TRUCKS

România

×

I-Shift cu trepte de forță – puterea ideală pentru sarcini de lucru dificile

Pornirea de pe loc cu o sarcină maximă în combinație de 325 de tone? A devenit posibilă cu sistemul unic I-Shift cu tehnologia treptelor de forță de la Volvo Trucks.
Transporturi de foarte mare tonaj
I-Shift cu trepte de forță este ideal pentru transportul de mare tonaj, deoarece le asigură autocamioanelor pornirea de pe loc cu o încărcătură de până la 325 de tone și rularea la viteze reduse, de până la 0,5 km/h.

Sistemul I-Shift cu trepte de forță este o cutie de viteze concepută să ofere forță și capacitate de pornire de pe loc excelente, esențiale pentru activitățile de mare tonaj.

Această cutie de viteze este atât de puternică astfel încât autocamionul poate porni de pe loc pe un drum plat cu încărcături de până la 325 de tone. Raportul de transmisie le permite șoferilor să înainteze cu viteze chiar și de 0,5 km/h – ceea ce susține deplasarea foarte lentă a autocamionului. Acest aspect este de mare ajutor la executarea unor manevre de mare precizie, mai ales în timpul deplasării în marșarier.

Raportul de transmisie mare oferit de I-Shift cu trepte de forță este realizabil datorită unui nou set reductor care a fost adăugat transmisiei I-Shift standard. Pentru a face loc reductorului suplimentar, cutia de viteze este concepută cu 12 cm mai lungă decât transmisia I-Shift standard. Multe dintre noile piese, precum roțile dințate, manșoanele de cuplare și sincronizatoarele divizorului sunt fabricate din materiale extrem de rezistente, ceea ce asigură durabilitatea extremă a cutiei de viteze.

Faptul că I-Shift de la Volvo Truck cu trepte de forță oferă atât de multă putere și permite deplasarea foarte lentă a autocamionului îl face ideal pentru activități precum transportul de cherestea, pentru autobasculante și combinații de vehicule grele. Consumul optim de combustibil se realizează atât cu încărcături, cât și în absența acestora.

Cutia de viteze le permite, de asemenea, autocamioanelor să aibă un punct de pornire optim cu încărcături grele. Combinația unică de trepte de forță și raportul optimizat pe puntea spate reduce consumul de combustibil și crește productivitatea în activitățile de transport pe distanțe lungi. Un alt avantaj este că energia ambreiajului sistemului I-Shift cu trepte de forță este de aproximativ 25%, comparativ cu cea a sistemului standard I-Shift, ceea ce reduce foarte mult uzura lanțului cinematic.

MOD DE FUNCȚIONARE: I-SHIFT CU TREPTE DE FORȚĂ
Raportul de transmisie mare oferit de I-Shift cu trepte de forță este posibil datorită unui nou sistem de angrenaje care a fost adăugat transmisiei I-Shift standard. I-Shift cu trepte de forță oferă forță, pornire de pe loc și manevrabilitate excepționale. De asemenea, reduce uzura lanțului cinematic. Așadar, cum funcționează?

SISTEMUL DE ANGRENARE SUPLIMENTAR
Sistemul de angrenaje suplimentar se află exact în spatele conexiunii cutiei de viteze și constă în două roți dințate suplimentare – una pe arborele de intrare și cealaltă pe arborele intermediar. Sistemul de angrenaje suplimentare pentru cutia de viteze oferă acesteia posibilitatea de a furniza un raport aproape de două ori mai mare decât transmisia I-Shift standard.

RAPORT DE TRANSMISIE REDUS
Raportul de transmisie reprezintă diferența de viteză dintre arborele de intrare și cel intermediar din cutia de viteze. Atunci când este activată cea mai mare treaptă de viteză, raportul de transmisie este de 1:1, ceea ce înseamnă că arborii se rotesc la aceeași viteză. La prima treaptă de viteză a transmisiei I-Shift cu trepte de forță, arborele de ieșire se rotește de 32 de ori mai lent decât viteza motorului.