TRUCKS

×

20 de ani de I-Shift, transmisia automată Volvo Trucks

Iată evoluția inovatoare a sistemului I-Shift și a beneficiilor sale pentru clienții Volvo Trucks în ultimii 20 de ani.
O privire mai atentă asupra dezvoltării inovatoare a sistemului I-Shift, cutia de viteze automată și inedită de la Volvo Trucks.
I-Shift, transmisia automată revoluționară de la Volvo Trucks, sărbătorește 20 de ani de dezvoltare inovatoare


În 2021, cutia de viteze automată Volvo Trucks sărbătorește aniversarea a 20 de ani. I-Shift a fost prima transmisie automată proiectată vreodată pentru autocamioane pentru transportul de mare tonaj. A devenit un succes răsunător, oferindu-le clienților o gamă largă de avantaje. Până în prezent, aceasta continuă să evolueze și să stabilească standardul global pentru transmisiile automate în transportul de mare tonaj.
 

Cheia succesului I-Shift este că funcționează în armonie perfectă cu întregul lanț cinematic Volvo Trucks. În combinație cu alte tehnologii inovatoare Volvo Trucks, cum ar fi controlul predictiv al vitezei de croazieră I-See, I-Shift este parte integrantă a unei soluții holistice pentru o mai bună performanță, manevrabilitate și eficiență. Pe măsură ce I-Shift avansează, vă propunem o retrospectivă privind modul în care a devenit ceea ce este astăzi.
 

Evoluţia sistemului I-Shift 


2001

Prima versiune I-Shift, transmisia controlată electronic, bazată pe o nouă transmisie de bază nesincronizată, a fost lansată pe piețele europene. Treptele de viteză sunt controlate de un sistem electronic care primește informații de la un software optimizat pentru transportul pe distanțe lungi. Testele clienților evidențiază rapid impactul pozitiv în ceea ce privește consumul de combustibil, oboseala șoferului și siguranța. 

I-Shift a fost prima cutie de viteze automată proiectată pentru transporturi de mare tonaj


2005

A fost introdusă a doua generație I-Shift. Secțiunile față și spate ale transmisiei au fost reproiectate pentru a include un nou sistem de ambreiaj și un nou schimbător de viteze. Rezultatul este o capacitate mai mare pentru sarcini maxime în combinație mai mari, permițând utilizarea I-Shift în anumite aplicații de construcții și pentru transportul de cherestea. Asta înseamnă și că sistemul I-Shift poate fi montat pe Volvo FH16.


2006

Este lansată noua familie de motoare Volvo D11, D13 și D16, concepute pentru a respecta reglementările din 2007 privind emisiile, din SUA. Are loc astfel introducerea transmisiei I-Shift în America de Nord.


2009

Evoluția continuă cu lansarea celei de-a treia versiuni I-Shift cu noi opțiuni software personalizate, pentru a se potrivi aplicațiilor chiar mai solicitante. Practic, orice model Volvo Truck poate fi acum echipat cu I-Shift. Manevrabilitatea și viteza medie optimă sunt cu mult îmbunătățite de transmisia de neegalat.


2011

Un sistem versatil I-Shift are acum aplicații pentru majoritatea tipurilor de transport și pentru motoare cu cuplu ridicat. Secțiunea din spate a fost, de asemenea, reproiectată și scurtată, iar întreaga transmisie este mai ușoară și mai compactă. Numărul de configurații de punți care funcționează cu I-Shift este acum complet, cu excepția tracțiunii integrale. Designul este robust, ușor de întreținut, fiabil și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.


2012

Volvo Trucks dezvoltă I-See, un nou software cu autoinstruire pentru I-Shift, care analizează topografia traseului și folosește aceste cunoștințe pentru a menține autocamionul în cea mai bună treaptă de viteză, care este și cea mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.
 

I-See citește topografia traseului și acționează împreună cu I-Shift pentru a contribui la economisirea combustibilului.


2014

I-Shift Dual Clutch – se introduce o transmisie cu ambreiaj dublu, care păstrează puterea între schimbările treptelor de viteză. Este primul ambreiaj de acest gen din sectorul transporturilor de mare tonaj și asigură o deplasare mai lină, o viteză medie constantă a autocamionului și niveluri și mai bune de confort și eficiență.


2016

Vehiculul performant Volvo Trucks, Iron Knight, bate două recorduri de viteză, pentru a deveni cel mai rapid autocamion din lume. Deși autocamionul este, în mare parte, personalizat, esențial pentru succesul său este și ambreiajul I-Shift Dual Clutch, produs în serie, care se regăsește pe Volvo FH.
 

Se lansează I-Shift cu trepte de forță, care face posibilă pornirea de pe loc a autocamioanelor cu încărcături de până la 325 de tone. Acesta schimbă regula jocului pentru activitățile de mare tonaj care necesită cuplu suplimentar, pornire de pe loc și manevrabilitate de precizie la viteze mici. Treptele de pornire suplimentare necesită mai puține turații, reducând consumul de combustibil și uzura de pe lanțul cinematic.
 

I-Shift cu trepte de forță este ideal pentru activitățile de mare tonaj care necesită cuplu suplimentar și pornire de pe loc la viteze mici.


2017

I-See este actualizat pentru a include date cartografice bazate pe cloud, ceea ce îi permite să susțină I-Shift în mai multe situații, îmbunătățind funcționalitatea, manevrabilitatea și reducând și mai mult costurile de combustibil. Selectarea vitezelor devine mai stabilă și mai previzibilă, iar rularea devine mai fluidă. 


2018

Volvo Trucks elimină treptat cutiile de viteze manuale – I-Shift devine acum standard pentru întreaga gamă.


2019

Este lansat modelul Volvo FH cu I-Save, vehiculul Volvo Trucks de cursă lungă cu cel mai mic consum de combustibil de până acum. Sincronizat cu I-Shift și cu alte tehnologii de economisire a combustibilului, acesta poate reduce costurile de combustibil mai mult ca niciodată. Impactul asupra mediului este, de asemenea, redus semnificativ.
 

Cel mai recent model Volvo FH cu I-Save


2020

Lansarea noii game de transport de mare tonaj de la Volvo Trucks implică introducerea funcției unice Schimbarea direcției (disponibilă pentru AVO-ENH). Aceasta elimină necesitatea utilizării pedalei de frână la schimbarea direcției. Funcția este benefică în aplicații de construcții și silvicultură, unde este mai productiv să efectuați manevre rapide și repetitive înainte și înapoi. Noile autocamioane reduc și mai mult consumul de combustibil.

2021 și în viitor

Funcționalitatea va continua să se îmbunătățească prin intermediul pachetelor software special adaptate pentru ca I-Shift să devină mai practic și mai economic pentru o serie de aplicații de transport. I-Shift se pregătește pentru un viitor electric și automatizat.  

 

Articole aferente