Volvo a dus mai departe conceptul I-Save, pentru a asigura o optimizare completă a procesului de combustie al motoarelor, prin adaptarea injectoarelor, a compresiei și a arborelui cu came în special pentru pistoanele sale patentate, cu design ondulat. De asemenea, au fost reduse masa totală și fricțiunea internă. Turbocompresorul de înaltă performanță și pompa de ulei au primit îmbunătățiri și chiar și filtrele de ulei și de aer au suferit transformări patentate, pentru performanțe superioare.
„Am pornind de la un motor care deja oferă inaltă performanță, dar am analizat cu atenție multe alte detalii critice care, împreună, contribuie la economii substanțiale. Este vorba despre obținerea unui nivel mai înalt de energie utilă din fiecare picătură de combustibil,” spune Helena Alsiö, VP Powertrain Product Management la Volvo Trucks.
Mai lin, mai inteligent și mai rapid
Inima conceptului I-Save este motorul de 13 litri cu tehnologie Volvo Turbo compound, D13TC, care face posibilă conducerea la turații reduse și în trepte superioare de viteză pentru perioade mai lungi de timp. Rezultatul este o călătorie mai lină și mai silențioasă. Motorul poate funcționa cu înaltă eficiență de-a lungul întregii game de viteze, cu cele mai bune rezultate între 900 și 1.300 rpm.
În afară de toate actualizările hardware, a fost adăugată o nouă generație de software pentru managementul motorului, care comunică la rândul său cu o cutie de viteze I-Shift actualizată. Rezultatul nu numai că îmbunătățește economia de combustibil, ci oferă în mod clar și mai multă ușurință în conducere, deoarece această actualizare inteligentă a strategiei de schimbare a treptelor oferă un răspuns mai rapid și o experiență de conducere chiar mai armonioasă.
I-Torque este un nou software inteligent de cuplu care crește eficiența energetică prin analizarea datelor topografice obținute de la I-See și prin adaptarea condusului la caracteristicile reale ale drumului. I-See utilizează informații despre traseul planificat pentru a profita de energia cinetică a camionului în cel mai bun mod posibil, pe teren deluros. Noua funcție I-Torque facilitează în mod automat selecția treptelor de viteză, a cuplului motorului și frânarea, atunci când I-Cruise este activat.
„Pentru a economisi combustibil, camionul pornește în modul Eco iar, șoferul va avea mereu acces facil la puterea necesară și se poate aștepta la o schimbare mai rapidă a treptelor și la o reacție mai promptă de cuplu din partea lanțului cinematic,” continuă Helena Alsiö.
În transportul de lungă distanță, aerodinamica vehiculului joacă un rol important pentru economia de combustibil și, în acest sens, au fost făcute căteva schimbări pentru îmbunătățirea fluxului de aer, cum ar fi îngustarea deschizăturilor din partea frontală a cabinei și o extensie mai lungă a ușilor.
Și modelele Volvo FH, FM și FMX cu motoare standard de 11 și 13 litri Euro 6 vor beneficia de aceste actualizări, care vor crește eficiența energetică. Toate motoarele sunt certificate pentru a funcționa pe HVO100, o motorină regenerabilă sub forma uleiurilor vegetale hidrogenate.
Pe drumul către independența față de combustibilii fosili
Obiectivul Volvo Trucks este ca vehiculele electrice să își adjudece jumătate din vânzările sale de camioane în 2030. Dar motorul cu combustie internă va continua să joace un rol, iar eficiența îmbunătățită care rezultă din aceste noi actualizări ale I-Save la nivelul lanțului cinematic reprezintă o modalitate importantă de a contribui la reducerea emisiilor de CO2.
„Ne-am angajat față de Acordul de la Paris în privința schimbărilor climatice și adoptăm măsuri ferme pentru a reduce în mod dramatic emisiile de CO2 provenite din transporturile rutiere de marfă. Chiar dacă vedem electromobilitatea ca soluție principală pe termen mai lung, motoarele cu combustie, eficiente din punct de vedere energetic, vor continua să își aducă o contribuție importantă pentru mulți ani de acum înainte,” concluzionează Helena Alsiö.
22 februarie 2022
LINK către imagini de înaltă rezoluție.