Pregătiți-vă autocamionul pentru o a doua viață

Valoarea de revânzare constituie o parte esențială a costurilor de proprietate ale unui autocamion, astfel încât ar trebui să fie luată în considerare de la bun început. Diferența dintre un autocamion care se vinde rapid și unul care n-o face se reduce adesea la detalii mărunte.
Volvo FH

Alegerile pe care le faceți când comandați un autocamion nou vor avea un impact major pe parcurs asupra valorii sale de revânzare.

În prezent, cumpărătorii de autocamioane folosite pot accesa o gamă variată de opțiuni existente online, ceea ce face ca piața să fie extrem de competitivă. Pentru a obține o valoare maximă de revânzare, trebuie să vă asigurați că autocamionul dumneavoastră iese în evidență și că poate satisface nevoile și așteptările cumpărătorilor.

Goran Travancic

Valoarea autocamionului dumneavoastră rezidă integral în prețul pe care clientul este dispus să-l plătească”, spune Goran Travancic, directorul diviziei de autocamioane folosite, Volvo Europa.

În primul rând, trebuie să vă asigurați potențialii cumpărători că autocamionul dumneavoastră este bine întreținut și că a fost condus cu atenție. Acest lucru necesită o multă grijă, investiții inteligente și o gândire prospectivă. Deseori, clienții dispun doar de o oportunitate redusă de a inspecta vehiculul, iar orice semne vizibile de uzură pot pune capăt imediat unei vânzări potențiale. Chiar dacă defecțiunea este superficială, asta ar putea produce o impresie de neglijență și ar întreține suspiciunea că vehiculul se află în stare proastă. Prin urmare, este esențial să aveți grijă de vehiculul dumneavoastră în timpul utilizării acestuia. 

„Proprietarii de nivelul al doilea caută fiabilitate – adesea și mai mult decât primii proprietari, deoarece nu dispun, în general, de siguranța unei garanții”, spune Goran Travancic, Directorul Diviziei de autocamioane folosite, Volvo Europa. „Trebuie să le puteți furniza un istoric de service susținut pentru respectivul autocamion, care să arate că acesta a fost întreținut în mod regulat în ateliere autorizate și cu piese originale.”

La comandarea unui autocamion nou, poate fi tentant să specificați necesitățile exacte pe care le aveți. Dar cu cât specificațiile sunt mai limitate, cu atât scade gama de proprietari potențiali de tip second-hand. 

„Dacă urmăriți că autocamionul să fie configurat pentru distribuția regională, atunci va fi dificil să-l vindeți ulterior către clienții care fac transporturi de cursă lungă”, adaugă Goran Travancic. „Cea mai obișnuită greșeală pe care o constat la clienți este că aceștia aleg să scadă caii putere pentru a economisi bani. Dar apoi au probleme cu încercarea de a vinde autocamionul după câțiva ani, deoarece majoritatea clienților caută mai mulți cai putere.”

Când vă cumpărați autocamionul, luați deja în considerare unde este posibil să fie vândut și nevoile și așteptările clienților de pe acea piață. De multe ori merită să investiți în caracteristici sau capacități suplimentare, deoarece vă veți recupera investiția printr-o valoare de revânzare mai mare. „Valoarea autocamionului dumneavoastră rezidă integral în prețul pe care clientul este dispus să-l plătească”, spune Goran Travancic. 

„Altfel spus, dacă nu puteți găsi un client, atunci valoarea lui este zero.”

 

Volvo FH

Alegerile pe care le faceți când comandați un autocamion nou vor avea un impact major pe parcurs asupra valorii sale de revânzare.

Service
Un istoric de service bine documentat, de la furnizorii autorizați de service, îi va garanta oricărui potențial cumpărător faptul că vehiculul este în stare excelentă.

Culoare
Culorile standard sunt cele mai bune, deoarece culorile unice și specializate vă pot restrânge gama potențialilor cumpărători. Albul este o culoare deosebit de bună, deoarece astfel este mai ușor pentru următorul proprietar să-și personalizeze vehiculul cu propriile embleme și însemne ale companiei.

Piese de schimb
Utilizarea pieselor autentice Volvo reprezintă o dovadă suplimentară că vehiculul a fost bine întreținut și că eventualii clienți se pot baza pe fiabilitate.

Anvelope
Anvelopele vechi sau uzate vor provoca imediat scăderea valorii autocamionului.

Cabina
O cabină mare, cu spațiu suplimentar și cu două paturi, ar putea justifica niște cheltuieli suplimentare deoarece vă va fi mai ușor să revindeți autocamionul.

Interior
Mențineți cabina la standarde optime de curățenie și îngrijire. Portierele nefuncționale sau tapițeria uzată vor fi imediat observate și refuzate de cumpărători. 

Motor
Odată cu tendințele pieței de a solicita prezența mai multor cai putere, investirea într-un motor mai puternic se va dovedi benefică pe termen lung prin creșterea valorii de revânzare.

Spoilere
Lipsa spoilerelor poate fi un factor vizibil pentru descalificarea autocamionului și poate induce percepția consumului crescut de combustibil. Deoarece montarea lor ulterioară este costisitoare, s-ar putea ca adesea să merite investiția inițială.

Conținut asociat

Șase sfaturi privind alegerea autocamionului de distribuție urbană

Numărul de opțiuni pentru distribuția în orașe poate părea copleșitor, dar nu trebuie să fie. Tobias Bergman, manager de produs în cadrul Volvo Trucks evidențiază șase factori pe care trebuie să îi luați în calcul....

Cel mai mare nivel de îndemânare

Șoferii deosebit de competenți sunt importanți. Pentru compania suedeză de transport Jardlers Åkeri, aceștia sunt absolut vitali....

Gestionarea directă a lipsei de șoferi

Lipsa șoferilor este îngrijorătoare în domeniul transporturilor cu autocamioane. În Australia, unde problema este acută, președintele și directorul executiv Volvo Group Australia, Peter Voorhoeve, și colegii săi au decis să abordeze în mod proactiv ...

Filtrați articolele

5 true 5