TRUCKS

Specificațiile Volvo FMX

Tot ce trebuie să știți despre Volvo FMX, în detaliu.

Lanț cinematic

Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.

Camioane electrice de mare tonaj – putere/cuplu

 

D11 – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

D13 – putere/cuplu

Putere netă conform: EC 582/2011

Electric​

Volvo FMX Electric

Performanță

Putere continuă de 330 – 490 kW (450 – 666 CP)

Autonomia​

Până la 300 km

Timp de încărcare (încărcare completă)

9,5 ore cu c.a. (43 kW) 2,5 ore cu c.c (250 kW)

Capacitatea bateriei

180 – 540 kWh, 2 – 6 baterii

  

Motorină

D11

D13 

Norme antipoluare

Euro 6

Euro 6

 

Număr de cilindri​

6

6

 

Capacitate cilindrică

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Cursă

152 mm

158 mm

 

Alezaj

123 mm

131 mm

 

Raport de compresie

18.0:1

18.0:1

 

Regim economic

1.000-1.500 rpm

900-1400 rpm

 

Efect frână la evacuare

155 kW (2.300 rpm)

175 kW (2.300 rpm)

 

Efect frână de motor*

270 kW (2.300 rpm)

340 kW (2.300 rpm)

 

Filtre de ulei

2 filtre principale

2 filtre principale

 

Volum schimb ulei, incl. filtru

35 l

35 l

 

Volumul total al sistemului de răcire

22 l

24 l

 

 

   

*opțional

Premise obligatorii combustibil

Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf) generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)

 

D11 330 CP (246 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.700 rpm

330 CP

  
 

Cuplu maxim la 877 – 1.400 rpm

1.600 Nm

  
 

D11 380 CP (279 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.700 rpm

380 CP

  
 

Cuplu maxim la 938 – 1.400 rpm

1.800 Nm

  
 

D11 430 CP (317 kW)

   
 

Putere maximă la 1.700 rpm

430 CP

  
 

Cuplu maxim la 1.008 – 1.400 rpm

2.050 Nm

  
 

D11 460 CP (338 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm

2.200 Nm

  
 

D13 420 CP (309 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

420 CP

  
 

Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm

2.100 Nm

  
 

D13 460 CP (338 kW)

   
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

460 CP

  
 

Cuplu maxim la 945 – 1.400 rpm

2.300 Nm

  
 

D13 500 CP (368 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm

500 CP

  
 

Cuplu maxim la 980 – 1.400 rpm

2.500 Nm

  
 

D13 540 CP (397 kW)

 

  
 

Putere maximă la 1.458 – 1.700 rpm

540 CP

  
 

Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm

2.600 Nm

  
     

I-Shift

Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, servopompă pentru situații de urgență și radiator de ulei. De asemenea, este posibil să comandați I-Shift cu trepte de forță, cu trepte de forță cu raport foarte mare și cu mai multe trepte de viteză pentru marșarier.

Specificații

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație (t)

AT2412

Direct

2400

44

AT2612

Direct

2600

100

ATO2612

Dispozitiv de reducere a turației

2600

100

    

Specificații I-Shift Dual Clutch

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație (t)

SPO2812

Dispozitiv de reducere a turației

2800

80

    

Powertronic

Transmisie servoasistată complet automată, cu convertizor de cuplu și radiator de ulei. Schimbă treptele de viteză fără pierderi de putere. Powertronic poate fi echipată din fabrică cu priză de putere, retarder integrat și servopompă pentru situații de urgență.

Tip

Ultima treaptă de viteză

Cuplu motor (Nm)

Sarcină maximă în combinație (t)

PT2106

Direct

2100

44

PT2606

Direct

2600

60

    

Modurile de condus încorporate ale Powertronic

Economie

Concepută pentru reducerea optimă a consumului de combustibil. Schimbarea treptelor se face la cele mai economice turații.

Performanță

Se utilizează atunci când este nevoie de toată puterea motorului. Schimbă într-o treaptă superioară și inferioară la turații mai mari ale motorului.

Tip

Punte

Treaptă

Cuplu maxim (Nm)

Sarcină max. pe punte/boghiu (t)

Sarcină maximă în combinație (t)

Reductor simplu

RSS1344C/E

Solo

Hipoid

2600

13

44

RSS1370A/B

Solo

Hipoid

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hipoid

3800

23

80

RSS1244B

Solo

Hipoid

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hipoid

3800

23

100

RSS1352A

Solo

Hipoid

2800

13

52

      

Reductor în butucul roții

RSH1365

Solo

Angrenaje conice cu dinți curbi

2400

13

65

RSH1370F

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Angrenaje conice elicoidale

3800

33

120

RTH3815

Solo

Angrenaje conice elicoidale

3800

38

150

      

Rapoarte de transmitere punte spate

Punți solo

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Punți tandem

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 CP

D11 370 CP

D11 410 CP

D11 450 CP

D13 420 CP

D13 460 CP

D13 500 CP

D13 540 CP

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Punți cu reductor simplu

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Punți cu reductor în butucul roții

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Punte față motoare/casetă de distribuție

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Putere cuplu

Raport 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1.000 Nm*

1.26:1

 
    

* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.

Montate pe motor

PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.

PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.

PTER100: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.

Prize de putere dependentă de ambreiaj

PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.

PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.

PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.

PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.

PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.

Exterior și interior

Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristici.

Volvo FMX este echipat cu un finisaj exterior unic, conceput pentru a se potrivi utilizării în condiții dificile.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

De bază

Grilă și mânere uși de culoare gri. Parasolar de culoare gri deschis. Far cromat. Bară de protecție din oțel vopsită în gri.

Volvo FMX este disponibil cu cinci niveluri diferite de accesorii interioare, conform diferitelor necesități.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Accesorii din material textil Dinamic

Interior din material textil cu o schemă de culori modernă și materiale rezistente în diferite nuanțe de gri și violet.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Accesorii din vinilin și material textil Robust

Materiale durabile din vinilin și material textil, cu o schemă de culori modernă care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Accesorii din pluș Progresiv

Aceste accesorii interioare din material textil moale oferă o schemă de culori modernă, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Accesorii din piele Robust

Interior cu materiale rezistente și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Accesorii din piele Progresiv

Interior cu materiale rezistente și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de zi

Cabina de zi (FMX-DAY) oferă șoferului un mediu de lucru confortabil și ergonomic. Înălțime interioară 164 cm: 120 cm la capacul compartimentului motorului.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de zi joasă

Cabina de zi cu plafon coborât (FMX-LDAY) este necesară pentru activități precum cele de minerit, corpuri frigorifice, pompe și macarale. Înălțime interioară 148 cm: 104 cm la capacul compartimentului motorului.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit

Cabina de dormit (FMX-SLP) oferă condiții de relaxare optime pe timp de noapte pentru o persoană. Înălțime interioară 164 cm: 120 cm la capacul compartimentului motorului.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Cabina de dormit cu plafon coborât

Cabina de dormit cu plafon coborât (FMX-LSLP) și suspensie pentru cabină permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 148 cm: 104 cm peste capacul compartimentului motorului.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Cabina Globetrotter

Cabina Globetrotter (FMX-HSLP) oferă condiții confortabile de odihnă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. Cabina este prevăzută cu un spațiu de depozitare suplimentar pe verticală. Înălțime interioară 201 cm: 157 cm la capacul compartimentului motorului.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Cabina pentru echipaj

Cabina pentru echipaj oferă spațiu amplu pentru mai mulți pasageri suplimentari, până la 9 persoane. Înălțime interioară 1.590 milimetri.

Suspensie în 4 puncte cabină

Puteți opta pentru suspensie cu arcuri elicoidale și amortizoare, suspensie cu arcuri elicoidale față și suspensie pneumatică spate sau suspensie pneumatică integrală.

 

Prize de aer

Priză de aer amplasată pe partea stângă, disponibilă în versiunile pentru partea superioară sau inferioară a cabinei.

 

Culori cabină

Alegeți din aproximativ 650 de variante.

 

Scaun șofer

Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Cursa pe orizontală a scaunului este de 200 de milimetri și de 100 de milimetri pe verticală. Scaunul șoferului este prevăzut în echiparea standard cu tetieră, spătar reglabil și rabatabil, reglare pe verticală și orizontală, suport lombar reglabil și reglare pentru unghiul scaunului.

 

Scaun pasager

Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Toate variante pot fi comandate cu tapițerie opțională. Scaunele pasagerilor sunt prevăzute standard cu tetiere.

 

Cușete

Cușeta de jos măsoară 70x200 cm. Saltea de 16 cm cu arcuri separate și nivel de confort excelent. Trei opțiuni de rigiditate: moale, semi-tare și tare. Două opțiuni de protecție pentru saltea sunt, de asemenea, disponibile: îmbunătățește confortul în timpul somnului și facilitează strânsul cușetei. Dimensiuni cușetă superioară varianta confort: 70×190 cm sau 60×190 cm (opțiune pentru cabina Globetrotter).

Spații de depozitare în cabină

Spațiul de deasupra parbrizului include două compartimente de depozitare cu uși culisante, precum și patru sloturi ISO, din care unul este rezervat pentru tahograf (două sloturi ISO pe cabinele cu acces coborât). Sub cușeta din cabina de dormit și cabina Globetrotter veți găsi două compartimente mari de depozitare, accesibile din exterior și unul mai mare (cu un volum de 44 de litri) accesibil prin ridicarea saltelei și a capacului; iar în zona de dormit se află două spații de depozitare pentru reviste și obiecte mici. Panoul de bord conține patru spații deschise de depozitare, o cutie mică de depozitare, un compartiment cu slot DIN, un compartiment sub formă de pâlnie și un suport pentru sticle. Cabina de zi poate fi echipată cu spațiu de depozitare de 60 de litri cu deschideri de tip jaluzele pentru cască, cutii pentru transportul prânzului etc.

 

Spații de depozitare în exterior

Spațiul de depozitare, accesibil din exterior, se află în spatele scaunului șoferului și al pasagerului.

 

Trapă de plafon

Cabina este echipată cu o trapă de plafon care se poate deschide la 50 de milimetri. La interior, există un parasolar perforat, care are, de asemenea, rol de plasă pentru insecte atunci când trapa este deschisă. Trapa de plafon poate fi acționată manual sau electric (opțional). De asemenea, este disponibilă o trapă de plafon din oțel, destinată transportului de construcții sau utilizării intense.

 

Volan

Este disponibil în două dimensiuni: diametru de 450 mm sau 500 mm în funcție de configurația camionului. Volanul poate fi reglat la 90 mm în adâncime și la 28 de grade în înclinare. Cu funcția de înclinare a coloanei volanului (opțional), acesta poate fi reglat pe verticală de la -5° la +15° – sporind, astfel, confortul șoferului. Volanul este disponibil cu sau fără airbag. Comenzile integrate în volan oferă o utilizare sigură și confortabilă a sistemului de control al vitezei de croazieră, claxonului, telefonului și a funcțiilor de pe afișajul de instrumente și de pe afișajul secundar.

 

Sistemul de climatizare

Pentru a satisface toate cerințele, sunt disponibile două sisteme de climatizare:

  • Sistem de aer condiționat controlat manual (MCC).
  • Sistem de aer condiționat cu control automat al temperaturii (ECC/ECC2).

Sistemul de climatizare poate fi completat, de asemenea, cu radiator de încălzire pe perioada parcării pentru cabină și motor.

șasiu

Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia spate, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.

Mediu

aprox. 900 mm

Înalt

aprox. 1.000 mm

Foarte înalt

aprox. 1.200 mm

Extrem de înalt

aprox. 1.240 mm

  

 

Pneumatică

Arcuri lamelare

Mediu

10/20*

9

Înalt

10/20*

10/20*

Foarte înalt

-

10/20*

Extrem de înalt

-

10/20*

 

*Cu punți față duble

FA-LOW

Punte față joasă pentru șasiuri de înălțime medie, sarcină pe punte de până la 9 tone.

FA-MED

Punte față medie pentru șasiuri de înălțime medie, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone.

FA-HIGH

Punte față înaltă pentru șasiuri înalte, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone.

FA-XHIGH

Punte față foarte înaltă pentru șasiuri foarte înalte, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone.

FA-XXHIGH

Punte față motoare, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone.

Punți față duble – FA-HIGH/FA-XHIGH

Disponibile în variantele 8×2, 8×4 și 10×4, sarcină pe punte de până la 20 de tone.

  

Tip

Punți

Suspensie

Sarcină pe punte/boghiu

Reductor

Alte punți

Solo

RAD-L90

4×2

Parabolică/Convențională

13 t

Simplu/butuc

 

RAD-GR

4×2

Pneumatică

13 t

Simplu/butuc

 

RAD-G2

4×2/4×4

Pneumatică 

13 t

În butucul roții

 

RAD-G4

4×2

Pneumatică

12 t

Simplă

 

RAD-L90

4×4

Parabolică/Convențională

13 t

În butucul roții

 

Boghiu

RADT-GR

6×2/8×2

Pneumatică

19/20,5/22,5/23 t

Simplu/butuc

Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare

RAPD-GR

6×2

Pneumatică

16/19/22 t

Simplu/butuc

Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare)

RAPD-G4

6×2

Pneumatică

16 t

Simplă

Punte portantă amplasată în fața punții motoare (fixă)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Pneumatică

21/23/26 t

Simplu/butuc

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolică

20/21 t

Simplu/butuc

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolică/Convențională

26/32 t

Simplu/butuc

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Convențională, cu arcuri lamelare

26/32 t

În butucul roții

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatică

17/21/23/26 t

Simplu/butuc

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolică

21 t

În butucul roții

 

RADDT-GR

8×2

Pneumatică

27/30/30,5/31,5/32 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare, punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Parabolică

38 t

În butucul roții

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatică

27/30,5/32/35 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Pneumatică

27/33/36 t

Simplu/butuc

Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare

RADD-TR1

6x6/8x6

Parabolică/Convențională

26 t

În butucul roții

 

      

Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.

Rezervoare de combustibil

Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 litri. Volumul maxim de combustibil este de 1.510 litri pentru un tractor 4×2. Pentru punțile față duble, rezervor de plastic pentru combustibil EU6 între punțile față.

Rezervoare de AdBlue
Capacități de la 32 la 112 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.

Frâne

EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne cu disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.

 

Pachet EBS mediu

Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici:

 

Control stare EBS 

Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Frânați camionul până la oprire completă și Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată pentru a menține camionul în poziție până când șoferul apasă accelerația.

 

Monitorizare uzură plăcuțe de frână

Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective (numai pentru frâne cu disc).

 

Decuplarea automată a frânei de mână

Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).

Opțiuni suplimentare:

Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:

 

Frână anti-forfecare

Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.

 

ESC (Control al turației motorului)

Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2, 3, 4 și 5 punți.

 

Lumină pentru frâna de urgență

Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă. 

 

Retarder hidraulic

Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.

Direcție dinamică Volvo

Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier. Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, cu excepția celor cu punte motoare pe față (4×4, 6×6, 8×6 și 10×6). Caracteristici suplimentare de direcție activă, cum ar fi setările personale și o abordare mai îngustă, pentru a face deplasarea mai plăcută și mai sigură.

Control automat al tracțiunii (ATC)

Cuplează automat puntea față motoare atunci când este nevoie și o decuplează dacă terenul permite, economisind combustibil și îmbunătățind manevrabilitatea. ATC cine ca echipare standard pe toate configurațiile de Volvo FMX cu punte față motoare (4x4, 6x6, 8x6 și 10x6).

Punți portante amplasate în fața punții motoare
Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5, 7,5 sau 9 tone.
 

Punți portante amplasate în spatele punții motoare

Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.

Tandem cu punte liftabilă

Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul de combustibil și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când camionul nu este încărcat. Atunci când camionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură. Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații pneumatice 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne cu disc.

Fișe de date

Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FMX utilizând următoarele linkuri.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

Este posibil ca funcțiile descrise să nu fie standard sau disponibile pentru toate nivelurile de echipare și opțiunile de lanț cinematic.

Aveți întrebări?

Dealerul local Volvo Trucks are răspunsurile. Vizitați-l, contactați-l ori solicitați-i să vă facă o vizită.