În urmă cu cinci ani, Volvo Trucks a lansat o gamă de camioane care pot rula pe biogaz lichefiat, denumit adesea bio-LNG, care este un combustibil regenerabil si poate fi produs din mai multe tipuri de deșeuri organice, inclusiv din resturi alimentare. Acest combustibil poate reduce emisiile de CO2 cu până la 100%.
„Biogazul este un combustibil complementar transportului electric, sprijinind transportatorii să-și îndeplinească ambițiile de sustenabilitate și obiectivele de a realiza transporturi neutre din punct de vedere ecologic,” spune Daniel Bergstrand, product manager pentru camioane propulsate cu gaz la Volvo Trucks.
Camioanele propulsate cu gaz, Volvo FH și FM, primesc un nou nivel de putere, de 500 CP, care se alătură motoarelor existente, cu puteri de 420 și 460 CP. Motoarele pe gaz primesc, de asemenea, actualizări tehnice majore, care le fac cu 4% mai eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil**, ceea ce, alături de un rezervor de gaz cu 10% mai mare, contribuie la o autonomie crscută
„Camioanele noastre eficiente alimentate cu gaz au performanțe comparabile cu echivalentele lor diesel. Faptul că alimentarea este aproape la fel de rapidă ca a unui camion diesel alături de o rețeau în creștere, de peste 600 de stații de alimentare cu bio-LNG și LNG în Europa, le fac ideale pentru transportul de lungă distanță,” explică Daniel Bergstrand.
Nicio soluție singulară nu poate rezolva schimbările climatice
Oferta consolidată de camioane alimentate cu gaz se încadreaza perfect în planul strategic pe 3 direcții al companiei Volvo Trucks pentru a atinge un nivel de zero emisii: camioane electrice pe baterii, camioane pe celule de combustibil și motoare cu combustie propulsate de combustibili regenerabili, cum este biogazul, HVO sau chiar hidrogenul verde.
„Sunt necesare mai multe soluții tehnice, deoarece disponibilitatea energiei și a infrastructurii de alimentare diferă foarte mult la nivelul statelor și regiunilor, in timp ce cerințele pentru fiecare misiune de transport pot varia,” comentează Damiel Bergstrand.
Planuri majore pentru înlocuirea LNG fosil cu bio-LNG, în Europa
Producția europeană de bio-LNG este de așteptat să crească rapid, pentru a renunta la LNG fosil. Comisia Europeană a pus la punct un plan denumit REPower EU, în cadrul căruia se pune accentul pe creșterea puternică a capacității de producție locale pentru diferite tipuri de energie. Planul este să se majoreze producția anuală de biogaz de 10 ori până în 2030*, iar sectorul a început deja o etapă de creștere rapidă. Potențialul biogazului suscită tot mai mult interes și în afara Europei.
Date despre camioanele Volvo propulsate cu gaz:
Date despre gazul lichefiat:
12 februarie 2023
* EBA Raportul Statistic EBA (Asociația Europeană de Biogaz 2022.
** Performanța și autonomia reală pot varia în funcție de mai mulți factori, cum ar fi viteza de deplasare, specificația vehiculului, încărcătură, utilizarea sistemului de cruise control, topografie, experiența de conducere a șoferului și condițiile meteorologice.
LINK către documentul REPower EU
LINK către imagini de înaltă rezoluție.
Jan Strandhede
Media Relations Director, Volvo Trucks
Tel: +46 31 3233715
Email: jan.strandhede@volvo.com
Volvo Trucks supplies complete transport solutions for discerning professional customers with its full range of medium- and heavy-duty trucks. Customer support is provided via a global network of dealers with 2,300 service points in about 130 countries. Volvo trucks are assembled in 12 countries across the globe. In 2022 approximately 145,000 Volvo trucks were delivered worldwide. Volvo Trucks is part of the Volvo Group, one of the world’s leading manufacturers of trucks, buses, construction equipment and marine and industrial engines. The group also provides complete solutions for financing and service. Volvo Trucks’ work is based on the core values of quality, safety and environmental care.