TRUCKS

Indiferent de vreme, Volvo rămâne același

Compania suedeză de familie Sanfridssons a condus autocamioane Volvo de la înființarea companiei, în 1961. Acum douăzeci de ani, a devenit una dintre primele companii de transport din lume care a cumpărat un Volvo FH.
De-a lungul anilor, Sanfridssons a evoluat de la o mică companie de transport rural la o companie de servicii moderne cu acoperire națională.

Este ora 5:45 și Göran Sanfridsson este deja la lucru. Deși este directorul executiv pentru activitățile companiei de familie, îi place să fie implicat în activitatea practică și nu ezită să acorde o mână de ajutor în activitățile de încărcare, descărcare a autocamioanelor și în cele mecanice.

„Am crescut împreună cu frații mei în mediul rural, fiind înconjurați de autocamioane și de șoferi. Visul meu a fost dintotdeauna să conduc un autocamion și obișnuiam să-l bat la cap pe tatăl meu să mă ia cu el când livra lapte în sat. Încă de atunci eram o persoană matinală”, își amintește Göran zâmbind.

Tatăl lor, Alf Sanfridsson, a fost inițial fermier, apoi a trebuit să găsească un mijloc de a-și câștiga existența atunci când fratele său a preluat ferma familiei. Întâmplător, o companie numită Gäsene Dairy a deschis o nouă linie de distribuție și a avut nevoie de cineva care să-i poată face livrările de lapte de dimineață. Alf s-a decis să devină producător de lapte și a cumpărat primul său autocamion Volvo. În curând, el a preluat, de asemenea, sarcina de a transporta pietriș după-amiaza și, pe măsură ce a trecut timpul, numărul clienților săi a crescut. Alf, care era mulțumit de autocamionul său de la Volvo, a ajuns să poată comanda din ce în ce mai multe vehicule și să angajeze din ce în ce mai mulți șoferi. De-a lungul anilor, afacerea sa a atras clienți semnificativi, cum ar fi Herrljunga Cider, o binecunoscută marcă de cidru suedez, și s-a transformat dintr-o companie mică de transport rural într-o companie modernă de servicii cu acoperire națională.

Cei trei fii ai lui Alf s-au implicat de timpuriu în afacere și părea cât se poate de firesc ca aceștia să preia într-o zi compania de la tatăl lor. Când el s-a pensionat, în 2006, fiii săi lucrau deja pentru companie de câțiva ani și au împărțit-o între ei, pentru a evita să se incomodeze unul pe altul în activitate. Fiul cel mai mare, Göran, este director executiv, Mats conduce compania de producție a alimentelor de la fermă, Ljungs Foder, iar fratele cel mai tânăr, Torbjörn, este manager de transport. Tatăl lor, Alf, a ieșit deja la pensie, dar este mereu disponibil să vină cu sfaturi utile.

„Tatăl nostru s-a priceput de minune să dezvolte compania alături de clienții săi și să păstreze relații optime cu aceștia. Același lucru se poate spune și în ceea ce privește relațiile cu angajații noștri și cu Volvo Trucks. Tatăl nostru a considerat mereu că, dacă te simți prețuit corespunzător, alegi să rămâi. Este una dintre lecțiile cele mai importante pe care eu și frații mei le-am învățat de la el”, spune Göran.

Atragerea și păstrarea personalului talentat a fost un element de bază al succesului companiei Sanfridssons. Vehiculele fiabile și accentul puternic pus pe siguranța traficului au constituit părți importante ale demersului de păstrare a personalului și a clienților.

„Există oameni care consideră că noi, cei din familie, suntem «fani Volvo», dar pentru noi nu a contat decât faptul că aceste autocamioane funcționează fără prea multe reparații. Acestea sunt instrumentele noastre de lucru și, de-a lungul anilor, am parcurs o mulțime de kilometri în autocamioanele noastre Volvo și, în plus, șoferii noștri au fost foarte mulțumiți. Astfel, nu am avut niciodată vreun motiv întemeiat să schimbăm furnizorul”, explică Göran.

Considerația pentru șoferi a însemnat că cei mai mulți angajați au rămas în companie pentru cea mai mare parte din viața lor profesională. Șoferul cel mai longeviv din cadrul companiei – timp de 34 de ani – este Svante Alexandersson. El este și șoferul care a condus primul Volvo FH al companiei când modelul a fost lansat în 1993 și încă își amintește cum s-au simțit și el, și ceilalți în momentul respectiv.

Visul meu a fost dintotdeauna să conduc un autocamion și obișnuiam să-l bat la cap pe tatăl meu să mă ia cu el.

„Alf Sanfridsson mi-a spus că o să primesc un autocamion nou. Când ne-a fost livrat Volvo FH, autocamionul acesta fost ceva absolut nou și, din moment ce noi eram aproape singurii care aveau unul încă de la început, ne-am bucurat de mare atenție; toate capetele se întorceau să-l admire când eram la volan! Am condus acel autocamion timp de doisprezece ani până a ajuns, în cele din urmă, pe mâna altcuiva”, spune el.

 

De atunci, Svante a condus alte două generații de Volvo FH și a fost în măsură să urmărească îndeaproape modul în care au evoluat aceste autocamioane. El crede că suspensia pneumatică și introducerea sistemului I-Shift i-au salvat corpul de îmbătrânirea prematură, în timp ce direcția electronică l-a ajutat foarte mult în transportul remorcilor, precum și la încărcarea și descărcarea autocamionului în cursul livrărilor. Este deosebit de mulțumit de cel mai recent model Volvo FH16 550.

„Dezvoltarea autocamionului Volvo FH a fost de-a dreptul fantastică. Volanul de pe cel mai recent model al acestui autocamion are un potențial complet nou de reglare, la fel și scaunele. Sistemul de încălzire funcționează fără probleme, trapa de pe acoperiș permite o bună calitate a luminii, iar distanța mărită până la parbriz permite mai mult spațiu în cabină, așa că nu pot decât să mă simt mai bine când conduc. În ceea ce privește patul, este cel mai bun dintr-o cabină Volvo FH”, spune el, adăugând:

"„Aici, la Sanfridssons, au grijă de angajați. Nu a existat nicio îndoială că șoferii noștri ar trebui să beneficieze de cel mai bun echipament, cum ar fi pachetele de confort sporit pentru cabină. Este ceva ce apreciezi ca angajat.”

Atât Svante, cât și Göran sunt mulțumiți și de motoarele Volvo. Ei conduc deja un autocamion cu motor pe combustibil diesel sintetic, HVO, de doi ani și jumătate. Datorită acestui combustibil regenerabil, Sanfridssons a reușit să își reducă impactul asupra climei, iar Göran urmărește îndeaproape dezvoltarea de noi soluții durabile pentru transportul din viitor. Problemele de mediu au fost mereu în atenția familiei Sanfridsson, ai cărei membri au crescut în mediul rural, printre păduri și câmpuri. Este natural și evident că ar trebui să protejeze elementele de mediu, să consume echilibrat resursele și să-și instruiască șoferii în ceea ce privește eficiența consumului de combustibil.

Autocamioanele companiei sunt, de asemenea, bine îngrijite și sunt adesea conduse până la 1,2 milioane kilometri înainte de a fi vândute. Unele dintre ele au ajuns și până în Africa. Acum câțiva ani, Alf a dat întâmplător peste unul dintre vechile sale autocamioane Volvo FH în timp ce vizita Zambia. Acesta fusese utilizat pe o distanță totală de 3,4 milioane de kilometri, iar șoferul african și cei doi asistenți de încărcare păreau foarte mândri de autocamionul lor, care încă mai purta logoul Herrljunga Cider.

Dezvoltarea autocamionului Volvo FH a fost de-a dreptul fantastică.

„Mi-au spus că autocamionul funcționa perfect și că nu a avut nevoie de nimic altceva decât de o procedură obișnuită de service de când l-au achiziționat. Credem că este uimitor faptul că vechile noastre autocamioane Volvo FH au putut să aibă o viață atât de lungă într-o altă parte a lumii”, spune Göran Sanfridsson.

Familia Sanfridsson

Înființată în: 1961
Proprietari: Göran, Mats și Torbjörn Sanfridsson.
Număr de autocamioane: 37, dintre care 32 sunt Volvo. 
Angajați: 58, dintre care 50 sunt șoferi.
Activități principale: Transport de băuturi, țevi din plastic, beton, lemn, piatră, condimente.
Timp de retenție (autocamioane): 8-10 ani.
Clienți importanți: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset și alții.
Primul Volvo FH: Achiziționat în 1993. Vândut în 2006.
Certificat de siguranță rutieră: Din 2015.