TRUCKS

România

×

Contractul Volvo Flexi-Gold menține în funcțiune autocamioanele lui Michael Vermaak

| 5 min. de citit | 5 min. de citit
Pentru fermierul sud-african Michael Vermaak, succesul înseamnă disponibilitate. Combinația dintre flota sa de autocamioane Volvo FH și noul contract Flexi-Gold îi asigură profitabilitatea – și avantajul clar în relația cu concurența.

Sunt atent la trei aspecte atunci când cumpăr un autocamion: mentenanța, consumul de combustibil și valoarea de revânzare. Dar mentenanța este cel mai important aspect pentru mine”, spune Michael Vermaak deplasându-se către marile silozuri unde este depozitat porumbul. 

Este dimineață devreme și soarele tocmai răsare în spatele munților care marchează granița terenului vast de 2.000 de hectare al fermierului din a patra generație. Unul câte unul, cele șapte autocamioane ale sale sunt încărcate cu produse pentru toți clienții din Eastern Cape. Nori mari de praf umplu aerul pe măsură ce autocamioanele înaintează pe drumurile de pietriș care ies din fermă.

În Africa de Sud este sezonul secetos și Eastern Cape a fost lovit de o secetă gravă. Pentru un fermier ca Michael, acest lucru ar putea fi devastator, deoarece compania sa își desfășoară activitatea în intervalul de timp în care trebuie să aibă loc irigațiile, recoltarea, ambalarea și livrarea recoltelor. Însă Michael a rezolvat intensa provocare climatică din Africa de Sud prin instalarea a două turbine cu apă și a unui rezervor mare pentru depozitarea apei de pe canalul Fish River din apropiere, ceea ce face ca ferma sa să fie complet autonomă și să se autosusțină în ceea ce privește aprovizionarea cu energie. 

În perioadele de secetă, pământurile sale sunt irigate cu apa din rezervor și astfel se poate evita pierderea calității recoltelor. Aceeași dorință de a deveni mai eficient s-a aflat și în spatele deciziei pe care a luat-o cu 17 ani în urmă de a-și transporta singur produsele.

„Un mare avantaj al faptului de a avea propriile autocamioane este că putem asigura livrări la timp. Asigurarea unor servicii mai bune pentru clienții noștri înseamnă și prețuri mai bune pentru produsele noastre”, spune Michael, adăugând: „Dat fiind că suntem fermieri, activitatea noastră are caracter preponderent sezonier. Vara, recoltăm până la 600 de tone de grâu pe zi în decursul unui interval foarte bine delimitat, de șase până la opt zile. Orice indisponibilizare în această perioadă ar putea echivala cu pierderi de milioane de ranzi.”

 

Proprietarul Michael Vermaak și directorul de vânzări Volvo, Koos Van Rooyen, stau de vorbă lângă o remorcă de autocamion

Asigurarea timpului de funcționare este prioritară, iar Michael este mulțumit de colaborarea sa pe termen lung cu Volvo Trucks și cu directorul de vânzări Koos Van Rooyen. Cei doi au lucrat împreună din 2004, când Michael a auzit despre Koos din vorbă în vorbă. 

Michael explică că Koos este diferit de majoritatea agenților de vânzări pe care i-a întâlnit, întrucât este întotdeauna pregătit să ajute, de la început până la sfârșit. „Ori de câte ori avem o problemă, intervine și ne ajută s-o rezolvăm. Ne bucurăm de servicii excelente și acesta este motivul pentru care preferăm să lucrăm cu el și cu Volvo”, spune Michael.

 

Un Volvo FH trece pe un câmp verde cu sistemul de irigații pornit

Pentru Koos Van Rooyen, integritatea – și faptul de a face mereu mai mult decât i se cere – constituie temelia unei colaborări de succes. „Încrederea este ceva ce se câștigă. Vânzările reprezintă doar partea de început. Trebuie să fii acolo pentru clientul tău tot timpul, oferindu-i zilnic sprijin complet”, spune el.

Koos ne explică că natura sezonieră a activității lui Michael este tipică pentru transportatorii din Africa de Sud și constituie factorul care a determinat compania Volvo Trucks să dezvolte un nou contract de service numit
Flexi-Gold. Cu noul contract, planificările de service și tarifele contractuale țin cont de comportamentul la volan, oferind garanția că atât mentenanța, cât și plățile sunt aliniate la fluxul de numerar al fiecărui client.

„Contractul Flexi-Gold constituie o mare diferență pentru activitatea mea de transport. Operațiunile au devenit mai ușoare și îmi ia de pe umeri mare parte din responsabilitatea care îmi revine. Există pentru noi și un avantaj care se referă la fluxul de lichidități – când conducem mai puțin, plătim mai puțin. Și Volvo are grijă de toată partea de programare și întreținere a autocamioanelor, astfel încât să mă pot concentra pe dezvoltarea afacerii mele și să țin pasul cu noile tehnologii”, spune Michael.

Chiar dacă și-a atins deja visul din copilărie de a avea 2.000 de hectare de teren agricol, el încă își face planuri de extindere. În următorii câțiva ani, va instala alte două turbine pentru a înființa mai multe fabrici de lactate și de a crește capacitatea de colectare a laptelui de la 1.500 de vaci la 5.000 de vaci. Însă în 1992, când a preluat pământul pe care tatăl său l-a cumpărat cu doar câteva luni înainte de a muri și a început să cultive cartofi pe 10 hectare de teren, mulți dintre cunoscuții lui au crezut că va falimenta.

„Erau convinși că era o idee rea să mă apuc de cultivat cartofi și că voi da faliment în mai puțin de un an. S-a dovedit, însă, a fi mișcarea mea norocoasă. Cred că, într-o oarecare măsură, am vrut să-mi dovedesc și mie, dar să le dovedesc și celorlalți că s-au înșelat. Poate că și de aceea perseverez”, spune el.

El adaugă: „Îmi place agricultura. Spun mereu că nu am un job, ci un hobby, drept pentru care nu simt nevoia să-mi iau vacanță. Și sunt foarte mândru de angajații mei dedicați. Ei sunt o parte foarte importantă a succesului meu.” 

Michael este optimist în privința viitorului fermei sale. Pe termen lung speră că securitatea se va îmbunătăți în Africa de Sud, că problema rasială se va ameliora, iar copiii săi vor începe să practice agricultura alături de el. 

Dar recunoaște și că există provocări semnificative, cea mai mare în momentul de față reprezentând-o starea drumurilor. Nu doar în termenii stării precare a drumurilor, dar și din cauza amenințărilor recente la adresa șoferilor de autocamion. „În ultima vreme, situația a devenit ceva mai periculoasă”, spune el.

Managerul flotei lui Michael, Nardus Rademeyer se pregătește să facă o cursă care va dura câteva ore. Este o călătorie dificilă, pentru că autocamionul se va deplasa majoritar pe drumuri secundare, cu pietriș, de o calitate îndoielnică. Peste tot este numai praf, inclusiv în autocamion. 

„De fiecare dată când Volvo asigură service pentru unul dintre autocamioanele noastre, trebuie să schimbe filtrele de aer”, spune Nardus, arătând spre peisajul arid, chiar când o maimuță mică apare brusc în câmpul său vizual. Este o priveliște obișnuită în Africa de Sud, în ciuda gardurilor care separă majoritatea drumurilor de natura înconjurătoare. 

El explică că, din diverse motive, fiecare zi este o provocare atunci când se deplasează pe asemenea drumuri și că trebuie să fie mereu foarte atent. Este, de asemenea, nevoit să se adapteze la starea drumurilor pentru a economisi combustibil și a se asigura că livrările se fac la timp.

„Mă bucur că lucrăm cu autocamioane Volvo FH. Nu doar pentru că sunt niște autocamioane confortabile la condus, ci și pentru service-ul asigurat. Știu că angajații Volvo nu ne vor lăsa niciodată la greu și că, dacă avem o defecțiune, ne vin imediat în ajutor.” 

 

Un Volvo FH traversează un peisaj torid din Africa de Sud

Michael Vermaak Boerdery
Înființată în:
1992.
Proprietar: Michael Vermaak.
Număr de angajați: 200 (inclusiv 7 șoferi).
Încărcătură: Porumb, cartofi, grâu, lucernă, lactate.
Număr de autocamioane: 7 (dintre care toate sunt Volvo FH 440 6×4).
Istoric: Fondată ca o mică fermă de cartofi în 1992, Michael Vermaak Boerdery s-a extins prin achiziționarea terenurilor adiacente. Astăzi este întinsă pe 2.000 de hectare și este una dintre cele mai mari ferme din Eastern Cape.
Servicii: Producția și livrarea de produse agricole, inclusiv cartofi, porumb, grâu și lactate către clienții din Eastern și Western Cape.   


Contractul Volvo Flexi-Gold
Cu contractul Volvo Flexi-Gold, planificările de service și tarifele contractuale țin cont de comportamentul la volan, oferind garanția că atât mentenanța, cât și plățile sunt aliniate la fluxul de numerar al fiecărui client.