Tot ce trebuie să știți despre Volvo FH16 Aero, în detaliu.
Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.
Motorină | D17 |
---|---|
Norme antipoluare | Euro 6 |
Număr de cilindri | 6 |
Capacitate cilindrică | 17,3 dm³ |
Cursă | 165 mm |
Alezaj | 149 mm |
Raport de compresie | 17.3:1 |
Regim economic | 900-1300 rpm |
Putere maximă frână pe evacuare | 246 kW (2.200 rpm) |
Efect frână de motor* | 525 kW (2.200 rpm) |
Filtre de ulei | 2 principale, 1 pentru impurități fine |
Volum schimb ulei, incl. filtru | 42 l |
*Opțional
Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf) generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)
Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4.5
D17 600 CP (441 kW) |
| |
---|---|---|
Putere maximă la 1.500-1.700 rpm | 600 CP | |
Cuplu maxim la 900 – 1.400 rpm | 3.000 Nm | |
D17 700 CP (515 kW) |
| |
Putere maximă la 1.600 – 1.700 rpm | 700 CP | |
Cuplu maxim la 950–1.400 rpm | 3.400 Nm | |
D17 780 CP (574 kW) | ||
Putere maximă la 1.700 rpm | 780 CP | |
Cuplu maxim la 1.000-1.200 rpm | 3.800 Nm | |
Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, servopompă pentru situații de urgență și radiator de ulei. De asemenea, este posibil să comandați I-Shift cu trepte de forță, cu trepte de forță cu raport foarte mare și cu mai multe trepte de viteză pentru marșarier.
Tip | Ultima treaptă de viteză | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație (t) |
---|---|---|---|
ATO3112 | Dispozitiv de reducere a turației | 3150 | 100 |
ATO3512 | Dispozitiv de reducere a turației | 3550 | 100 |
ATO3812 | Dispozitiv de reducere a turației | 3800 | 100 |
| Punte | Treaptă | Cuplu maxim (Nm) | Sarcină max. pe punte/boghiu (t) | Sarcină maximă în combinație (t) |
Reductor simplu | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1370A/B | Solo | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 70 |
RTS2310 | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
Reductor în butucul roții | |||||
RSH1370F | Solo | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 38 | 100 |
| D17 600 CP | D17 700 CP | D17 780 CP |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
ATO3112 | • |
|
|
ATO3512 | • |
| |
ATO3812 | • | ||
Punți cu reductor simplu | |||
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Punți cu reductor în butucul roții | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • |
| Putere cuplu | Raport |
---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1.000 Nm* | 1.26:1 |
* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.
Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj și de cuplu mare – pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.
PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER100: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.
Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristici.
Sunt disponibile trei versiuni diferite de accesorii exterioare, conform diferitelor necesități.
De bază
Grilă și mânere uși de culoare gri. Faruri cromate. Parasolar, huse oglinzi și bară de protecție de culoare gri deschis.
De bază, cu partea frontală robustă
Grilă gri. Huse de oglindă și parasolar vopsite argintiu. Mânere uși cromate lucios. Faruri negre. Bară de protecție din oțel vopsită în gri.
Accesorii FH16 Aero
Grilă, huse oglinzi și parasolar vopsite în culoarea gri argintiu. Mânere uși cromate lucios. Faruri negre. Bară de protecție și spoiler de culoarea cabinei.
Volvo FH16 Aero vine cu un accesoriu interior unic din piele.
Accesorii din piele Volvo FH16
Interior din piele cu materiale rezistente în diferite nuanțe de Coral (portocaliu) și Raven (gri închis), care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.
Globetrotter XXL: confort și spațiu
Globetrotter XXL oferă, de asemenea, condiții de locuit sigure și confortabile pentru până la două persoane, dar și confort sporit de odihnă într-o cușetă mai mare și mai lungă – datorită lungimii extinse a cabinei.
Globetrotter XL: proiectat pentru a oferi spațiu de depozitare
Cabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferă condiții de odihnă sigură și confortabilă pentru până la două persoane, dar și mai mult spațiu de depozitare, datorită înălțimii suplimentare. Înălțimea interioară a cabinei este de 220 cm (211 cm la capacul compartimentului motorului).
Cabina Globetrotter: concepută pentru doi
Cabina Globetrotter (CAB-HSLP) oferă condiții în plus de odihnă confortabilă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. În plus, structura sa verticală vă oferă foarte mult spațiu de depozitare suplimentar. Înălțime interioară 205 cm (196 cm la capacul compartimentului motorului).
Cabina de dormit
Cabina de dormit (CAB-SLP) oferă condiții optime de odihnă pe timp de noapte pentru până la două persoane. Înălțime interioară 171 cm, 162 cm la capacul compartimentului motorului.
Cabina de dormit cu plafon coborât
Cabina de dormit cu plafon coborât (CAB-LSLP) și suspensie pentru cabină permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 147 cm, 138 cm peste capacul compartimentului motorului.
Autotractor |
|
|
| Înălțime A (mm) | Înălțime B (mm) | Înălțime C (mm) | Înălțime D (mm) |
Tracțiune | Înălțime șasiu | Suspensie | Anvelope | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | Înalt | Arcuri lamelare/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3430 | 3800 | 3950 | 3225 |
4x2 | Înalt | Arcuri lamelare/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3440 | 3810 | 3960 | 3235 |
4x2 | Mediu | Arcuri lamelare/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
4x2 | Jos | Pneumatică/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
4x2 | Jos | Pneumatică/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3250 | 3620 | 3770 | 3045 |
6x2 | Mediu | Arcuri lamelare/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3350 | 3720 | 3870 | 3145 |
Autoșasiu |
|
|
| Înălțime A (mm) | Înălțime B (mm) | Înălțime C (mm) | Înălțime D (mm) |
Tracțiune | Înălțime șasiu | Suspensie | Anvelope | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6x2 | Înalt | Pneumatică/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3410 | 3780 | 3930 | 3205 |
6x2 | Mediu | Pneumatică/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3330 | 3700 | 3850 | 3125 |
6x2 | Jos | Pneumatică/pneumatică | 315/80-R22.5 | 3230 | 3600 | 3750 | 3025 |
6x2 | Înalt | Arcuri lamelare/arcuri lamelare | 315/80-R22.5 | 3460 | 3830 | 3980 | 3255 |
6x2 | Înalt | Arcuri lamelare/arcuri lamelare | 315/80-R22.5 | 3450 | 3820 | 3970 | 3245 |
6x2 | Înalt | Arcuri lamelare/arcuri lamelare | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
10x4 | Înalt | Arcuri lamelare/arcuri lamelare | 315/80-R22.5 | 3480 | 3850 | 4000 | 3275 |
*Înălțimi aproximative
Suspensie în 4 puncte cabină
Puteți opta pentru suspensie cu arcuri elicoidale și amortizoare, suspensie cu arcuri elicoidale față și suspensie pneumatică spate sau suspensie pneumatică integrală.
Prize de aer
Amplasate pe partea stângă, în partea superioară sau inferioară, în funcție de activitate. Priza de aer frontală este, de asemenea, disponibilă.
Culori
Alegeți și observați. Sunt disponibile aproximativ 650 de variante de culori.
Tapițerie
Material textil negru, vinil, piele sau piele în două culori. Anumite tipuri de capitonare a scaunelor (cu excepția materialului textil) pot fi specificate pentru a include funcția de ventilare.
Scaun șofer
Alegeți între dinamic și progresiv. Fiecare versiune poate fi comandată cu tapițerie opțională. Obțineți o libertate suplimentară datorită flexibilității – cursa totală pe orizontală a scaunului este de 240 de milimetri și de 100 de milimetri pe verticală. Scaunul șoferului este prevăzut în echiparea standard cu tetieră, spătar reglabil și rabatabil, reglare pe verticală și orizontală, suport lombar reglabil și reglare pentru unghiul scaunului.
Scaun pasager
Sunt disponibile două niveluri diferite: Standard și Confort. Ambele variante pot fi comandate cu tapițerie opțională. Scaunele pasagerilor sunt prevăzute standard cu tetiere. De asemenea este disponibil un scaun mobil pentru pasager.
Cușete
Construite pentru a oferi un somn confortabil. Dimensiunile cușetei: 74×200 cm (cu lățimea secțiunii mediane de 81,5 cm) sau 74×200 cm, care poate fi extrasă și extinsă la 88×200 cm (cu lățimea secțiunii mediane de 95,5 cm). Cușeta din cabina Globetrotter XXL are o lungime de 213 cm. Lățimea la cap, pentru secțiunea mediană și la picioare este de 99/106,5/91 cm. Echipați cabina cu o saltea de spumă cu grosime de 16 cm, cu arcuri separate și confort excelent. Sunt disponibile trei opțiuni de rigiditate: moale, semi-tare și tare. De asemenea, oferim două opțiuni de protecție pentru saltea: îmbunătățesc confortul în timpul somnului și vă permit să strângeți patul rapid. Mai sunt disponibile: pat care poate fi înclinat cu spătar ajustabil și cușetă Confort de sus (dimensiuni 60×190 cm sau 70×190 cm).
Spații de depozitare în cabină
Cabina conține o poliță frontală cu patru compartimente DIN standard și două compartimente mari de depozitare cu uși mate, cu jaluzele pe partea șoferului și pasagerului. Peretele posterior este echipat cu o poliță superioară, cu greutate redusă și iluminare excelentă. Sub cușetă se află două sertare cu un volum total de 130 de litri. În plus, există două compartimente de depozitare mai mici sub saltea, la picioarele (10 litri) și la capul (15 litri) patului, precum și un compartiment de depozitare la picioarele cușetei, pentru o sticlă PET.
Spații de depozitare în exterior
Pe ambele părți ale cabinei sunt amplasate compartimente de depozitare încăpătoare, care se pot deschide atât din exterior, cât și din interior. Un spațiu suplimentar de depozitare, neîncălzit, de 30 de litri este disponibil sub cabină, pe ambele părți.
Geam de plafon/trapă
Fiecare cabină este echipată cu un luminator fix pe plafon sau, opțional, cu o trapă de plafon, ce poate fi deschisă la 50 mm. Servește și drept ieșire de urgență. Reglarea trapei de plafon poate fi efectuată manual sau electric.
Volan
Este disponibil în două dimensiuni: diametru de 450 mm sau 500 mm în funcție de configurația camionului. Volanul poate fi reglat la 90 mm în adâncime și la 28 de grade în înclinare. Cu funcția de înclinare a coloanei volanului (opțional), acesta poate fi reglat pe verticală de la -5° la +15° – sporind, astfel, confortul șoferului. Comenzile integrate în volan oferă o utilizare sigură și confortabilă a sistemului de control al vitezei de croazieră, claxonului, telefonului și a funcțiilor de pe afișajul de instrumente și de pe afișajul secundar.
Sistemul de climatizare
Aveți la dispoziție trei sisteme de climatizare alternative pentru a controla temperatura. Ventilație cu radiator convențional, ce utilizează lichidul de răcire motor. Sistem de aer condiționat controlat manual (MCC). Sistem de aer condiționat cu control automat al temperaturii (ECC/ECC2). Disponibil și cu senzori pentru pătrunderea razelor soarelui, condiții de ceață și calitatea aerului. Completați sistemul cu o cabină și un radiator de încălzire pe perioada parcării pentru cabină și motor și cu I-ParkCool, răcitor pe perioada parcării pentru cabină.
I-ParkCool
Motorul nu trebuie să fie în funcțiune pentru ca dumneavoastră să vă bucurați de aer condiționat în cabină. I-ParkCool controlează temperatura cabinei într-un vehicul staționat. Acesta interacționează cu radiatorul de încălzire pe perioada parcării pentru a genera un climat confortabil: este util, de exemplu, în nopțile în care temperatura scade brusc. Mai mult, este silențios. Sistemul generează cu aproximativ 20 dB mai puțin zgomot decât sistemele concurente existente pe piață, reducând poluarea și îmbunătățind nivelul de calitate al odihnei. Sistemul este complet integrat în sistemul normal de ventilație al vehiculului, iar aerul cald sau, respectiv, aerul rece este distribuit prin fantele obișnuite de ventilație, după necesități, împărțite uniform. În cazul cabinei, aerodinamica și înălțimea interioară nu sunt afectate de sistem. Cu excepția încălzitorului pentru cabină (PH-CAB).
Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia spate, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.
Jos | aprox. 850 mm |
Mediu | aprox. 900 mm |
Înalt | aprox. 1.000 mm |
Foarte înalt | aprox. 1.200 mm |
| Pneumatică | Arcuri lamelare |
---|---|---|
Jos | 8 | - |
Mediu | 10/20* | 9 |
Înalt | 10/20* | 10/20* |
Foarte înalt | - | 10/20* |
*Cu punți față duble
Tip | Punți | Suspensie | Sarcină pe punte/boghiu | Reductor | Punți portante amplasate în fața/spatele punții motoare |
Solo | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolică/Convențională | 13 t | Simplu/butuc |
|
RAD-GR | 4x2 | Pneumatică | 11,5/13 t | Simplu/butuc |
|
RAD-G2 | 4x2 | Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții) | 13 t | În butucul roții | |
RAD-G4 | 4x2 | Pneumatică | 12 t | Simplă | |
Boghiu | |||||
RADT-GR | 6x2 | Pneumatică | 19/20,5/22,5/23 t | Simplu/butuc | Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare |
RAPD-GR | 6x2 | Pneumatică | 16/19/22 t | Simplu/butuc | Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare) |
RAPD-G4 | 6x2 | Pneumatică | 16 t | Simplă | Punte portantă amplasată în fața punții motoare (fixă) |
RADD-G2 | 6×4/8x4 | Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții) | 21/23/26 t | Simplu/butuc | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabolică | 20/21 t | Simplu/butuc | |
RADD-TR1 | 6×4/8x4 | Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare | 23/26 t | Simplu/butuc | |
RADD-TR2 | 6×4/8x4 | Convențională, cu arcuri lamelare | 26/32 t | În butucul roții | |
RADD-TR3 | 8x4 | Convențională, cu arcuri lamelare | 38 t | În butucul roții | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Pneumatică | 21/23/26 t | Simplu/butuc | |
RAPDT-GR | 8×2 | Pneumatică | 27/30/30,5/31,5/32 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare, punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare |
RAPDT-GR | 8x4/10x4 | Pneumatică | 27/33/36 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare |
RAPDT-GR | 8×4 | Pneumatică | 27/30,5/32/35 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare |
RADDT-G2 | 8x4/10x4 | Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții) | 27/33/36 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare |
Traverse de remorcare între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorcile cu punte centrală. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.
Rezervoare de combustibil
Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 de litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4×2 este de 1.510 litri.
Rezervoare de AdBlue
Capacități între 32 și 112 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.
Frâne
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne cu disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.
Pachet EBS mediu
Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici:
Control stare EBS
Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.
Auto Hold
Frânați camionul până la oprire completă și Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată pentru a menține camionul în poziție până când șoferul apasă accelerația.
Monitorizare uzură plăcuțe de frână
Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective (numai pentru frâne cu disc).
Decuplarea automată a frânei de mână
Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).
Opțiuni suplimentare:
Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:
Frână anti-forfecare
Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.
ESC (Control al turației motorului)
Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2, 3, 4 și 5 punți.
Lumină pentru frâna de urgență
Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă.
Retarder hidraulic
Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.
Direcție dinamică Volvo
Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier. Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru camioane cu punți față duble. De asemenea, este oferită și în combinație cu suspensia față independentă.
Punți portante amplasate în fața punții motoare
Disponibilă în variantă nedirectoare sau directoare activă, atât pentru autotractoare, cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5, 7,5 sau 9 tone.
Punți portante amplasate în spatele punții motoare
Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.
Tandem cu punte liftabilă
Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul de combustibil și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când camionul nu este încărcat. Atunci când camionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură. Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații pneumatice 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne cu disc.
Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FH16 Aero utilizând următoarele linkuri.
Este posibil ca funcțiile descrise să nu fie standard sau disponibile pentru toate nivelurile de echipare și opțiunile de lanț cinematic.