Noul Volvo FH, de culoare argintie, tocmai a sosit la Jardlers Åkeri, în orașul Lindesberg, din partea centrală a Suediei. Autocamionul nou-nouț strălucește în lumina soarelui, iar Henrik Carlzon, managerul de flotă al companiei, este încântat.
„Acesta este cel de-al doilea Volvo FH nou. Îmi oferă un sentiment fantastic!”, spune el.
Jardlers Åkeri este o companie cu o istorie îndelungată. Începuturile datează din 1931.
În prezent, este una din companiile suedeze care livrează piese de autocamion pentru Volvo Trucks. Axele pentru roți ale autocamioanelor Volvo sunt produse în orașul său natal, Lindesberg, iar Jardlers Åkeri le transportă la fabrica din Gothenburg.
Astăzi, la livrarea autocamionului sunt prezenți trei din cei nouă șoferi ai companiei. Henrik Carlzon spune că acest lucru este de la sine înțeles.
„Este necesar ca șoferii să primească instruire detaliată referitoare la noile funcții ale acestui autocamion. În cazul în care are loc ceva neprevăzut, economisim timp și bani dacă șoferul știe ce s-a întâmplat cu autocamionul.”
La livrare sunt prezenți, de asemenea, Henrik Svedberg, din partea dealerului Volvo Trucks, Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB, și Andrew Low, responsabil cu instruirea șoferilor de la Volvo Trucks.
“Jardlers Åkeri este un exemplu excelent de companie de transport care a ales să investească în șoferii săi. Aceasta este exact cea mai bună abordare. În fond, șoferii pot economisi sume importante dacă utilizează funcțiile autocamionului în mod corespunzător”, explică Andrew Low.
Dorim să le oferim o recompensă șoferilor noștri, care lucrează excelent.
Totuși, instruirea este mai mult decât importantă când este vorba despre acumularea de cunoștințe și înțelegerea unui autocamion nou.
Începând cu data de 10 septembrie 2009, toți șoferii de autocamioane din UE trebuie să dețină un Certificat de Competență Profesională pentru conducătorii auto (certificat CCP). Șoferii care dețineau deja o licență relevantă când legea a intrat în vigoare trebuie să efectueze 35 de ore de instructaj pentru condus pentru a-și obține certificatul. Fiecare stat membru individual al UE are dreptul să decidă momentul până la care trebuie efectuat acest instructaj. În Suedia, termenul expiră pe data de 10 septembrie 2016.
„Ținem un curs pe an pentru certificatul CCP. În 2016, toți șoferii companiei de transporturi vor avea efectuate cele 35 de ore de instructaj”, spune Henrik Carlzon.
Instructajul pentru certificatul CCP se împarte în cinci părți cuprinzând condusul propriu-zis, elemente despre industria transporturilor și legislație, sănătate, condusul în siguranță și orientarea către client. La Jardlers Åkeri, acest instructaj este organizat în strânsă colaborare cu dealerul Volvo Trucks, Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB.
“Jardlers Åkeri a fost o companie deosebit de activă, oferind șoferilor săi cel mai bun instructaj. Am creat împreună un plan de instruire care include toate părțile cursului”, explică Henrik Svedberg, instructorul CPC.
Conform legislației, toți șoferi au responsabilitatea de a deține sau de a obține un certificat CCP valid.
Totuși, Jardlers Åkeri a preferat să plătească instructajul CCP pentru toți șoferii companiei.
„În primul rând, doresc să ofer o recompensă șoferilor noștri, care lucrează excelent. În al doilea rând, suntem complet dependenți de șoferii cu cel mai înalt nivel de competență”, spune Henrik Carlzon.
Producătorul de autocamioane, Volvo Trucks, impune cerințe riguroase pentru fiecare etapă a procesului de producție. Ca să transporte axele pentru roți la fabricile Volvo Group, Jardlers Åkeri trebuie să dețină patru certificate ISO în domeniul mediului, al traficului, al mediului de lucru și al calității.
Suntem complet dependenți de șoferii cu cel mai înalt nivel de competență.
„De exemplu, pentru obținerea acestor certificate, trebuie să ne instruim șoferii în permanență. Instruirea este absolut esențială pentru noi”, continuă Henrik Carlzon.
În jurul noilor camioane se desfășoară o activitate intensă. Andrew Low și Henrik Svedberg indică locația unora dintre noile funcții și, în acest timp, șoferii pun întrebări.
Unul dintre șoferi este Anna-Lena Kristoffersson. Ea lucrează pentru Jardlers Åkeri de opt ani.
„Este mult mai ușor, când ești pe drum, să știi cum acționează cele mai importante funcții noi”, spune ea.
Anna-Lena se așează în scaunul șoferului și Andrew Low îi arată unde se află noile funcții de pe panoul de bord.
„Sunt destule funcții noi și este necesar să mă familiarizez cu acestea”, continuă ea zâmbind.
Vehicule: Două Volvo FH16 care dezvoltă 700 de cai putere (2013), două Volvo FH16 cu 540 de cai putere (2011), două Volvo FH care dezvoltă 480 de cai putere (2009) și un Volvo FH cu 500 de cai putere (2011).
Alte aplicații: Patru autocamioane Volvo FH16 sunt dotate cu Dynafleet. Cele două autocamioane noi Volvo FH sunt echipate cu pachetul de siguranță activă de la Volvo Trucks, ASAFE+, precum și cu controlul activ al vitezei de croazieră.
Consum de combustibil: Cele două autocamioane noi Volvo FH16 consumă aproximativ 4,4 litri la 10 km. Consumul celorlalte două Volvo FH16 este de 4,7 litri la 10 km.