TRUCKS

„Greu de învins”: Reducerea consumului de combustibil la doar 24 de litri pentru fiecare 100 km parcurși cu Volvo FH cu I-Save

| 4 min. de citit | 4 min. de citit
După ani întregi de îmbunătățire continuă a eficienței consumului de combustibil, Manuel Gonzalez Transportes a crezut că flota sa a atins nivelul maxim în acest sens. Apoi compania sa a testat noul Volvo FH cu I-Save.

Antonio Pérez este șofer de autocamion de peste 30 de ani – 28 dintre anii aceștia fiind petrecuți alături de Manuel Gonzalez Transportes. Tatăl său a fost șofer de autocamion, la fel și cei șase frați ai săi. Deci, putem să spunem fără teama de a greși că își cunoaște autocamioanele – și nu a ezitat să beneficieze de ocazia de a fi printre primii care au condus noul Volvo FH cu I-Save.

„Deplasarea se face cu ușurință, pentru că la turații atât de mici, nu auzi mai nimic”, spune el, în timp ce se deplasează prin peisajul cald și arid din centrul Spaniei. „Ceea ce îmi place la noul motor este că răspunsul este mai bun la turații mai mici. Puteți utiliza o treaptă superioară, deoarece cuplul este foarte eficient. Și, pentru că schimbați treptele de viteză mai rar, autocamionul își reduce consumul de combustibil.” 

Aceasta este o veste bună pentru Thomás Fernández, director de operațiuni și co-proprietar al Manuel Gonzalez Transportes. „Date fiind prețurile actuale, consumul de combustibil este într-adevăr important”, explică el. „Marjele sunt foarte mici și în zilele noastre, prețul dictează. Sunt în afaceri de 30 de ani și nu a fost întotdeauna așa, dar acum lucrurile stau la fel pentru toate companiile din domeniul transporturilor. Nu poți lucra mai scump decât celelalte companii.”

Puteți utiliza o treaptă superioară, deoarece cuplul este foarte eficient. Și, pentru că schimbați treptele de viteză mai rar, autocamionul își reduce consumul de combustibil.

Manuel Gonzalez Transportes este o afacere de familie cu sediul la periferia Madridului, care s-a dezvoltat treptat și s-a extins în ultimii 50 de ani, având în prezent o flotă de peste 80 de autocamioane. Reducerea și diminuarea cu succes a consumului de combustibil – și implicit reducerea costurilor – este esențială pentru viitorul companiei. 

„În prezent, media noastră de consum este de aproximativ 28 de litri la 100 de kilometri, dar acum patru ani media era de 35 de litri, iar în urmă cu opt ani era de 38 de litri”, explică Thomás Fernández. „Consumul a scăzut, dar situația este tot dificilă, deoarece pe măsură ce s-au introdus normele Euro 5 și Euro 6, autocamioanele foloseau mai mult combustibil. Putem specifica modelul de autocamion dorit, tipul de roți și așa mai departe, ceea ce ne ajută destul de mult. Dar, ca să fim sinceri, cam atât putem face, deoarece nu noi producem autocamioanele.”

În orice caz, Thomás Fernández consideră că industria a ajuns într-un moment în care producătorii pot dezvolta motoare care respectă standardele europene de emisii, economisind, de asemenea, combustibil. El consideră că noul Volvo FH cu I-Save este un exemplu perfect în acest sens. Compania testează noul model de câteva luni, pe rute diferite, cu sarcini utile diferite, obținând mereu aceleași rezultate pozitive.

„Consumul de combustibil a scăzut deja cu doi litri în ultimele săptămâni și ne îndreptăm spre un consum de 24 de litri la 100 de kilometri. Pentru un motor de 13 litri, acest nivel al consumului de combustibil este foarte greu de atins și cred că va fi greu de învins. Pe termen lung, preconizăm o reducere și mai mare a consumului de combustibil.”

Volvo FH cu I-Save este cel mai recent model Volvo Trucks care va fi testat de Manuel Gonzalez Transportes de-a lungul anilor următori. „Am fost întotdeauna dornici să încercăm soluții și autocamioane noi, în condițiile în care credem că acestea pot fi o investiție bună pentru noi”, spune Thomás Fernández. „Majoritatea autocamioanelor noastre sunt Volvo și ne bucurăm de o colaborare strânsă și îndelungată cu Volvo Trucks de foarte mult timp.”

În afară de menținerea unor costuri scăzute și de avantajul competitivității, cealaltă mare provocare cu care se confruntă Manuel Gonzalez Transportes o constituie lipsa șoferilor. Este o problemă care poate fi observată în întreaga industrie din Spania, în parte datorită costurilor ridicate ale demersului de obținere a permisului de conducere. Pentru a combate acest lucru, compania angajează șoferi neexperimentați și îi instruiește în plan intern. Prin urmare, orice soluții care pot facilita conducerea unui autocamion și care îi pot ajuta pe șoferii fără experiență să economisească combustibil – cum ar fi I-See actualizat – sunt, de asemenea, de mare interes pentru noi. În ceea ce privește compania Thomás Fernández, impactul pe care acest aspect îl are asupra deplasării constituie o componentă inevitabilă a creșterii productivității și eficienței.

„Aveți nevoie de o perioadă de adaptare pentru fiecare vehicul nou, pentru că este nevoie de timp pentru a vă adapta vehiculul și a instrui oamenii care să-l poată conduce”, ne explică el. „Când au apărut primele transmisii automate, nimeni nu le-a dorit. Oamenii au spus că sunt greu de manevrat și că treptele de viteză sunt greu de menținut. Astăzi, nimeni nu mai acceptă transmisia manuală. Același lucru se va întâmpla și în acest caz.”

Consumul de combustibil a scăzut deja cu doi litri în ultimele săptămâni și ne îndreptăm spre un consum de 24 de litri la 100 de kilometri.

Cu toate acestea, unele lucruri vor rămâne întotdeauna aceleași, cum ar fi bazele coordonării unei companii de transport de succes: „Veți avea întotdeauna nevoie de o combinație de oameni buni și de vehicule bune. Nu veți avea succes în absența unuia dintre cele două elemente.” 

 

Manuel Gonzales Transportes
Înființată în:
 Anii 1960.
Proprietar: Afacere de familie, fondată de Manuel González Blázquez.
Număr de angajați: 125 (inclusiv 86 de șoferi).
Încărcătură: Bunuri congelate și cu temperatură controlată.
Număr de autocamioane: 82 (predominant autocamioane Volvo, dar și unele autocamioane Renault, MAN și Iveco).
Istoric: Manuel Gonzalez Transportes, afacere de familie, funcționează încă din anii 1960. Astăzi, compania are opt locații în Spania și Portugalia.
Servicii: Compania oferă o gamă extinsă de servicii pentru o mare varietate de încărcături diferite, de la livrări exprese oriunde în Europa până la transportul navelor de containere intermodale.


Volvo FH cu I-Save

Modelul Volvo FH cu I-Save este vehiculul Volvo Trucks de cursă lungă cu cel mai mic consum de combustibil de până acum. Motorul D13TC și funcțiile actualizate de economisire a combustibilului au fost reproiectate pentru reducerea costurilor cu combustibilul cu până la 7%. Motorul D13TC utilizează tehnologia Turbo Compound, care se găsește și la motoarele de aeronave cu putere mare, adaptată la transportul terestru, iar unitatea TC reutilizează căldura și energia excedentare de la gazele de evacuare ale autocamionului. De asemenea, întregul lanț cinematic a fost calibrat pentru utilizarea cât mai eficientă a combustibilului, cu un nou model de piston care împiedică pierderea energiei produse prin încălzire. În plus, I-Save integrează cele mai bune tehnologii oferite de Volvo Trucks, cum ar fi software-ul I-See bazat pe hărți și I-Cruise cu I-Roll. Este potrivit pentru operatorii de cursă lungă, care conduc în mod obișnuit peste 120.000 km pe an.