Tot ce trebuie să știți despre Volvo FE, în detaliu.
Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia
spate, înălțimile de cuplare, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.
Jos | aprox. 880 mm |
Mediu | aprox. 950 mm |
Înalt | aprox. 1.050 mm |
Pneumatică | Parabolică | |
---|---|---|
Jos | 7.1/7.5/8 | 9 |
Mediu | 7.1/7.5/8 | 9 |
Înalt | 7.1/7.5/8 | 9 |
Tip | Punți | Suspensie | Sarcină pe punte/boghiu | Reductor | Punți portante, amplasate în fața (pusher) și în spatele (tag) punții motoare |
---|---|---|---|---|---|
Punte solo |
|
|
|
|
|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolice/arcuri S parabolice | 13 t | Simplu/butuc |
|
RAD-KR | 4x2 | Pneumatică | 13 t | Simplu/butuc |
|
Boghiu |
|
|
|
|
|
RADT-KR | 6x2 | Pneumatică | 19/20 t | Simplu/butuc | Braț oscilant punte (fix/director) |
RADD-BR | 6x4 | Parabolică | 23 t | Simplu/butuc |
|
Sunt disponibile traverse de remorcare pentru cuplarea remorcilor.
Rezervoare de combustibil | Rezervoare de AdBlue |
Sunt disponibile rezervoare de combustibil din material plastic, oțel sau aluminiu. Volumul de combustibil variază între 160 și 630 de litri. Sunt disponibile rezervoare în formă de D cu două înălțimi: 560 mm și 710 mm. | Realizate din material plastic și cu un volum de 32 de litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. |
Punți față | Brațe oscilante punte |
Sarcinile pe punțile față variază între 7,1 și 9 tone. | Disponibile în mai multe versiuni – fixă cu roți simple sau duble sau directoare activă. Sarcina pe punte: 6,7; 7,1; 7,5 sau 10,5 tone. |
Tracțiune | Șasiu | Suspensie | Înălțime șasiu | Înălțime 5 W* | Anvelope | Înălțime minimă de cuplare** | Înălțime nominală tracțiune** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | |||||||
Mediu | RAD-KR | 266 | 150 | 315/60R22,5" | 992 | 1097 | |
Mediu | RAD-KR | 266 | 185 | 295/80R22,5" | 1103 | 1208 | |
Mediu | RAD-KR | 266 | 185 | 315/70R22,5" | 1086 | 1191 | |
Mediu | RAD-KR | 266 | 185 | 315/80R22,5" | 1114 | 1219 | |
Mediu | RAD-KR | 266 | 150 | 295/80R22,5" | 1063 | 1168 | |
Mediu | RAD-KR | 266 | 150 | 315/70R22,5" | 1049 | 1154 |
** Înălțimi aproximative.
Rând de orificii pe cadru pentru carosier Rândul superior de orificii este rezervat carosierului. Toate suporturile de pe rândul superior de orificii prezintă un decalaj și un distanțier de 8 milimetri. Nu sunt folosite nituri pe rândul superior de orificii. | Semicuple În gamă este inclusă o semicuplă omologată ISO cu profiluri în L, care permite opțiuni diversificate de configurare. Șaua de cuplare montată cu flanșă este o variantă cu o greutate redusă, deoarece nu necesită o placă de fixare. Înălțimea șeii de cuplare deasupra șasiului este de aproximativ 150 de milimetri. Lubrifierea integrată și indicatorul de conexiune pentru remorcă sunt disponibile opțional pentru anumite variante. |
Pregătirea pentru macara Plăcile macaralei de pe șasiu pot fi montate din fabrică. | |
Kitul de pregătire pentru macara Plăcile macaralei de pe șasiu pot fi montate din fabrică. Cutia pentru baterii este mutată înspre spate, iar plăcile de fixare sunt montate în spatele cabinei, de o parte și alta a șasiului. Este inclus un kit de pregătire electric – ELCRANE. |
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează
performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode.
Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre
opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.
EBS mediu Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici: | Retarder hidraulic Retarder hidraulic pentru cutia de viteze AL306. Retarderul hidraulic compact, integrat este montat pe cutia de viteze și oferă o forță a cuplului de frânare de 1.490 Nm. |
Ajutor la pornirea în rampă Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului. | |
ESC (Comanda electronică de stabilitate) Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți. |
Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.
| D8K | G9K320 |
---|---|---|
Norme antipoluare | Euro 6 | Euro 6 |
Număr de cilindri | 6 | 6 |
Capacitate cilindrică | 7,7 dm3 | 8,9 dm3 |
Cursă | 135 mm | 144,5 mm |
Alezaj | 110 mm | 114 mm |
Raport de compresie | 17.5:1 | 12:01 |
Regim economic | 1.000 – 1.700 rpm | 1.200 – 1.700 rpm |
Efect frână pe evacuare (2.800 rpm) | 120 kW (2.800 rpm) | - |
Efect frână pe compresie (2.800 rpm) | 170 kW (2.800 rpm) | - |
Filtre de ulei | 1 | 2 |
Volum schimb ulei, incl. filtru | 25,5 l | 27,6 l |
Volumul total al sistemului de răcire | 17 l | 12,4 l |
Interval de schimb ulei Cerințe preliminare combustibil | Priză de putere montată pe motor Versiune cu alimentare cu biodiesel |
Putere cuplu | Raport | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* putere cuplu în timpul rulării și staționării. Cu AT2412, cuplul maxim în timpul rulării = 150 Nm.
![]() | D8K – PUTERE/CUPLUPutere netă conform: CE 582/2011 |
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Putere maximă la 2.100 rpm | 250 CP |
Cuplu maxim la 900 – 1.700 rpm | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm | 280 CP |
Cuplu maxim la 950 – 1.700 rpm | 1.050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm | 320 CP |
Cuplu maxim la 1.050 – 1.600 rpm | 1.200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Putere maximă la 2.200 rpm | 350 CP |
Cuplu maxim la 1.200 – 1.600 rpm | 1.400 Nm |
![]() | G9K320 – PUTERE/CUPLUPutere netă conform: CE 582/2011 |
G9K320 |
|
---|---|
Putere maximă la 2.000–2.100 rpm | 320 CP (239 kW) |
Cuplu maxim la 1.300 – 1.400 rpm | 1.356 Nm |
Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu retarder compact, priză de putere și radiator de ulei.
Tip | Ultima treaptă | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
AT2412G | Direct | 2400 | 44 |
Cutiile de viteze manuale sunt servoasistate. Schimbătorul
de viteze scurt, integrat în panoul de bord,
este lipsit de vibrații, iar cursa manetei este scurtă și precisă.
Cutiile de viteze pot fi echipate cu o priză de putere.
Tip | Ultima treaptă | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Transmisia automată prezintă un demaraj
excelent și schimbări uniforme ale treptelor de viteză, care acoperă întregul
interval de viteze. Cutia de viteze este acționată cu ajutorul butoanelor de pe
panoul de bord. Poate fi echipată cu o priză de putere.
Tip | Ultima treaptă | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Tip | Punte | Treaptă | Cuplu maxim (Nm) | Sarcină maximă pe punte/boghiu (tone) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|---|---|
Reductor simplu |
|
|
|
|
|
RSS1344E | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3550 | 23 | 70 |
Reductor în butucul roții |
|
|
|
|
|
RSH1370F | Solo | Angrenaje conice cu dinți curbi | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180C | Tandem | Hipoid | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Cutii de viteze | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Punți cu reductor simplu | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Punți cu reductor butuc | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
Există mai multe alternative pentru priza de putere, dependentă sau nu de
ambreiaj, pentru acționarea diverselor
echipamente aflate la bord.
Montate pe motor | Montate pe cutia de viteze |
PTER-DIN Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice. | PTR-HF/FH/ZF Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată. |
PTER1400 Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică. | PTR-HP/PH/ZF Cuplaj cu pompă și pentru turație redusă sau ridicată. |
PTER100 Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică. | PTRD-D1D Cuplaj cu pompă și cuplaj cu flanșă cu două ieșiri. |
Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra
solului și caracteristicile cabinei
![]() | ![]() | ![]() |
Cabină de ziCabina de zi îi oferă șoferului un mediu de lucru confortabil și ergonomic. Înălțime interioară 1.605 de milimetri, lungime 1.600 de milimetri, lățime 2.300 de milimetri. | Cabina de dormit cu plafon coborâtCabina de dormit de mici dimensiuni oferă spațiu suplimentar în care poate fi amplasat un pat pentru o persoană sau poate fi utilizat ca spațiu de birou cu compartimente de depozitare suplimentare. Înălțime interioară 1.605 de milimetri, lungime 2.000 de milimetri, lățime 2.300 de milimetri. | Cabină de dormitCabină de dormit cu pat pentru o persoană. Înălțime interioară 1.605 de milimetri, lungime 2.200 de milimetri, lățime 2.300 de milimetri. |
![]() | Cabina cu acces coborâtCabină cu acces coborât și spațiu pentru unu, până la trei pasageri cu centuri de siguranță. Înălțimea interioară este de 1.605 milimetri, lungimea de 2.200 de milimetri, iar lățimea este de 2.300 de milimetri. Cabina este disponibilă cu ușă pliantă pe partea pasagerului. |
Suspensie cabină Suspensie mecanică atât pe față, cât și pe spate: arcuri și amortizor. Suspensie pneumatică atât pe față, cât și pe spate: burdufuri de aer. | Încălzire cabină Sistemul de încălzire a cabinei este disponibil în două variante: doar radiator cu comandă manuală sau sistem de aer condiționat și radiator cu comandă manuală. Este, de asemenea, disponibil un radiator de parcare de 2 kW, care poate fi configurat opțional. |
Scaunul șoferului Trei niveluri diferite de confort: Comfort, Standard și Economy. Toate cele trei oferă sisteme de ajustare pentru spătar, pe lungime, înălțime și pentru înclinația în față și tetiere integrate. | Spațiu de stocare interior Interiorul cabinei prezintă numeroase compartimente de depozitare practice și ușor accesibile, pentru documente și obiecte personale. Există două spații de depozitare deasupra parbrizului, precum și patru compartimente DIN. Se pot configura opțional o serie de spații diferite de depozitare și cutii pe tunelul motorului, suport pentru scris și cârlige pentru agățat haine. |
Scaunul pasagerului Sunt disponibile trei niveluri diferite de confort: Standard, Economy sau Basic. | Claxoane Sunt disponibile două tipuri suplimentare de claxoane, electrice sau pneumatice: fie două claxoane montate pe plafon, cu comandă pneumatică, fie un claxon electric sub capota din față. |
Culorile cabinei Sunt disponibile 300 de variante fixe. Pe lângă acestea, pot fi comandate culori suplimentare în Adaptările clientului. | Cușetă Cușeta este disponibilă din două sau trei secțiuni și are o lățime de 580 sau 780 de milimetri. Este disponibilă opțional o bară de protecție pentru cușetă. |
Volan Volanul are un diametru de 460 sau 500 de milimetri, în funcție de configurația autocamionului și poate fi reglat pneumatic în poziția dorită. | Cabina cu acces coborât Cabina FE cu acces coborât oferă un acces ușor datorită ușii cu deschidere la 90 de grade. Este disponibilă în două versiuni, fie cu podea plată, fie cu tunel pentru motor, vizibilitatea pentru șofer este excelentă și, desigur, deoarece este un Volvo – siguranța este pe primul loc. |
Sistemul de climatizare Sistemul de încălzire a cabinei este disponibil în două variante: doar radiator cu comandă manuală sau sistem de aer condiționat și radiator cu comandă manuală. Este, de asemenea, disponibil un radiator de parcare de 2 kW, care poate fi configurat opțional. | |
Trapă de plafon Cabina este echipată cu o trapă de plafon care se poate deschide la 50 de milimetri. Aceasta este disponibilă în variantă din sticlă sau oțel. Trapa poate fi acționată manual sau electronic. | |
Tapițerie scaun Material textil care oferă confort. | |
Tapițerie perete Material textil care oferă confort. |
Descărcați fișele de date cu specificații în format PDF pentru Volvo FE utilizând următoarele linkuri.