțime șasiu

Suspensie

Anvelope

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

Înalt

Pneumatică/pneumatică

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6×2

Mediu

Pneumatică/pneumatică

315/70-R22.5

3330

3700

3850

3125

6×2

Jos

Pneumatică/pneumatică

315/60-R22.5

3230

3600

3750

3025

6×2

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6×4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

8×4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10×4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

*Înălțimi aproximative

Suspensie în 4 puncte cabină

Puteți opta pentru suspensie cu arcuri elicoidale și amortizoare, suspensie cu arcuri elicoidale față și suspensie pneumatică spate sau suspensie pneumatică integrală.

 

Prize de aer

Amplasate pe partea stângă, în partea superioară sau inferioară, în funcție de activitate. Priza de aer frontală este, de asemenea, disponibilă.

 

Culori

Alegeți și observați. Sunt disponibile aproximativ 650 de variante de culori.

 

Tapițerie

Sunt disponibile mai multe stiluri. Vinilin, stofă și pluș. Anumite tipuri de capitonare a scaunelor (cu excepția vinilinului și a materialului textil) pot fi specificate pentru a include funcția de ventilare.

 

Scaun șofer

Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Obțineți o libertate suplimentară datorită flexibilității – cursa totală pe orizontală a scaunului este de 240 de milimetri și de 100 de milimetri pe verticală. Scaunul șoferului este prevăzut în echiparea standard cu tetieră, spătar reglabil și rabatabil, reglare pe verticală și orizontală, suport lombar reglabil și reglare pentru unghiul scaunului.

 

Scaun pasager

Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Scaunele pasagerilor sunt prevăzute standard cu tetiere. De asemenea este disponibil un scaun mobil pentru pasager.

 

Cușete

Construite pentru a oferi un somn confortabil. Dimensiunile cușetei: 74×200 cm (cu lățimea secțiunii mediane de 81,5 cm) sau 74×200 cm, care poate fi extrasă și extinsă la 88×200 cm (cu o lățime a secțiunii mediane de 95,5 cm). Cușeta din cabina Globetrotter XXL are o lungime de 213 cm. Lățimea la cap, pentru secțiunea mediană și la picioare este de 99/106,5/91 cm. Echipați cabina cu o saltea de spumă cu grosime de 16 cm, cu arcuri separate și confort excelent. Sunt disponibile trei opțiuni de rigiditate: moale, semi-tare și tare. De asemenea, oferim două opțiuni de protecție pentru saltea: îmbunătățesc confortul în timpul somnului și vă permit să strângeți patul rapid. Mai sunt disponibile: pat care poate fi înclinat cu spătar ajustabil și cușetă Confort de sus (dimensiuni 60×190 cm sau 70×190 cm).

Spații de depozitare în cabină

Cabina conține o poliță frontală cu patru compartimente DIN standard și două compartimente mari de depozitare cu uși mate, cu jaluzele pe partea șoferului și pasagerului. Peretele posterior este echipat cu o poliță superioară, cu greutate redusă și iluminare excelentă. Sub cușetă se află două sertare cu un volum total de 130 de litri. În plus, există două compartimente de depozitare mai mici sub saltea, la picioarele (10 litri) și la capul (15 litri) patului, precum și un compartiment de depozitare la picioarele cușetei, pentru o sticlă PET.

 

Spații de depozitare în exterior

Pe ambele părți ale cabinei sunt amplasate compartimente de depozitare încăpătoare, care se pot deschide atât din exterior, cât și din interior. Un spațiu suplimentar de depozitare, neîncălzit, de 30 de litri este disponibil sub cabină, pe ambele părți.

 

Geam de plafon/trapă

Fiecare cabină este echipată cu un luminator fix pe plafon sau, opțional, cu o trapă de plafon, ce poate fi deschisă la 50 mm. Servește și drept ieșire de urgență. Reglarea trapei de plafon poate fi efectuată manual sau electric.

 

Volan

Este disponibil în două dimensiuni: diametru de 450 mm sau 500 mm în funcție de configurația camionului. Volanul poate fi reglat la 90 mm în adâncime și la 28 de grade în înclinare. Cu funcția de înclinare a coloanei volanului (opțional), acesta poate fi reglat pe verticală de la -5° la +15° – sporind, astfel, confortul șoferului. Comenzile integrate în volan oferă o utilizare sigură și confortabilă a sistemului de control al vitezei de croazieră, claxonului, telefonului și a funcțiilor de pe afișajul de instrumente și de pe afișajul secundar.

 

Sistemul de climatizare

Aveți la dispoziție trei sisteme de climatizare alternative pentru a controla temperatura. Ventilație cu radiator convențional, ce utilizează lichidul de răcire motor. Sistem de aer condiționat controlat manual (MCC). Sistem de aer condiționat cu control automat al temperaturii (ECC/ECC2). Disponibil și cu senzori pentru pătrunderea razelor soarelui, condiții de ceață și calitatea aerului. Completați sistemul cu o cabină și un radiator de încălzire pe perioada parcării pentru cabină și motor și cu I-ParkCool, răcitor pe perioada parcării pentru cabină.

 

I-ParkCool 

Motorul nu trebuie să fie în funcțiune pentru ca dumneavoastră să vă bucurați de aer condiționat în cabină. I-ParkCool controlează temperatura cabinei într-un vehicul staționat. Acesta interacționează cu radiatorul de încălzire pe perioada parcării pentru a genera un climat confortabil: util, de exemplu, în nopțile în care temperatura scade brusc. Sistemul verifică starea bateriei pentru a nu compromite capacitatea de pornire de pe loc. Și calculează energia necesară pentru încălzirea sau răcirea cabinei. În cazul în care bateriile nu sunt încărcate complet, sistemul calculează cantitatea de energie ce poate fi utilizată în siguranță. Mai mult, este silențios. Sistemul generează cu aproximativ 20 dB mai puțin zgomot decât sistemele concurente existente pe piață, reducând poluarea și îmbunătățind nivelul de calitate al odihnei. Sistemul este complet integrat în sistemul normal de ventilație al vehiculului, iar aerul cald sau, respectiv, aerul rece este distribuit prin fantele obișnuite de ventilație, după necesități, împărțite uniform. În cazul cabinei, aerodinamica și înălțimea interioară nu sunt afectate de sistem. Cu excepția încălzitorului pentru cabină (PH-CAB).

Șasiu

Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia spate, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.

Foarte jos (autotractor)

aprox. 810 mm

Jos

aprox. 850 mm

Mediu

aprox. 900 mm

Înalt

aprox. 1.000 mm

Foarte înalt

aprox. 1.200 mm

  

 

Pneumatică

Arcuri lamelare

Foarte jos

8

-

Jos

8

-

Mediu

10/20*

9

Înalt

10/20*

10/20*

Foarte înalt

-

10/20*

   

*Cu punți față duble

Tip

Punți

Suspensie

Sarcină pe punte/boghiu

Reductor

Punți portante amplasate în fața/spatele punții motoare

Solo

RAD-L90

4x2

Parabolică/Convențională

13 t

Simplu/butuc

 

RAD-GR

4x2

Pneumatică

11,5/13 t

Simplu/butuc

 

RAD-G2

4x2

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)

13 t

În butucul roții

 
      

Boghiu

RADT-GR

6x2

Pneumatică

19/20,5/22,5/23 t

Simplu/butuc

Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPD-GR

6x2

Pneumatică

16/19/22 t

Simplu/butuc

Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare)

RAPD-G4

6x2

Pneumatică

16 t

Simplă

Punte portantă amplasată în fața punții motoare (fixă)

RADD-G2

6×4/8×4

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)

21/23/26 t

Simplu/butuc

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolică

20/21 t

Simplu/butuc

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare

23/26 t

Simplu/butuc

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Convențională, cu arcuri lamelare

26/32 t

În butucul roții

 

RADD-TR3

8x4

Convențională, cu arcuri lamelare

38 t

În butucul roții

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatică

21/23/26 t

Simplu/butuc

 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatică

27/30/30,5/31,5/32 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare + punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatică

27/33/36 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPDD-GR

8×4

Pneumatică

27/30,5/32/35 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare

RADDT-G2

8×4/10×4

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)

27/33/36 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

      

Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

Rezervoare de combustibil

Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4x2 este de 1.510 litri. Rezervoare de gaz cu capacitatea de 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) sau 225 kg (545 l).

Rezervoare de AdBlue

Capacități între 32 și 112 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.

Frâne
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne cu disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.
 

Pachet EBS mediu

Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici:

 

Control stare EBS 

Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Frânați camionul până la oprire completă și Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată pentru a menține camionul în poziție până când șoferul apasă accelerația.

 

Monitorizare uzură plăcuțe de frână

Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective (numai pentru frâne cu disc).

 

Decuplarea automată a frânei de mână

Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

Opțiuni suplimentare:

Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:

 

Frână anti-forfecare

Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

 

ESC (Control al turației motorului)

Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2, 3, 4 și 5 punți.

 

Lumină pentru frâna de urgență

Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă. 

 

Retarder hidraulic

Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.

Direcție dinamică Volvo

Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier. Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru camioane cu punți față duble. De asemenea, este oferită și în combinație cu suspensia față independentă.

Punți portante amplasate în fața punții motoare
Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5, 7,5 sau 9 tone.
 

Punți portante amplasate în spatele punții motoare

Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.

Tandem cu punte liftabilă

Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul de combustibil și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când camionul nu este încărcat. Atunci când camionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură. Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne cu disc.

Fișe de date

Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FH Aero utilizând următoarele linkuri.

Este posibil ca funcțiile descrise să nu fie standard sau disponibile pentru toate nivelurile de echipare și opțiunile de lanț cinematic.

Aveți întrebări?

Dealerul local Volvo Trucks are răspunsurile. Vizitați-l, contactați-l ori solicitați-i să vă facă o vizită.