Eletromobilitatea pe înțelesul tuturor. Autocamioanele electrice sunt aici.

Se manifestă pe piață un interes deosebit pentru autocamioanele electrice, dar și dorința de a înțelege mai multe despre posibilitățile acestei noi tehnologii electrificate și despre utilizarea ei propriu-zisă în activitățile cotidiene. Trecerea la electromobilitate va face ca transportul de marfă să devină mai silențios, mai ecologic și mai sustenabil. Tranziția spre o activitate de transport nouă și mai sustenabilă implică noi considerente și, de asemenea, noi oportunități.
Autocamioane electrice

O tranziție fără dificultăți, cu Volvo Trucks

Volvo Trucks dorește să faciliteze trecerea la electromobilitate. Abordarea este una holistică; constă în oferirea unor soluții bazate pe nevoile individuale ale fiecărui client, precum ciclurile de deplasare, sarcina utilă, disponibilitatea, gama de activitate și alți parametri. Având mereu în vedere obiectivul de a le oferi clienților disponibilitate și productivitate ridicate. Dată fiind imaginea de ansamblu, oferim combinația potrivită de produse și servicii pentru optimizarea operațiunilor zilnice. Iar acest aspect este susținut de siguranța pe care v-o conferă rețeaua globală de service.

Tranziția spre electrificare

De ce electromobilitate?

Orașe mai puțin poluate fonic
Zgomotul este dăunător atât pentru oameni, cât și pentru mediu. Autocamioanele electrice permit reducerea semnificativă a nivelului de zgomot și a poluării fonice. 

Aer mai puțin poluat în orașe
Electromobilitatea este o parte importantă a obiectivului Volvo Trucks în ceea ce privește viziunea noastră asupra obținerii unui nivel zero de emisii poluante și, în acest sens, colaborăm cu orașe din întreaga lume care încearcă, în mod activ, să îmbunătățească calitatea aerului.

Un flux de trafic mai bun
Autocamioanele mai silențioase fac posibilă efectuarea unei game largi de activități în afara orelor de vârf, cum ar fi dimineața devreme, seara târziu sau chiar noaptea. Iar acest lucru reduce aglomerația pe șosele în timpul orelor de vârf din trafic.

Zile de lucru mai ușoare
Autocamioanele electrice le ușurează considerabil activitatea șoferilor. O rulare mai silențioasă, împreună cu emisiile zero, reprezintă baza pentru un mediu de lucru semnificativ îmbunătățit, atât în interiorul, cât și în exteriorul vehiculului. Și, din moment ce un autocamion electric oferă un nivel maxim de putere și cuplu încă din timpul staționării, precum și vibrații induse de lanțul cinematic semnificativ reduse, acesta constituie și o experiență mai plăcută de conducere.

Electromobilitatea, Claes Nilsson, Volvo Trucks

Suntem extrem de onorați să prezentăm primul autocamion dintr-o gamă de autocamioane Volvo alimentate integral cu energie electrică, pregătite pentru traficul obișnuit. Datorită acestui model, orașele care vizează dezvoltarea urbană sustenabilă vor avea posibilitatea să beneficieze de avantajele transporturilor cu autocamioane electrificate.

Claes Nilsson

Președintele Volvo Trucks

Date despre electromobilitate

Date despre Volvo FL Electric

  • Autocamion alimentat integral cu energie electrică, pentru distribuție, colectarea deșeurilor și alte aplicații în condiții urbane, cu masă totală maximă autorizată de 16 tone.
  • Lanț cinematic: motor electric de 185 kW, putere maximă/putere continuă de 130 kW, transmisie cu două viteze, ax cardanic, punte spate. Cuplu maxim motor electric de 425 Nm. Cuplu maxim pe puntea spate de 20 kNm.
  • Stocarea energiei: 2–6 baterii litiu-ion, însumând 100-300 kWh.
  • Distanța: până la 300 km.
  • Încărcarea: Încărcare CA prin rețeaua de alimentare (22 kW) sau încărcare rapidă CC prin CCS/Combo2 pentru până la 150 kW.
  • Timp de reîncărcare: de la baterii goale până la baterii complet încărcate: încărcare rapidă 1–2 ore (încărcare CC), încărcare pe timp de noapte până la 10 ore (încărcare CA) cu o capacitate maximă a bateriei de 300 kWh.
  • Primele două autocamioane Volvo FL Electric vor fi operate de compania de colectare și reciclare a deșeurilor menajere Renova și de firma de transport TGM.
  • Proiectul Off Peak City Distribution (Distribuția urbană a traficului în afara orelor de vârf) a studiat efectele transportului de mărfuri pe timp de noapte în centrul orașului Stockholm. Datorită faptului că s-au evitat orele de vârf din trafic, autocamioanele și-au putut efectua activitățile în doar o treime din timp, comparativ cu operațiunile din timpul zilei.

Articole aferente