TRUCKS

Specificațiile Volvo FH16

Tot ce trebuie să știți despre Volvo FH16, în detaliu.

Lanț cinematic

Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.

D17 – putere/cuplu

Motorină​

D17

Norme antipoluare

Euro 6

Număr de cilindri

6

Capacitate cilindrică

17,3 dm³

Cursă

165 mm

Alezaj

149 mm

Raport de compresie

17.3:1

Regim economic

900-1300 rpm

Putere maximă frână pe evacuare

246 kW (2.200 rpm)

Efect frână de motor*

525 kW (2.200 rpm)

Filtre de ulei

2 principale, 1 pentru impurități fine

Volum schimb ulei, incl. filtru

42 l

  

*Opțional

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf) generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

Interval de schimb ulei

Până la 100.000 km sau o dată pe an, cu VDS4.5

 

D17 600 CP (441 kW)

 

 

Putere maximă la 1.500-1.700 rpm

600 CP

 

Cuplu maxim la 900 – 1.400 rpm

3.000 Nm

 

D17 700 CP (515 kW)

 

 

Putere maximă la 1.600 – 1.700 rpm

700 CP

 

Cuplu maxim la 950–1.400 rpm

3.400 Nm

 

D17 780 CP (574 kW)

 
 

Putere maximă la 1.700 rpm

780 CP

 

Cuplu maxim la 1.000-1.200 rpm

3.800 Nm

   

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, servopompă pentru situații de urgență și radiator de ulei. De asemenea, este posibil să comandați I-Shift cu trepte de forță, cu trepte de forță cu raport foarte mare și cu mai multe trepte de viteză pentru marșarier.

Specificații

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație (t)

ATO3112

Dispozitiv de reducere a turației

3150

100

ATO3512 

Dispozitiv de reducere a turației

3550

100

ATO3812

Dispozitiv de reducere a turației

3800

100

    

 

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină max. pe punte/boghiu (t)

Sarcină maximă în combinație (t)

Reductor simplu

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

70

RTS2310

Tandem

Hipoid

3800

23

100

Reductor în butucul roții

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

33

100

RTH3815

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

38

100

      

 

D17 600 CP

D17 700 CP

D17 780 CP

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Punți cu reductor simplu

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Putere cuplu

Raport

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1.000 Nm*

1.26:1

 
    

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

Există o gamă largă de alternative disponibile pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj și de cuplu mare – pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.

Montate pe motor

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.

PTER100: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

Exterior și interior

Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristici.

Sunt disponibile trei versiuni diferite de accesorii exterioare, conform diferitelor necesități.

Volvo FH16 with basic exterior trim level 

De bază

Grilă și mânere uși de culoare gri. Faruri cromate. Parasolar, huse oglinzi și bară de protecție de culoare gri deschis.

Volvo FH16 with basic with sturdy front, exterior trim level 

De bază, cu partea frontală robustă

Grilă gri. Huse de oglindă și parasolar vopsite argintiu. Mânere uși cromate lucios. Faruri negre. Bară de protecție din oțel vopsită în gri.

Volvo FH16 vine cu un accesoriu interior unic din piele.

Volvo FH16 with leather trim Volvo FH16, interior trim level 

Accesorii din piele Volvo FH16

Interior din piele cu materiale rezistente în diferite nuanțe de Coral (portocaliu) și Raven (gri închis), care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FH16 globetrotter XXL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XXL: confort și spațiu

Globetrotter XXL oferă, de asemenea, condiții de locuit sigure și confortabile pentru până la două persoane, dar și confort sporit de odihnă într-o cușetă mai mare și mai lungă – datorită lungimii extinse a cabinei.

Volvo FH16 globetrotter XL with measurements, viewed from the side 

Globetrotter XL: proiectat pentru a oferi spațiu de depozitare

Cabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferă condiții de odihnă sigură și confortabilă pentru până la două persoane, dar și mai mult spațiu de depozitare, datorită înălțimii suplimentare. Înălțimea interioară a cabinei este de 220 cm (211 cm la capacul compartimentului motorului).

Volvo FH16 globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Cabina Globetrotter: concepută pentru doi

Cabina Globetrotter (CAB-HSLP) oferă condiții în plus de odihnă confortabilă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. În plus, structura sa verticală vă oferă foarte mult spațiu de depozitare suplimentar. Înălțime interioară 205 cm (196 cm la capacul compartimentului motorului).

Volvo FH16 sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit

Cabina de dormit (CAB-SLP) oferă condiții optime de odihnă pe timp de noapte pentru până la două persoane. Înălțime interioară 171 cm, 162 cm la capacul compartimentului motorului.

Volvo FH16 low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit cu plafon coborât

Cabina de dormit cu plafon coborât (CAB-LSLP) și suspensie pentru cabină permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 147 cm, 138 cm peste capacul compartimentului motorului.

Autotractor

 

 

 

Înălțime A (mm)

Înălțime B (mm)

Înălțime C (mm)

Înălțime D (mm)

Tracțiune

Înălțime șasiu

Suspensie

Anvelope

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

Înalt

Arcuri lamelare/pneumatică

315/80-R22.5

3430

3800

3950

3225

4x2

Înalt

Arcuri lamelare/pneumatică

315/80-R22.5

3440

3810

3960

 

4x2

Mediu

Arcuri lamelare/pneumatică

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

4x2

Jos

Pneumatică/pneumatică

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

4x2

Jos

Pneumatică/pneumatică

315/80-R22.5

3250

3620

3770

3045

6x2

Mediu

Arcuri lamelare/pneumatică

315/80-R22.5

3350

3720

3870

3145

        

Autoșasiu

 

 

 

Înălțime A (mm)

Înălțime B (mm)

Înălțime C (mm)

Înălțime D (mm)

Tracțiune

Înălțime șasiu

Suspensie

Anvelope

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

Înalt

Pneumatică/pneumatică

315/80-R22.5

3410

3780

3930

3205

6x2

Mediu

Pneumatică/pneumatică

315/80-R22.5

3330

3700

3850

 

6x2

Jos

Pneumatică/pneumatică

315/80-R22.5

3230

3600

3750

3025

6x4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3460

3830

3980

3255

6x4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3450

3820

3970

3245

6x4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

10x4

Înalt

Arcuri lamelare/arcuri lamelare

315/80-R22.5

3480

3850

4000

3275

        

 *Înălțimi aproximative

Suspensie în 4 puncte cabină

Puteți opta pentru suspensie cu arcuri elicoidale și amortizoare, suspensie cu arcuri elicoidale față și suspensie pneumatică spate sau suspensie pneumatică integrală.

 

Prize de aer

Amplasate pe partea stângă, în partea superioară sau inferioară, în funcție de activitate. Priza de aer frontală este, de asemenea, disponibilă.

 

Culori

Alegeți și observați. Sunt disponibile aproximativ 650 de variante de culori.

 

Tapițerie

Material textil negru, vinil, piele sau piele în două culori. Anumite tipuri de capitonare a scaunelor (cu excepția materialului textil) pot fi specificate pentru a include funcția de ventilare.

 

Scaun șofer

Alegeți între dinamic și progresiv. Fiecare versiune poate fi comandată cu tapițerie opțională. Obțineți o libertate suplimentară datorită flexibilității – cursa totală pe orizontală a scaunului este de 240 de milimetri și de 100 de milimetri pe verticală. Scaunul șoferului este prevăzut în echiparea standard cu tetieră, spătar reglabil și rabatabil, reglare pe verticală și orizontală, suport lombar reglabil și reglare pentru unghiul scaunului.

 

Scaun pasager

Sunt disponibile două niveluri diferite: Standard și Confort. Ambele variante pot fi comandate cu tapițerie opțională. Scaunele pasagerilor sunt prevăzute standard cu tetiere. De asemenea este disponibil un scaun mobil pentru pasager.

 

Cușete

Construite pentru a oferi un somn confortabil. Dimensiunile cușetei: 74×200 cm (cu lățimea secțiunii mediane de 81,5 cm) sau 74×200 cm, care poate fi extrasă și extinsă la 88×200 cm (cu lățimea secțiunii mediane de 95,5 cm). Cușeta din cabina Globetrotter XXL are o lungime de 213 cm. Lățimea la cap, pentru secțiunea mediană și la picioare este de 99/106,5/91 cm. Echipați cabina cu o saltea de spumă cu grosime de 16 cm, cu arcuri separate și confort excelent. Sunt disponibile trei opțiuni de rigiditate: moale, semi-tare și tare. De asemenea, oferim două opțiuni de protecție pentru saltea: îmbunătățesc confortul în timpul somnului și vă permit să strângeți patul rapid. Mai sunt disponibile: pat care poate fi înclinat cu spătar ajustabil și cușetă Confort de sus (dimensiuni 60×190 cm sau 70×190 cm).

 

 

Spații de depozitare în cabină

Cabina conține o poliță frontală cu patru compartimente DIN standard și două compartimente mari de depozitare cu uși mate, cu jaluzele pe partea șoferului și pasagerului. Peretele posterior este echipat cu o poliță superioară, cu greutate redusă și iluminare excelentă. Sub cușetă se află două sertare cu un volum total de 130 de litri. În plus, există două compartimente de depozitare mai mici sub saltea, la picioarele (10 litri) și la capul (15 litri) patului, precum și un compartiment de depozitare la picioarele cușetei, pentru o sticlă PET.

 

Spații de depozitare în exterior

Pe ambele părți ale cabinei sunt amplasate compartimente de depozitare încăpătoare, care se pot deschide atât din exterior, cât și din interior. Un spațiu suplimentar de depozitare, neîncălzit, de 30 de litri este disponibil sub cabină, pe ambele părți.

 

Geam de plafon/trapă

Fiecare cabină este echipată cu un luminator fix pe plafon sau, opțional, cu o trapă de plafon, ce poate fi deschisă la 50 mm. Servește și drept ieșire de urgență. Reglarea trapei de plafon poate fi efectuată manual sau electric.

 

Volan

Este disponibil în două dimensiuni: diametru de 450 mm sau 500 mm în funcție de configurația camionului. Volanul poate fi reglat la 90 mm în adâncime și la 28 de grade în înclinare. Cu funcția de înclinare a coloanei volanului (opțional), acesta poate fi reglat pe verticală de la -5° la +15° – sporind, astfel, confortul șoferului. Comenzile integrate în volan oferă o utilizare sigură și confortabilă a sistemului de control al vitezei de croazieră, claxonului, telefonului și a funcțiilor de pe afișajul de instrumente și de pe afișajul secundar.

 

Sistemul de climatizare

Aveți la dispoziție trei sisteme de climatizare alternative pentru a controla temperatura. Ventilație cu radiator convențional, ce utilizează lichidul de răcire motor. Sistem de aer condiționat controlat manual (MCC). Sistem de aer condiționat cu control automat al temperaturii (ECC/ECC2). Este disponibil, de asemenea, cu senzori pentru pătrunderea razelor soarelui, condiții de ceață și calitatea aerului. Completați sistemul cu o cabină și un radiator de încălzire pe perioada parcării pentru cabină și motor și cu I-ParkCool, răcitorul nostru pe perioada parcării pentru cabină.

 

I-ParkCool 

Motorul nu trebuie să fie în funcțiune pentru ca dumneavoastră să vă bucurați de aer condiționat în cabină. I-ParkCool controlează temperatura cabinei într-un vehicul staționat. Acesta interacționează cu radiatorul de încălzire pe perioada parcării pentru a genera un climat confortabil: este util, de exemplu, în nopțile în care temperatura scade brusc. Mai mult, este silențios. Sistemul a generat cu aproximativ 20 dB mai puțin zgomot decât sistemele concurente de pe piață, reducând poluarea fonică și ajutând odihna. Sistemul este complet integrat cu sistemul normal de ventilație al vehiculului, iar aerul cald sau rece este distribuit prin orificiile obișnuite, după cum este necesar, distribuit în mod egal. În cazul cabinei, aerodinamica și înălțimea interioară nu sunt afectate de sistem. Cu excepția încălzitorului pentru cabină (PH-CAB).

Șasiu

Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia spate, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.

Jos

aprox. 850 mm

Mediu

aprox. 900 mm

Înalt

aprox. 1.000 mm

Foarte înalt

aprox. 1.200 mm

  

 

Pneumatică

Arcuri lamelare

Jos

8

-

Mediu

10/20*

9

Înalt

10/20*

10/20*

Foarte înalt

-

10/20*

   

*Cu punți față duble

Tip

Punți

Suspensie

Sarcină pe punte/boghiu

Reductor

Punți portante amplasate în fața/spatele punții motoare

Solo

RAD-L90

4x2

Parabolică/Convențională

13 t

Simplu/butuc

 

RAD-GR

4x2

Pneumatică

11,5/13 t

Simplu/butuc

 

RAD-G2

4x2

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)

13 t

În butucul roții

 

RAD-G4

4x2

Pneumatică

12 t

Simplă

 

Boghiu

RADT-GR

6x2

Pneumatică

19/20,5/22,5/23 t

Simplu/butuc

Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPD-GR

6x2

Pneumatică

16/19/22 t

Simplu/butuc

Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare)

RADD-G2

6×4/8x4

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)21/23/26 tSimplu/butuc 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolică20/21 tSimplu/butuc 

RADD-TR1

6×4/8x4

Parabolică/convențională, cu arcuri lamelare23/26 tSimplu/butuc 

RADD-TR2

6×4/8x4

Convențională, cu arcuri lamelare26/32 tÎn butucul roții 

RADD-TR3

8x4

Convențională, cu arcuri lamelare38 tÎn butucul roții 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatică21/23/26 tSimplu/butuc 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatică27/30/30,5/31,5/32 tSimplu/butucPunte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare, punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare

RAPDT-GR

8x4/10x4

Pneumatică27/33/36 tSimplu/butucPunte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPDT-GR

8×4

Pneumatică27/30,5/32/35 tSimplu/butucPunte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare

RADDT-G2

8x4/10x4

Pneumatică (destinată aplicațiilor în construcții)27/33/36 tSimplu/butucPunte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare
      

Traverse de remorcare între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorcile cu punte centrală. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

Rezervoare de combustibil

Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 litri. Cantitatea maximă de combustibil pentru un autotractor 4×2 este de 1.510 litri.

Rezervoare de AdBlue

Capacități între 32 și 112 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.

Frâne

EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne cu disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare.

 

Control stare EBS 

Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Frânați camionul până la oprire completă și Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată pentru a menține camionul în poziție până când șoferul apasă accelerația.

 

Monitorizare uzură plăcuțe de frână

Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective (numai pentru frâne cu disc).

 

Decuplarea automată a frânei de mână

Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

 

 

Opțiuni suplimentare:

Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:
 

Frână anti-forfecare

Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

 

ESC (Control al turației motorului)

Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2, 3, 4 și 5 punți.

 

Lumină pentru frâna de urgență

Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă. 

 

Retarder hidraulic

Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 680 kW.

 

Sistem de coborâre automată în funcție de viteză

Acest sistem reduce automat suspensia pneumatică a vehiculelor peste o anumită viteză pentru a limita rezistența la vânt.

Direcție dinamică Volvo

Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier. Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, inclusiv pentru camioane cu punți față duble. De asemenea, este oferită și în combinație cu suspensia față independentă.

Punți portante amplasate în fața punții motoare

Disponibilă în variantă nedirectoare sau directoare activă, atât pentru autotractoare, cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5, 7,5 sau 9 tone.
 

Punți portante amplasate în spatele punții motoare

Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.

Tandem cu punte liftabilă

Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul de combustibil și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când camionul nu este încărcat. Atunci când camionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură. Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații pneumatice 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne cu disc.

Fișe de date

Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FH16 utilizând următoarele linkuri.

Este posibil ca funcțiile descrise să nu fie standard sau disponibile pentru toate nivelurile de echipare și opțiunile de lanț cinematic.

Aveți întrebări?

Dealerul local Volvo Trucks are răspunsurile. Vizitați-l, contactați-l ori solicitați-i să vă facă o vizită.