Reducerea emisiilor cu impact asupra mediului din traficul comercial de mare tonaj este o provocare care implică politicienii și beneficiarii serviciilor de transport, companiile de transport și producătorii de vehicule. În luna mai, U.E. a prezentat o reglementare, care solicita declararea emisiilor de CO2 produse de vehiculele de mare tonaj, începând din anul 2019, având ca obiectiv reducerea emisiilor de CO2.
„Mulți dintre clienții noștri și, la rândul lor clienții acestora se străduiesc deja să își reducă amprenta asupra mediului. Această reglementare va stimula producerea unui nivel mai mic de emisii, iar noi considerăm că posibilitatea creșterii cotei de piață pentru LNG este o parte vitală a soluției. În viziunea noastră autocamioanele Volvo vor avea, în cele din urmă, zero emisii, deși calea spre această reușită nu se va realiza printr-o singură soluție, ci prin numeroase soluții, în paralel", afirmă Lars Mårtensson, Director pentru mediu și inovație, Volvo Trucks.
Gazul natural este, evident, un combustibil fosil, dar poate produce emisii de CO2 cu 20% mai mici decât motorina. Dacă, în schimb, este utilizat biogazul, impactul asupra mediului poate fi redus cu până la 100%.
Prin utilizarea metanului în formă lichidă (LNG - gaz natural lichefiat) este posibil transportul unor cantități mai mari de combustibil, astfel asigurându-se aria de operare necesară pentru activități de transport de cursă lungă. Atât gazul natural, cât și biogazul constau în mare parte în metan, un gaz cu un puternic efect de seră. Așadar, este foarte importantă minimizarea riscului de scurgeri de gaz în timpul transportului, realimentării și funcționării vehiculului.
Deși, până în prezent, biogazul este produs numai în cantități limitate, disponibilitatea pe termen lung a gazului natural, dintr-o perspectivă globală este excelentă. Aceasta este o condiție importantă pentru expansiunea la scară largă, dar şi prețul competitiv al acestuia. În multe țări europene, gazul natural costă mai puțin decât motorina. O strategie pentru extinderea infrastructurii LNG este, de asemenea, inclusă în pachetele de acțiuni ale Comisiei Europene și ale Statelor membre privind securizarea rezervei de energie din Europa, pe termen lung.
„Aceste considerente fac din gazul lichefiat cea mai bună alternativă pentru mediu, disponibilă la scară largă, destinată transporturilor grele și de cursă lungă. Acum este nevoie atât de autocamioane alimentate cu gaz, care pot concura cu cele echipate cu motoare diesel în ceea ce privește performanța și consumul de combustibil, dar și de expansiunea continuă a infrastructurii LNG. În ambele cazuri a fost înregistrat un progres major", afirmă Lars Mårtensson.
Link către imagini la rezoluţie înaltă
September 26, 2017