25 de moduri în care Volvo FH menține drumurile sigure

Siguranța este adânc întipărită în ADN-ul Volvo Trucks. Este pur și simplu ceea ce facem; să creăm caracteristici și soluții care să aducă beneficii siguranței tuturor în trafic.
Viziunea este ca niciun autocamion Volvo să nu fie implicat într-un accident. Vă prezentăm 25 de moduri prin care Volvo Trucks garantează siguranța mai mare în trafic. 

Vehiculele Volvo sunt conectate prin informații de tip cloud-to-cloud.


25: Sistemul Connected Safety
Cu sistemul Connected Safety, vehiculele Volvo pot face schimb de informații între ele. Acesta este un aspect important pentru creșterea siguranței rutiere. Vehiculele pot face schimb de informații despre starea traficului, iar riscul de producere a accidentelor se va reduce. Prin sistemul Connected Safety, Volvo deschide ușa către viitor.  

Volvo FH cu cameră video și radar pentru a detecta obiectele din față


24: Direcția dinamică Volvo cu asistență de păstrare a benzii de rulare
Dacă autocamionul se apropie neintenționat de marcajul benzilor de rulare, sistemul Direcției dinamice Volvo cu asistență de păstrare a benzii de rulare se declanșează și îl ajută pe șofer să readucă autocamionul pe banda de rulare corespunzătoare. Sistemul poate, de asemenea, să alerteze șoferul printr-o vibrație ușoară în volan. Sistemul funcționează la viteze de peste 55 km/h.

Panou de bord afișând sistemul de avertizare a șoferului


23: Sistemul de avertizare a șoferului
Sistemul de avertizare a șoferului este un sistem inteligent care urmărește comportamentul șoferului la condus. În cazul în care comportamentul acestuia diferă de cel obișnuit și indică oboseală, șoferul este avertizat printr-un semnal și un mesaj pe ecran, care îi recomandă să facă o pauză.

Volvo FH trecând peste un pod


22: Programul electronic de stabilitate

Programul electronic de stabilitate al Volvo Trucks reduce în mod eficient riscul de derapaj și de răsturnare. Când apar situații periculoase, sistemul intervine prin reducerea puterii motorului și prin aplicarea frânelor separat pe fiecare roată a autocamionului și a remorcii. 

Volvo FH vizavi de o mașină într-o zonă asfaltată extinsă


21: Niveluri redus de zgomot
Volvo FH este proiectat cu un design aerodinamic, cu tobe de eșapament și cu sistem de izolare, ceea ce reprezintă doar câteva mijloace de reducere a nivelului de zgomot. Acest lucru reduce stresul și îi permite șoferului să se concentreze asupra condusului.  

Volvo FH echipat cu cameră video și radar pentru a depista obiectele aflate în fața sa


20: Avertizarea de coliziune cu frână de urgență
Avertizarea de coliziune cu frână de urgență folosește o cameră video și un radar pentru a monitoriza continuu obiectele aflate în fața sa. Dacă autocamionul se apropie prea mult de vehiculul din față, avertizarea de coliziune cu frână de urgență se declanșează și avertizează șoferul. Dacă este nevoie, sistemul activează frânele pentru a evita o coliziune.  

Volvo FH cu antiforfecare


19: Frâne antiforfecare
Frânele antiforfecare reprezintă un sistem care preîntâmpină forfecarea. Frânele antiforfecare acționează prin frânarea treptată a remorcii, care întinde întregul ansamblu. Funcționează la viteze de până la 50 km/h. 

Ambele mâini pe volan


18: Direcția dinamică Volvo cu setări personale.
Direcția dinamică Volvo cu setări personale îi permite șoferului să aleagă dintre patru setări predefinite care stabilesc cât de ușor sau de puternic se aplică sistemul de direcție, permițându-le șoferilor să se adapteze diferitelor condiții și stări ale drumului. Șoferii pot regla cu precizie rezistența volanului exact așa cum doresc, pentru o experiență de rulare confortabilă, relaxată și în siguranță.

Volvo FH pe șosea


17: Direcția dinamică Volvo cu asistență de stabilitate
Direcția dinamică Volvo cu asistență de stabilitate contribuie la reducerea pericolului de alunecare. Chiar dacă sunt detectate doar tendințe ușoare de alunecare, sistemul se declanșează și îl ajută pe șofer să direcționeze ușor autocamionul în sensul opus pentru a-l stabiliza. 

Volvo FH trecând peste o pistă de biciclete


16: See and Be Seen
See and Be Seen este o inițiativă globală Volvo Trucks pentru a îmbunătăți siguranța în interacțiunea dintre pietoni, bicicliști și șoferii de autocamioane. Prin diferite activități, Volvo Trucks dorește să sporească siguranța în trafic; să vezi și să fii văzut. 

Volvo FH văzut prin parbriz


15: Vizibilitate
Vizibilitatea limitată compromite siguranța atât pentru șoferi, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Cabinele autocamioanelor Volvo sunt proiectate pentru a oferi vizibilitate maximă, prin intermediul unor ferestre mari și oglinzi. 

Trapa de ieșire din cabină văzută din interior


14: Trapa de ieșire
Trapa de ieșire inclusă în fiecare Volvo FH poate fi utilizată dacă ușile cabinei sunt blocate. Trapa de ieșire funcționează și ca trapă de lumină, pentru a spori luminozitatea din cabină. 

Autocamionul Volvo FH


13: Cabină prevăzută cu sistem de absorbție a energiei
În cazul implicării autocamionului într-un accident de răsturnare sau coliziune frontală, cabina îmbunătățită transferă energia în spate. Aceasta înseamnă că menține un spațiu vital de supraviețuire pentru șofer în cabină.  

Autocamionul Volvo FH


12: Sistemul de protecție anti-împănare față
Diferența de înălțime dintre o mașină și un autocamion a fost întotdeauna o problemă de siguranță în trafic. Pentru a reduce pericolele grave, dacă se produce o coliziune frontală între o mașină și un autocamion, Volvo Trucks a dezvoltat sistemul de protecție anti-împănare față pentru autocamioane. În cazul unei coliziuni, zona de deformare a autocamionului se retrage cu 200 de milimetri. În felul acesta, șoferul și pasagerii prezintă șanse sporite de supraviețuire.  

Urcarea pantelor de către două autocamioane Volvo FH


11: Controlul activ al vitezei de croazieră
Controlul activ al vitezei de croazieră vă ajută să mențineți o distanță de siguranță față de vehiculul dinaintea dumneavoastră. Vă avertizează, de asemenea, cu privire la orice tip de pericol din fața autocamionului și acționează frâna de urgență dacă vă apropiați prea mult. 

Vedere de sus asupra autocamionului Volvo FH cu remorcă


10: Asistența pentru păstrarea benzii de rulare
Deplasarea în afara benzii reprezintă cauza pentru multe accidente grave printre șoferi. Sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare urmărește marcajele de pe șosea cu ajutorul unei camere video și sistemul avertizează șoferul în cazul în care acesta le calcă involuntar.

Autocamion Volvo FH rulând prin apă


9: Teste riguroase de calitate
În timpul dezvoltării autocamionului Volvo FH au fost făcute teste riguroase de calitate. În poligonul Hällered din Suedia, Volvo Trucks realizează diferite teste.  

Câteva autocamioane galbene Volvo FH parcate unul lângă altul


8: Creșterea nivelului de conștientizare
Pentru Volvo Trucks, este important să crească nivelul de conștientizare în privința siguranței. De exemplu, în Olanda, autocamioanele de siguranță Volvo au fost folosite ca autocamioane pentru demonstrații de către dealeri. Aceștia au folosit autocamioanele pentru a informa clienții cu privire la sistemul de siguranță care este oferit de Volvo Trucks și care include programul electronic de stabilitate, asistența pentru păstrarea benzii de rulare, sistemul de avertizare a șoferului și controlul activ al vitezei de croazieră. 

Un bărbat și un copil pe scaunul șoferului într-un autocamion


7: Stop, look, wave
Deoarece copiii sunt cei mai vulnerabili în trafic, Volvo Trucks a introdus campania Stop, look, wave în 2015. Campania a avut ca scop sporirea cunoștințelor copiilor cu privire la pericolele cu care se confruntă în trafic în fiecare zi.

Un bărbat și o femeie stând pe o anvelopă


6: Echipa de cercetare a accidentelor

Știați că Volvo Trucks deține propria echipă de cercetare a accidentelor?
Echipa de cercetare a accidentelor a studiat și a analizat mai mult de 1700 de accidente care au implicat autocamioane începând din 1969. Aceasta analizează diferite variabile implicate în coliziune. Informațiile sunt neprețuite pentru cercetările viitoare și pentru dezvoltarea unor noi soluții legate de siguranță.  

O cabină Volvo FH testată la coliziune


5: Test de coliziune
Volvo Trucks a realizat mii de teste de coliziune simulate și aproximativ 100 teste de impact reale. Testele i-au ajutat pe inginerii Volvo Trucks să dezvolte una dintre cele mai sigure cabine de autocamion din lume. 

Interior cabină Volvo-FH


4: Airbagul
În 1995, Volvo Trucks a devenit primul producător de autocamioane grele din lume care a introdus un airbag pentru șofer. Airbagul are rolul de a proteja șoferul la impactul unei coliziuni frontale. 

Bărbat care își pune centura de siguranță


3: Centura de siguranță
Utilizarea centurii de siguranță este o modalitate ușoară de a rămâne în siguranță în cazul unui accident. Volvo Trucks a introdus centurile de siguranță în echiparea vehiculelor în anii 1970. 

Volvo FH rulând pe fundalul unei regiuni de munte


2: Testul suedez la impact pentru cabine
Testul la impactul cu o barieră. Test de răsturnare. Test de alunecare. Test de impact la nivelul capului. Testul suedez la impact pentru cabine este dificil, dar garantează faptul că sunt explorate toate posibilitățile existente pentru ca Volvo FH să fie cât mai sigur posibil. Chiar și filtrul de cafea este testat, pentru a ne asigura că niciun obiect din interiorul cabinei nu vă poate răni în cazul unui accident. 

Cabină Volvo din oțel


1: Construirea cabinei
Fiecare cabină de dormit Volvo Trucks este fabricată din oțel de înaltă rezistență (HSS). Acesta le oferă cabinelor Volvo cea mai mare rezistență la presiune din industrie. Și ne ajută să devenim singurul producător care îndeplinește sau depășește standardele testului suedez de impact. 

Related News