Decarbonizarea industriei transporturilor continuă, camioanele electrice cu baterii reprezentând o modalitate de a obține emisii zero. În industria alimentară și a băuturilor, transportul este responsabil pentru 19%* din totalul emisiilor.
Volvo Trucks și-a unit forțele cu celebrul chef Marcus Samuelsson, cel care este forța culinară din spatele a numeroase restaurante internaționale, pentru a demonstra modul în care emisiile de gaze de eșapament din transportul rutier pot fi eliminate sau menținute la un nivel minim, în industria alimentară și a băuturilor.
Marcus Samuelsson și-a propus să pregătească o masă gourmet, ca o provocare personală, cu toate ingredientele aduse în bucătăria sa de camioane electrice sau de camioane care funcționează cu combustibili regenerabili, precum biogazul sau biodieselul.
„Aceasta a fost prima cină de acest fel și sunt super încântat să iau parte la ea. Pentru acest proiect, a trebuit să mă gândesc la transport ca la un ingredient, nu-i așa? Este un personaj principal! De aceea mi-a plăcut această provocare. Pentru că odată ce vom face asta, va impulsiona întreaga industrie. Să sperăm că, într-o zi, toți bucătarii vor scrie în meniu cum au fost transportate alimentele până la restaurant și acest lucru va deveni un nou serviciu premium", spune Marcus Samuelsson.
Meniul a inclus cod glazurat cu miso, varză, raci, salată de castraveți și un vin Riesling german.
Ingredientele cinei au parcurs, însumat, aproximativ 2.700 de kilometri pe șosea, 86% din această distanță fiind parcursă de camioane electrice care nu emit niciun fel de emisii. Restul kilometrilor au fost gestionați de camioane care funcționează cu combustibili regenerabili.
„Această campanie se potrivește perfect brand-ului Volvo - face sustenabilitatea în domeniul transporturilor ușor de înțeles și tangibilă, prin aplicarea acesteia la o masă la restaurant - ceva la care toată lumea se poate raporta”, spune Katarina Adamson, Head of Global Brand & Communication la Volvo Trucks. Ea continuă: „Scopul este de a ajunge la cumpărătorii de transport din industria alimentară și a băuturilor, deoarece deciziile și cererile lor pot influența semnificativ direcția și ritmul tranziției către soluții de transport durabile.”
Provocarea s-a dovedit a fi un efort total de echipă, implicând mai multe companii din sectorul alimentar și al băuturilor, cultivatori și furnizori de transport - care au fost cu toții invitați să participe la cina servită la un restaurant local din Göteborg, Suedia.
Despre Marcus Samuelsson
Marcus Samuelsson este forța culinară din spatele a numeroase restaurante internaționale, inclusiv aclamatul Red Rooster Harlem din New York (unde l-a servit în special pe președintele Barack Obama). El este, de asemenea, o personalitate de televiziune premiată cu Emmy și un scriitor cunoscut, cu o istorie de implicare semnificativă în inițiative filantropice. Pentru această campanie, Marcus a fost provocat să creeze o cină de clasă mondială cu toate ingredientele aduse la bucătărie de camioane electrice sau de camioane care funcționează cu combustibili regenerabili.
5.000 de camioane electrice livrate
Volvo Trucks este lider mondial în domeniul electromobilității și a vândut peste 5.000 de camioane electrice clienților din 50 de țări. Gama actuală de camioane electrice Volvo este formată din opt modele proiectate pentru a satisface o varietate largă de nevoi de transport, inclusiv distribuția urbană și regională, precum și construcțiile și gestionarea deșeurilor. În 2024, Volvo a avea o cotă de 47% din segmentul electric în Europa (camioane grele de peste 16 tone), deținând, de asemenea, poziția de lider de piață în sectorul electric și în America de Nord.
Strategia Volvo pe trei direcții pentru emisii zero
Volvo Trucks promovează decarbonizarea transportului pentru a-și atinge obiectivul de emisii net zero până în 2040, utilizând o strategie tehnologică pe trei direcții. Această abordare se bazează pe motoare electrice cu baterii, motoare electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili, precum hidrogenul verde (produs prin separarea apei în hidrogen și oxigen, folosind electricitate regenerabilă), biogaz (Bio-LNG) sau biodiesel și HVO (ulei vegetal hidrotratat).
* Li, M., Jia, N., Lenzen, M. et al. Kilometrii alimentari (distanța parcursă de alimente) la nivel global reprezintă aproape 20% din emisiile totale ale sistemelor de alimentație.
Nat Food 3, 445–453 (2022). https://doi.org/10.1038/s43016-022-00531-w
LINK la imagini și video la rezoluție mare
Irina Marcov
Marcom & PR Manager, Tel.: +40-21-202 96 30, E-mail: irina.marcov@volvo.com
Volvo Trucks furnizează soluții complete de transport pentru clienții profesioniști exigenți, oferind o gamă completă de camioane de tonaj mediu și greu. Asistența pentru clienți este realizată printr-o rețea globală de dealeri cu 2.200 de puncte de service în 130 de țări. Camioanele Volvo sunt asamblate în 12 țări din întreaga lume. În 2024, au fost livrate la nivel global aproximativ 134.000 de camioane Volvo. Volvo Trucks este parte a Grupului Volvo, unul dintre cei mai importanți producători mondiali de camioane, autobuze, echipamente de construcții și motoare maritime și industriale. Grupul oferă, de asemenea, soluții complete de finanțare și service. Activitatea Volvo Trucks se bazează pe cele 3 valori fundamentale: calitate, siguranță și grijă față de mediul înconjurător.