Reproiectarea îndrăzneață a cabinelor aerodinamice Volvo Trucks a fost un proces îndelungat. Directorul de design, Jonathan Disley, explică modul în care noua identitate distinctă și funcționalitate a cabinelor cuprinde o nouă eră a eficienței energetice.
În 2019, UE a confirmat că va modifica Directiva privind greutatea și dimensiunile camioanelor, oferind noi posibilități de proiectare. Echipa de design exterior a companiei Volvo Trucks discuta deja cu inginerii despre o cabină aerodinamică îmbunătățită care să optimizeze eficiența energetică pentru întreprinderile de transport rutier de mărfuri. Acum, era momentul pentru o reproiectare nemaiîntâlnită.
„Schimbarea legislației UE a fost o mare ocazie pentru noi de a crește eficiența și de a ne baza pe ceea ce am făcut până acum”, spune Jonathan Disley. „Obiectivul nostru a fost un camion mai vizibil și mai eficient, punând în centrul designului său simplitatea și expresia aerodinamică.”
În strânsă colaborare cu experții în aerodinamică și inginerii de la Volvo Trucks, echipa de proiectare a început să analizeze modul în care ar putea să modeleze și să ajusteze cabina pentru a o face mai eficientă din punct de vedere energetic.
„Am căutat cele mai recente surse de inspirație în domeniul aerodinamicii, de la mașini la nave și chiar în domeniul aerospațial. Scopul nostru a fost să dezvoltăm un design mai progresist pentru viitor. De asemenea, ne-am dorit să completăm acest aspect cu moștenirea noastră scandinavă și cu elementele clasice de design ale companiei Volvo”, spune Jonathan Disley.
Panourile cu imagini, schemele, discuțiile aprofundate privind conceptul de design și reglementările UE au făcut parte din procesul inițial de dezvoltare. Acestea au dus la una dintre cele mai mari și mai interesante schimbări – noua cabină Volvo FH Aero, care a fost extinsă cu 240 mm pentru a maximiza eficiența aerodinamică. Dimensiunile colțurilor inferioare și superioare din partea frontală a cabinei au fost, de asemenea, atent calculate și remodelate, cu linii mai netede și mai curbate pentru a optimiza fluxul de aer în jurul camionului.
În ceea ce privește cabina Volvo FH Aero și cabinele standard, un nou sistem de monitorizare cu camere video, cu un design elegant în formă de „aripă”, înlocuiește oglinzile laterale pentru a îmbunătăți fluxul de aer. Noile lumini de poziție liniare, care amintesc de emblematicele faruri în V de la Volvo, sunt amplasate în colțurile superioare ale părții frontale și sunt integrate vizual în panourile tapițate ale habitaclului.
Totodată, emblematica siglă Volvo a fost regândită. Acum, aceasta este mai mare, cu un design simplificat și elegant, pentru a reflecta era digitalizării și a eficienței.
„Reproiectarea a fost în centrul atenției noastre încă dinaintea pandemiei”, explică Jonathan Disley. „În ciuda provocărilor practice, am găsit o cale de urmat, implementând încet schimbări mari și mici pentru a ne îndeplini obiectivul principal – un aspect premium care contribuie la economisirea combustibilului și a energiei, în beneficiul real al operatorilor de camioane.”
În cazul camioanelor electrice Volvo, grilele superioare și inferioare prezintă un nou design eficient, în formă de fagure de miere, care creează un aspect îmbunătățit, dintr-o bucată. La acest design se adaugă farurile negre și o siglă Volvo de culoare albă.
„Obiectivul a constat într-un design scandinav simplificat care să reflecte orientarea noastră către un grad mai mare de sustenabilitate și electro-mobilitate”, explică Jonathan Disley.
În cazul camioanelor diesel, grila superioară are același design frapant în formă de fagure de miere, care este prezent și la camioanele electrice. Schimbarea le permite clienților să aleagă între culorile de bază și cele îmbunătățite ale ornamentelor de pe partea frontală inferioară a modelului Volvo FH. În cazul modelului Volvo FH16, finisajul este mai îndrăzneț, cu un ornament cromat strălucitor, o grilă superioară argintie și o grilă inferioară cromată închisă care îi conferă un aspect mai puternic.
„Obiectivul nostru a fost obținerea unor camioane mai vizibile și mai eficiente, punând în centrul designului simplitatea și expresia aerodinamică.”
De asemenea, echipa de design a decis să creeze mai mult spațiu între parbriz și grila inferioară pentru marca de client și parteneriat.
„Nu a fost vorba doar de proiectarea unei noi identități eficiente – am ascultat feedbackul clienților și am recunoscut că aceasta era o caracteristică importantă pentru multe întreprinderi de transport rutier de mărfuri”, spune Jonathan Disley.
Grila inferioară cu treaptă integrată poate fi acum deschisă complet pentru a dezvălui o funcție surpriză care îi oferă șoferului un confort sporit – o banchetă cu suporturi pentru pahare, pe care acesta se poate așeza în timpul pauzelor. De asemenea, partea frontală a fost coborâtă, designul având un aspect dinamic.
„În timp ce schimbările se referă, în primul rând, la eficiența energetică, ele oferă, de asemenea, mai multă orientare asupra clientului, funcționalitate și ocazii de personalizare a camioanelor”, spune Jonathan Disley. „Acest lucru se datorează faptului că la Volvo este un mediu foarte cooperant, în care ideile de proiectare și feedbackul clienților sunt împărtășite și luate în considerare în permanență.”
O nouă identitate „aerodinamică” distinctă, cu o abordare scandinavă, care se aplică întregii game Volvo Trucks.
Volvo FH Aero și Volvo FH16 Aero – o nouă eră a eficienței
Toate modelele de camioane Volvo (FH Aero, FH16 Aero, FH, FH16, FM, FMX)
Caracteristici de design îndrăznețe și noi:
Posibilități de personalizare:
Mărci verbale, embleme și sigla Volvo reproiectate: