Tot ce trebuie să știți despre Volvo FL, în detaliu.
Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia spate, înălțimile de cuplare, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.
Înălțime | |
---|---|
Jos | aprox. 810 – 830 mm |
Mediu | aprox. 860 mm |
Înalt | aprox. 950 mm |
Foarte înalt | aprox. 960 mm |
Extrem de înalt* | aprox. 1.175 mm |
* Numai pentru Volvo FL 4×4
Pneumatică | Arcuri lamelare | |
---|---|---|
Jos | 4/4,5 t | 4.2 |
Mediu | 4,5/5/5,8 t | |
Înalt | 5/5,6/5,8/6,3 t | |
Foarte înalt | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
Extrem de înalt | 5,6 t |
Tip | Suspensie | Sarcina pe punte | Reductor |
RAD – L80 | Arcuri lamelare | 11,5 t | Simplă |
RAD – KR | Pneumatică | 13 t | Simplă |
RAD – A2V | Pneumatică | 10,5 t | Simplă |
Sunt disponibile traverse de remorcare pentru cuplarea remorcilor.
Rezervoare de combustibilSunt disponibile rezervoare de combustibil din material plastic, oțel sau aluminiu. Volumul de combustibil variază între 80 și 300 de litri. În plus, este disponibilă o combinație de două rezervoare de 215 litri, ce asigură un volum total de 430 litri. | Rezervoare de AdBlueRezervorul de AdBlue este realizat din material plastic și are un volum de 32 de litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului. Există o variantă pentru vehiculele cu rezervor de combustibil montat pe partea dreaptă (ADTP-R) și o variantă pentru vehiculele cu rezervor montat pe partea stângă (ADTP-L). |
Volvo FL este echipat cu sistem de frânare pneumatic ce dispune de discuri ventilate atât pe față, cât și pe spate. EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) care previne blocarea discurilor de frână asigură un răspuns mai rapid și mai sigur la frânare, cu o uzură redusă a frânelor. Sistemul include caracteristici precum ABS, frâne antiblocare, o blocare a diferențialului și coordonarea sistemelor de frânare. Datorită coordonării sistemelor de frânare, sistemul exploatează diversele frâne ale vehiculului, pentru o cuplare mai uniformă a frânei și o uzură redusă a frânelor de serviciu și a anvelopelor. Pachetul EBS extins include o funcție care facilitează pornirea în rampă. Discurile de frână sunt disponibile în dimensiuni diferite, în funcție de aplicație.
EBS mediu Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici: | Retarder hidraulic pentru cutii de viteze AL306 Raportul maxim în convertizorul de cuplu (TC421) este 1,77:1. |
Monitorizare stare EBS Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool. | |
Ajutor la pornirea în rampă Frânele sunt decuplate doar dacă motorul a dezvoltat un cuplu suficient pentru a permite pornirea vehiculului. | |
Monitorizare uzură plăcuțe de frână Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective. (Numai pentru frâne pe disc.) | |
Decuplarea automată a frânei de mână Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză. |
Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:
ESC (Comanda electronică de stabilitate) Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2 și cu 3 punți. | Lumină pentru frâna de urgență Atunci când se frânează de urgență la o viteză mai mare de 50 km/h, luminile de frână se aprind intermitent de patru ori pe secundă. |
Retarder hidraulic Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW. |
Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Norme antipoluare | Euro 6 | Euro 6 |
Număr de cilindri | 4 | 6 |
Capacitate cilindrică | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Cursă | 135 mm | 135 mm |
Alezaj | 110 mm | 110 mm |
Raport de compresie | 17.5:1 | 17.5:1 |
Regim economic | 1.100-1.800 rpm | 1.000-1.700 rpm |
Efect frână pe evacuare (2.800 rpm) | 80 kW | 120 kW |
Efect frână de motor (2.800 rpm): | – | 170 kW |
Filtre de ulei | 1 | 1 |
Volum schimb ulei, incl. filtru | 15 l | 20 l |
Volumul total al sistemului de răcire | 13 l | 17 l |
Interval de schimb ulei Cerințe preliminare combustibil | Priză de putere montată pe motor Versiune cu alimentare cu biodiesel |
Priză de putere montată pe motor
Putere cuplu | Raport | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* putere cuplu în timpul rulării și staționării. Cu AT2412, cuplul maxim în timpul rulării = 150 Nm.
![]() | D5K – Euro 6 putere/cuplu Putere netă conform: CE 582/2011 |
Putere netă conform: CE 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Putere maximă la 2.200 rpm | 210 CP |
Cuplu maxim la 1.100 – 1.700 rpm | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Putere maximă la 2.200 rpm | 240 CP |
Cuplu maxim la 1.200 – 1.600 rpm | 900 Nm |
![]() | D8K – Putere/cuplu Putere netă conform: CE 582/2011 |
Putere netă conform: CE 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm | 250 CP |
Cuplu maxim la 900 – 1.700 rpm | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Putere maximă la 2.100 rpm | 280 CP |
Cuplu maxim la 950 – 1.700 rpm | 1.050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Putere maximă la 2.100 rpm | 320 CP |
Cuplu maxim la 1.050 – 1.600 rpm | 1.200 Nm |
Cutiile de viteze manuale sunt servoasistate. Schimbătorul de viteze scurt, integrat în panoul de bord, este lipsit de vibrații, iar cursa manetei este scurtă și precisă. Cutiile de viteze pot fi echipate cu o priză de putere.
Tip | Ultima treaptă | Cuplu maxim (Nm) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Cutie de viteze automată cu 6 trepte de viteză sau cutie de viteze automată cu 8 trepte de viteză și trei moduri de conducere.
Tip | Ultima treaptă | Cuplu maxim (Nm) | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Tip | Punte | Treaptă | Cuplu maxim (Nm) | Sarcină maximă pe punte/boghiu | Sarcină maximă în combinație aprobată (tone) |
---|---|---|---|---|---|
Reductor simplu |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Solo | Hipoid | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Solo | Hipoid | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Solo | Hipoid | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
Reductor în butucul roții |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Solo | Hipoid | 1200 | 11 | 40 |
* Numai pentru Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Cutii de viteze | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Punți cu reductor simplu | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Punți cu reductor butuc | |||||
RSH1140C | ● | ● |
Există mai multe alternative pentru priza de putere, dependentă sau nu de ambreiaj, pentru acționarea diverselor echipamente aflate la bord.
Montate pe motor | Montate pe cutia de viteze |
PTER-DIN Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice. PTER1400 Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică. PTER100 Priză de putere montată în spatele motorului cu conexiune cu flanșă pentru pompă hidraulică. | PTR-HF/FH/ZF Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată. PTR-HP/PH/ZF Cuplaj cu pompă și pentru turație redusă sau ridicată. |
Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristicile cabinei
![]() | ![]() | ![]() |
Cabină de ziCabina de zi îi oferă șoferului un mediu de lucru confortabil și ergonomic. Înălțime interioară 1.605 mm |
|
|
Suspensia cabinei Suspensia față a cabinei este echipată cu o pernă din cauciuc pentru mișcările verticale minore, în timp ce suspensia spate are arcuri elicoidale și amortizoare. | Încălzire cabină Sistemul de încălzire a cabinei este disponibil în două variante: doar radiator cu comandă manuală sau sistem de aer condiționat și radiator cu comandă manuală. Este, de asemenea, disponibil un radiator de parcare de 2 kW, care poate fi configurat opțional. |
Culorile cabinei Sunt disponibile 300 de variante fixe. Se pot comanda culori suplimentare. | Spațiu de stocare interior Cabina prezintă numeroase compartimente de depozitare practice și ușor accesibile, pentru documente și obiecte personale. Deasupra parbrizului, veți descoperi două spații de depozitare protejate cu un capac sau plasă, precum și patru compartimente DIN. Se pot configura opțional o serie de spații diferite de depozitare și cutii pe tunelul motorului, suport pentru scris și cârlige pentru agățat haine. |
Scaunul șoferului Trei niveluri diferite de confort: Comfort, Standard și Economy. Toate cele trei oferă sisteme de ajustare pentru spătar, pe lungime, înălțime și pentru înclinația în față și tetiere integrate. | Claxoane Sunt disponibile două tipuri suplimentare de claxoane: fie două claxoane montate pe plafon, cu comandă pneumatică, fie un claxon electric sub capota din față. |
Scaunul pasagerului Trei niveluri diferite de confort: Standard, Economy sau Basic. | Cușetă (cabină confort) Cușeta este disponibilă din două sau trei secțiuni și are o lățime de 580 sau 780 de milimetri. Sunt disponibile opțional o bară de protecție pentru cușetă și un detector de fum. |
Cușete Cușeta este disponibilă din două sau trei secțiuni și are o lățime de 580 mm sau 780 mm. Sunt disponibile opțional o bară de protecție pentru cușetă și un detector de fum. | |
Spațiu de stocare interior Cabina prezintă numeroase compartimente de depozitare practice și ușor accesibile, pentru documente și obiecte personale. Deasupra parbrizului, veți descoperi două spații de depozitare protejate cu un capac sau plasă, precum și patru compartimente DIN. Se pot configura opțional o serie de spații diferite de depozitare și cutii pe tunelul motorului, suport pentru scris și cârlige pentru agățat haine. | |
Trapă de plafon Cabina poate fi echipată cu o trapă de plafon care se poate deschide la 50 de milimetri. Trapa de plafon poate fi acționată manual sau electric. | |
Volan Volanul are un diametru de 460 sau de 500 de milimetri, în funcție de configurația autocamionului și poate fi reglat pneumatic în poziția dorită | |
Sistemul de climatizare Sistemul de încălzire a cabinei este disponibil în două variante: doar radiator cu comandă manuală sau sistem de aer condiționat și radiator cu comandă manuală. Este, de asemenea, disponibil un radiator de parcare de 2 kW, care poate fi configurat opțional. | |
Tapițerie scaun Material textil care oferă confort. | |
Tapițerie perete Material textil care oferă confort. | |
Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FL utilizând următoarele linkuri.