TRUCKS

Reducerea consumului de combustibil cu până la 10%: De ce Volvo FH cu I-Save este un model „avangardist” în viziunea transportatorului francez

| 4 min. de citit | 4 min. de citit
Transportatorul francez de top Gautier Fret Solutions (GFS) a fost printre primele companii care au testat noul Volvo FH cu I-Save. După numai un an, rezultatele sunt impresionante – consumul de combustibil a fost redus cu trei litri la fiecare 100 de litri consumați.

Gautier Fret Solutions (GFS) au mai puțin de un an, dar Jean-Yves Gautier are o experiență de o viață în domeniu, iar moștenirea familiei sale este cu mult mai cuprinzătoare. În 1949, tatăl său, Rémy Gautier, a fondat Société des Transports Gautier (STG) cu o flotă modestă formată din două transportatoare de vite și o cisternă. Anul trecut, când Jean-Yves a vândut compania unui grup de investitori, STG număra aproximativ 3.500 de angajați. 

La începutul anului 2019, Jean-Yves Gautier a fondat GFS, care s-a specializat în transportul de piese de schimb, anvelope, ulei și mobilier în regiunea de nord-vest a Franței. Noua sa companie are deja peste 450 de angajați și o flotă formată din 220 de autocamioane. „Scopul nostru este să deținem poziția de lideri în regiunea vestică a Franței în ceea ce privește livrarea de produse industriale”, explică Jean-Yves Gautier. „Cheia succesului nostru constă în disponibilitatea de a fi receptivi la nevoile clienților și de a ne adapta la schimbări, precum și în faptul că avem întotdeauna încredere în angajații noștri și le punem la dispoziție cele mai bune echipamente.”

La fel ca majoritatea companiilor de transport, combustibilul reprezintă unul dintre cele mai mari costuri ale GFS – în jur de 25-30%. „Trebuie să ne optimizăm flota și să facem ca vehiculele noastre să fie cât mai mult timp pe drum”, spune Jean-Yves Gautier, în timp ce subliniază care sunt cei trei factori cheie pentru reducerea la minimum a consumului de combustibil. „În primul rând, este vorba despre alegerea vehiculului – este important să alegeți vehiculul potrivit. În al doilea rând, este vorba despre instruirea corespunzătoare a șoferului. Și în al treilea rând, este vorba despre tehnologia la care avem acces acum.” 

Cele mai recente funcții pe care Volvo Trucks le-a adăugat vehiculelor sale ne vor ajuta să atingem niveluri de consum care nu ar fi fost posibile acum câțiva ani.

Când Volvo Trucks a avut nevoie de un client care să testeze noul Volvo FH cu I-Save în condiții reale de funcționare, GFS a fost candidatul perfect. În ultimul an, compania a folosit un autocamion Volvo FH cu I-Save, care acoperă de obicei 15.000-20.000 km pe lună, cu o sarcină maximă în combinație de 30 de tone. 

După 12 luni, autocamionul a parcurs 140.000 km, iar GFS a înregistrat o reducere a consumului de combustibil de 7-10% în comparație cu celelalte vehicule, precum și o reducere de 30-40% a costurilor cu AdBlue. „Cele mai recente funcții pe care Volvo Trucks le-a adăugat vehiculelor sale ne vor ajuta să atingem niveluri de consum care nu ar fi fost posibile acum câțiva ani”, spune Jean-Yves Gautier. „Cu noul motor și cu noua tehnologie, Volvo va fi bine pregătit pentru acest lucru.” 

Șoferii GFS sunt la fel de impresionați de Volvo FH cu I-Save, mulți susținând că autocamionul se caracterizează prin mai mult cuplu, mai puțin zgomot și prin ușurința cu care se poate conduce pentru a face economii de combustibil. „Din cauza tipului de drumuri pe care mă deplasez, folosesc deseori pilotul automat și I-See”, explică Stéphane Huchet, care conduce autocamioane de 26 de ani. „Tehnologia I-Save și tehnologia Turbo Compound înseamnă că într-o treaptă inferioară de viteză pot totuși să mă deplasez la viteză superioară și să economisesc și mai mult combustibil.”

În afară de vehiculele și de noua tehnologie, GFS explorează și combustibilii alternativi și ia în considerare potențialul pe care-l oferă LNG. De fapt, compania este în prezent în tratative cu furnizorul de gaz Air Liquide și cu municipalitatea locală pentru construirea unei stații de alimentare cu LNG în apropierea sediului său. Ca partener pe termen lung al Volvo Trucks, GFS investighează și modelul Volvo FH LNG.

„Am făcut deja câteva demonstrații și autocamioanele Volvo LNG s-au dovedit a fi, de asemenea, foarte bune”, explică Jean-Yves Gautier. „Cu tehnologia sa diesel, este unul dintre autocamioanele alimentate cu LNG cu performanțe mai bune, așa că este cu siguranță o investiție pe care o avem în vedere – urmăriți acest aspect!”

 

Gautier Fret Solutions (GFS)
Înființată în:
2019
Proprietar: Jean-Yves Gautier
Locație: Rennes, Franța
Număr de angajați: 450 (inclusiv 290 de șoferi)
Flotă: 220 de autocamioane
Cifră de afaceri anuală: 50 de milioane de euro
Cei mai mari clienți: Michelin, TOTAL, Pirelli și Good Year
Istoric: Rémy Gautier a fondat Société des Transports Gautier (STG) în 1949 și se ocupa inițial de transportul de animale vii între Rennes și Paris. Fiul lui Rémy Gautier, Jean-Yves, a vândut compania în 2018 și a fondat Gautier Fret Solutions (GFS).
Servicii: GFS este specializată în transportul de produse industriale în vestul Franței, inclusiv de piese auto, anvelope, ulei și materii prime pentru industria hârtiei.


Volvo FH cu I-Save

Modelul Volvo FH cu I-Save este vehiculul Volvo Trucks de cursă lungă cu cel mai mic consum de combustibil de până acum. Motorul D13TC și funcțiile actualizate de economisire a combustibilului au fost reproiectate pentru reducerea costurilor cu combustibilul cu până la 7%. Motorul D13TC utilizează tehnologia Turbo Compound, care se găsește și la motoarele de aeronave cu putere mare, adaptată la transportul terestru, iar unitatea TC reutilizează căldura și energia excedentare de la gazele de evacuare ale autocamionului. De asemenea, întregul lanț cinematic a fost calibrat pentru utilizarea cât mai eficientă a combustibilului, cu un nou model de piston care împiedică pierderea energiei produse prin încălzire. În plus, I-Save integrează cele mai bune tehnologii oferite de Volvo Trucks, cum ar fi software-ul I-See bazat pe hărți și I-Cruise cu I-Roll. Este potrivit pentru operatorii de cursă lungă, care conduc în mod obișnuit peste 120.000 km pe an.