TRUCKS

Volvo FH – 25 de ani de inovație

Volvo FH constituie un succes răsunător. Iar inovațiile de pe urma cărora au de câștigat șoferii, proprietarii, siguranța și afacerile schimbă în continuare regulile jocului. „Trebuie să mențineți o cultură care să le permită oamenilor să exploreze idei noi. Și o structură care implementează ideile generatoare de valoare pentru clienți”, spune Staffan Rödjedal, manager de produs FH la Group Trucks Technology.
Programul de inovații Volvo FH
Inovație și caracteristici inovatoare – Volvo FH continuă să evolueze.

În 1993, Volvo Trucks aducea în atenția tuturor cel mai modern autocamion din lume: autocamionul Volvo FH.
Cu caracteristici precum motorul D12A și frâna de motor Volvo, specificațiile tehnice au atras atenția de la început. Dar poate chiar mai impresionant a fost accentul pus pe șofer. Volvo FH a fost – și continuă să fie – visul oricărui șofer. Noua cabină a ținut cont de situația șoferilor. Autocamionul este un spațiu de muncă nu numai în timpul rulării, ci și pentru odihnă sau somn. Prin teste ample, în care au fost implicați peste 1.500 de șoferi și utilizatori de autocamioane, Volvo Trucks a reușit să construiască o cabină complet nouă, care a constituit baza unei experiențe profesionale cu totul noi.
„Am pus șoferul în centrul atenției. Și încă o mai facem”, spune Mats Karlsson Lindh, directorul departamentului de planificare de produs, Group Trucks Technology.
Astăzi, Volvo FH continuă să susțină evoluția domeniului transporturilor. Cu caracteristici precum inegalabila Direcție Dinamică Volvo, care perfecționează controlul direcției, Volvo Trucks continuă să evolueze.

Povestea din spatele modelului Volvo FH a început la mijlocul anilor 1980. Volvo Trucks oferea o gamă largă de autocamioane pentru multe piețe, însă a apărut necesitatea unui proces îmbunătățit și a unei platforme comune de producție. Cu modelul FH, Volvo Trucks a creat un prototip pentru viitoarele inovații. Una dintre inovațiile esențiale din procesul de evoluție a constituit-o noul șasiu. Designul dinamic le-a oferit inginerilor o bază comună pentru a continua dezvoltarea și a crea caracteristici personalizate în funcție de fiecare nevoie.

„Aș descrie această îmbunătățire a procesului industrial ca pe un transplant vital pentru Volvo Trucks. A schimbat modul în care funcționăm”, spune Jan Johnsson, care a lucrat ca manager de proiect la momentul respectiv.

Așa cum am menționat, Volvo FH este un autocamion al șoferilor, dar Volvo conștientizează și cerințele afacerilor clienților săi. Acest lucru a fost la fel de important la lansare după cum este și astăzi.
„Cercetarea aerodinamică pe care am făcut-o în materie de design a fost fără precedent. Acest lucru a permis consumul redus de combustibil pentru clienți”, spune Mats Karlsson Lindh.

Șasiul a fost realizat, de asemenea, cu un focus clar de business oferind soluții flexibile pentru diferite sarcini utile. În prezent, Volvo Trucks explorează toate posibilitățile existente pentru soluții avansate de economisire a combustibilului pentru clienți. Software-ul actualizat I-Shift, puntea motoare tandem liftabilă, sistemul de climatizare I-Park Cool, instruirea Fuelwatch pentru șoferi și controlul previzibil al vitezei de croazieră I-See sunt doar câteva dintre inovațiile de ultimă oră care îmbunătățesc rezultatele de care se bucură clienții.

Iar progresul nu se oprește niciodată. Iar modelul FH continuă să evolueze. La Volvo Trucks activitatea continuă. „Deseori, plecăm de la o problemă reală a clienților. De exemplu, Direcția Dinamică Volvo – unul dintre punctele de plecare a fost dorința de a găsi o soluție pentru reducerea efortului necesar pentru virare în sensurile giratorii. În cursul acestei cercetări, am descoperit atât de multe posibilități noi, încât s-a ajuns la ceva mult mai avansat: Direcția Dinamică Volvo așa cum o cunoaștem astăzi”, spune Staffan Rödjedal.
Creativitatea și cultivarea ideilor benefice sunt două aspecte importante ale procesului care conduce la inovații de succes. Munca susținută constituie un alt aspect esențial în acest sens.
„Trebuie să proiectezi totul pe termen lung. Fiecare caracteristică a fost testată și încercată cu ani de zile înainte să ajungă să funcționeze așa cum voiam noi - și așa cum se așteptau clienții noștri.”