Tot ce trebuie să știți despre Volvo FMX, în detaliu.
Găsiți toate specificațiile despre motoare, transmisii, punți spate (inclusiv rapoarte), gama de lanțuri cinematice și prize de putere.
Putere netă conform: EC 582/2011
Putere netă conform: EC 582/2011
Electric | Volvo FMX Electric |
---|---|
Performanță | Putere continuă de 330 – 490 kW (450 – 666 CP) |
Autonomia | Până la 300 km |
Timp de încărcare (încărcare completă) | 9,5 ore cu c.a. (43 kW) 2,5 ore cu c.c (250 kW) |
Capacitatea bateriei | 180 – 540 kWh, 2 – 6 baterii |
Motorină | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Norme antipoluare | Euro 6 | Euro 6 | |
Număr de cilindri | 6 | 6 | |
Capacitate cilindrică | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Cursă | 152 mm | 158 mm | |
Alezaj | 123 mm | 131 mm | |
Raport de compresie | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Regim economic | 1.000-1.500 rpm | 900-1400 rpm | |
Efect frână la evacuare | 155 kW (2.300 rpm) | 175 kW (2.300 rpm) | |
Efect frână de motor* | 270 kW (2.300 rpm) | 340 kW (2.300 rpm) | |
Filtre de ulei | 2 filtre principale | 2 filtre principale | |
Volum schimb ulei, incl. filtru | 35 l | 35 l | |
Volumul total al sistemului de răcire | 22 l | 24 l | |
|
*opțional
Combustibil fără sulf (EN590, cu maxim 10 ppm sulf) generație Biodiesel 2 (EN15940, diesel sintetic)
D11 330 CP (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Putere maximă la 1.700 rpm | 330 CP | |||
Cuplu maxim la 877 – 1.400 rpm | 1.600 Nm | |||
D11 380 CP (279 kW) |
| |||
Putere maximă la 1.700 rpm | 380 CP | |||
Cuplu maxim la 938 – 1.400 rpm | 1.800 Nm | |||
D11 430 CP (317 kW) | ||||
Putere maximă la 1.700 rpm | 430 CP | |||
Cuplu maxim la 1.008 – 1.400 rpm | 2.050 Nm |
D11 460 CP (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Putere maximă la 1.700 rpm | 460 CP | |||
Cuplu maxim la 1.050-1.400 rpm | 2.200 Nm | |||
D13 420 CP (309 kW) |
| |||
Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm | 420 CP | |||
Cuplu maxim la 905 – 1.400 rpm | 2.100 Nm | |||
D13 460 CP (338 kW) | ||||
Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm | 460 CP | |||
Cuplu maxim la 945 – 1.400 rpm | 2.300 Nm |
D13 500 CP (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Putere maximă la 1.404 – 1.700 rpm | 500 CP | |||
Cuplu maxim la 980 – 1.400 rpm | 2.500 Nm | |||
D13 540 CP (397 kW) |
| |||
Putere maximă la 1.458 – 1.700 rpm | 540 CP | |||
Cuplu maxim la 1.000-1.400 rpm | 2.600 Nm | |||
Cutie de viteze cu 12 trepte, cu reductor planetar și divizor de treaptă, cu sistem automatizat de schimbare a treptelor. I-Shift poate fi echipat din fabrică cu priză de putere, retarder compact, servopompă pentru situații de urgență și radiator de ulei. De asemenea, este posibil să comandați I-Shift cu trepte de forță, cu trepte de forță cu raport foarte mare și cu mai multe trepte de viteză pentru marșarier.
Tip | Ultima treaptă de viteză | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Direct | 2400 | 44 |
AT2612 | Direct | 2600 | 100 |
ATO2612 | Dispozitiv de reducere a turației | 2600 | 100 |
Tip | Ultima treaptă de viteză | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Dispozitiv de reducere a turației | 2800 | 80 |
Transmisie servoasistată complet automată, cu convertizor de cuplu și radiator de ulei. Schimbă treptele de viteză fără pierderi de putere. Powertronic poate fi echipată din fabrică cu priză de putere, retarder integrat și servopompă pentru situații de urgență.
Tip | Ultima treaptă de viteză | Cuplu motor (Nm) | Sarcină maximă în combinație (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Direct | 2100 | 44 |
PT2606 | Direct | 2600 | 60 |
Concepută pentru reducerea optimă a consumului de combustibil. Schimbarea treptelor se face la cele mai economice turații.
Se utilizează atunci când este nevoie de toată puterea motorului. Schimbă într-o treaptă superioară și inferioară la turații mai mari ale motorului.
Tip | Punte | Treaptă | Cuplu maxim (Nm) | Sarcină max. pe punte/boghiu (t) | Sarcină maximă în combinație (t) |
Reductor simplu | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Solo | Hipoid | 2600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Solo | Hipoid | 3800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Solo | Hipoid | 2800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Tandem | Hipoid | 3800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Solo | Hipoid | 2800 | 13 | 52 |
Reductor în butucul roții | |||||
RSH1365 | Solo | Angrenaje conice cu dinți curbi | 2400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Solo | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Solo | Angrenaje conice elicoidale | 3800 | 38 | 150 |
Punți solo
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 CP | D11 370 CP | D11 410 CP | D11 450 CP | D13 420 CP | D13 460 CP | D13 500 CP | D13 540 CP |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Punți cu reductor simplu | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Punți cu reductor în butucul roții | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Punte față motoare/casetă de distribuție | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Putere cuplu | Raport | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1.000 Nm* | 1.26:1 | |
* Putere cuplu în timpul rulării și staționării.
PTER-DIN: Priză de putere montată în spatele motorului pentru acționarea directă a unei pompe hidraulice.
PTER1400: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTER100: Priză de putere montată în spatele motorului cu racord cu flanșă pentru pompă hidraulică.
PTR-F: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-FL/FH: Cuplaj cu flanșă și pentru turație redusă sau ridicată.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Turație redusă/medie/ridicată, cu cuplaj DIN, pentru cuplarea directă a unei pompe hidraulice.
PTRD-F: Turație ridicată cu cuplaj cu flanșă pentru axul cardanic montat direct.
PTRD-D: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj DIN față și spate pentru cuplarea directă a pompelor hidraulice.
PTRD-D1: Turație ridicată și două ieșiri. Cuplaj cu flanșă spate și cuplaj DIN față.
PTRD-D2: Turație ridicată, cu două ieșiri în spate și o ieșire în față. Două cuplaje cu flanșă spate și un cuplaj DIN față.
Găsiți specificații despre dimensiunile și caracteristicile cabinei, înălțimea cabinei deasupra solului și caracteristici.
Volvo FMX este echipat cu un finisaj exterior unic, conceput pentru a se potrivi utilizării în condiții dificile.
De bază
Grilă și mânere uși de culoare gri. Parasolar de culoare gri deschis. Far cromat. Bară de protecție din oțel vopsită în gri.
Volvo FMX este disponibil cu cinci niveluri diferite de accesorii interioare, conform diferitelor necesități.
Accesorii din material textil Dinamic
Interior din material textil cu o schemă de culori modernă și materiale rezistente în diferite nuanțe de gri și violet.
Accesorii din vinilin și material textil Robust
Materiale durabile din vinilin și material textil, cu o schemă de culori modernă care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.
Accesorii din pluș Progresiv
Aceste accesorii interioare din material textil moale oferă o schemă de culori modernă, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.
Accesorii din piele Robust
Interior cu materiale rezistente și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.
Accesorii din piele Progresiv
Interior cu materiale rezistente și scaune din piele bicoloră, care se asortează cu diversele părți ale accesoriilor interioare.
Cabina de zi
Cabina de zi (FMX-DAY) oferă șoferului un mediu de lucru confortabil și ergonomic. Înălțime interioară 164 cm: 120 cm la capacul compartimentului motorului.
Cabina de zi joasă
Cabina de zi cu plafon coborât (FMX-LDAY) este necesară pentru activități precum cele de minerit, corpuri frigorifice, pompe și macarale. Înălțime interioară 148 cm: 104 cm la capacul compartimentului motorului.
Cabina de dormit
Cabina de dormit (FMX-SLP) oferă condiții de relaxare optime pe timp de noapte pentru o persoană. Înălțime interioară 164 cm: 120 cm la capacul compartimentului motorului.
Cabina de dormit cu plafon coborât
Cabina de dormit cu plafon coborât (FMX-LSLP) și suspensie pentru cabină permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 148 cm: 104 cm peste capacul compartimentului motorului.
Cabina Globetrotter
Cabina Globetrotter (FMX-HSLP) oferă condiții confortabile de odihnă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. Cabina este prevăzută cu un spațiu de depozitare suplimentar pe verticală. Înălțime interioară 201 cm: 157 cm la capacul compartimentului motorului.
Cabina pentru echipaj
Cabina pentru echipaj oferă spațiu amplu pentru mai mulți pasageri suplimentari, până la 9 persoane. Înălțime interioară 1.590 milimetri.
Suspensie în 4 puncte cabină
Puteți opta pentru suspensie cu arcuri elicoidale și amortizoare, suspensie cu arcuri elicoidale față și suspensie pneumatică spate sau suspensie pneumatică integrală.
Prize de aer
Priză de aer amplasată pe partea stângă, disponibilă în versiunile pentru partea superioară sau inferioară a cabinei.
Culori cabină
Alegeți din aproximativ 650 de variante.
Scaun șofer
Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Cursa pe orizontală a scaunului este de 200 de milimetri și de 100 de milimetri pe verticală. Scaunul șoferului este prevăzut în echiparea standard cu tetieră, spătar reglabil și rabatabil, reglare pe verticală și orizontală, suport lombar reglabil și reglare pentru unghiul scaunului.
Scaun pasager
Alegeți dintre cele trei niveluri diferite de confort: Progresiv (pluș sau piele), Dinamic (textil) și Robust (vinilin). Toate variante pot fi comandate cu tapițerie opțională. Scaunele pasagerilor sunt prevăzute standard cu tetiere.
Cușete
Cușeta de jos măsoară 70x200 cm. Saltea de 16 cm cu arcuri separate și nivel de confort excelent. Trei opțiuni de rigiditate: moale, semi-tare și tare. Două opțiuni de protecție pentru saltea sunt, de asemenea, disponibile: îmbunătățește confortul în timpul somnului și facilitează strânsul cușetei. Dimensiuni cușetă superioară varianta confort: 70×190 cm sau 60×190 cm (opțiune pentru cabina Globetrotter).
Spații de depozitare în cabină
Spațiul de deasupra parbrizului include două compartimente de depozitare cu uși culisante, precum și patru sloturi ISO, din care unul este rezervat pentru tahograf (două sloturi ISO pe cabinele cu acces coborât). Sub cușeta din cabina de dormit și cabina Globetrotter veți găsi două compartimente mari de depozitare, accesibile din exterior și unul mai mare (cu un volum de 44 de litri) accesibil prin ridicarea saltelei și a capacului; iar în zona de dormit se află două spații de depozitare pentru reviste și obiecte mici. Panoul de bord conține patru spații deschise de depozitare, o cutie mică de depozitare, un compartiment cu slot DIN, un compartiment sub formă de pâlnie și un suport pentru sticle. Cabina de zi poate fi echipată cu spațiu de depozitare de 60 de litri cu deschideri de tip jaluzele pentru cască, cutii pentru transportul prânzului etc.
Spații de depozitare în exterior
Spațiul de depozitare, accesibil din exterior, se află în spatele scaunului șoferului și al pasagerului.
Trapă de plafon
Cabina este echipată cu o trapă de plafon care se poate deschide la 50 de milimetri. La interior, există un parasolar perforat, care are, de asemenea, rol de plasă pentru insecte atunci când trapa este deschisă. Trapa de plafon poate fi acționată manual sau electric (opțional). De asemenea, este disponibilă o trapă de plafon din oțel, destinată transportului de construcții sau utilizării intense.
Volan
Este disponibil în două dimensiuni: diametru de 450 mm sau 500 mm în funcție de configurația camionului. Volanul poate fi reglat la 90 mm în adâncime și la 28 de grade în înclinare. Cu funcția de înclinare a coloanei volanului (opțional), acesta poate fi reglat pe verticală de la -5° la +15° – sporind, astfel, confortul șoferului. Volanul este disponibil cu sau fără airbag. Comenzile integrate în volan oferă o utilizare sigură și confortabilă a sistemului de control al vitezei de croazieră, claxonului, telefonului și a funcțiilor de pe afișajul de instrumente și de pe afișajul secundar.
Sistemul de climatizare
Pentru a satisface toate cerințele, sunt disponibile două sisteme de climatizare:
Sistemul de climatizare poate fi completat, de asemenea, cu radiator de încălzire pe perioada parcării pentru cabină și motor.
Găsiți toate specificațiile despre înălțimea șasiului, sarcina maximă pe puntea față, suspensia spate, autotractoare, caracteristicile șasiului și ale frânelor.
Mediu | aprox. 900 mm |
Înalt | aprox. 1.000 mm |
Foarte înalt | aprox. 1.200 mm |
Extrem de înalt | aprox. 1.240 mm |
| Pneumatică | Arcuri lamelare |
---|---|---|
Mediu | 10/20* | 9 |
Înalt | 10/20* | 10/20* |
Foarte înalt | - | 10/20* |
Extrem de înalt | - | 10/20* |
|
*Cu punți față duble
FA-LOW | Punte față joasă pentru șasiuri de înălțime medie, sarcină pe punte de până la 9 tone. |
FA-MED | Punte față medie pentru șasiuri de înălțime medie, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone. |
FA-HIGH | Punte față înaltă pentru șasiuri înalte, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone. |
FA-XHIGH | Punte față foarte înaltă pentru șasiuri foarte înalte, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone. |
FA-XXHIGH | Punte față motoare, sarcină pe punte de până la 10/20 de tone. |
Punți față duble – FA-HIGH/FA-XHIGH | Disponibile în variantele 8×2, 8×4 și 10×4, sarcină pe punte de până la 20 de tone. |
Tip | Punți | Suspensie | Sarcină pe punte/boghiu | Reductor | Alte punți |
Solo | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolică/Convențională | 13 t | Simplu/butuc |
|
RAD-GR | 4×2 | Pneumatică | 13 t | Simplu/butuc |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Pneumatică | 13 t | În butucul roții | |
RAD-G4 | 4×2 | Pneumatică | 12 t | Simplă | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabolică/Convențională | 13 t | În butucul roții | |
Boghiu | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Pneumatică | 19/20,5/22,5/23 t | Simplu/butuc | Punte portantă (fixă/directoare/auto-directoare) amplasată în spatele punții motoare |
RAPD-GR | 6×2 | Pneumatică | 16/19/22 t | Simplu/butuc | Punte portantă împinsă (nedirectoare/directoare) |
RAPD-G4 | 6×2 | Pneumatică | 16 t | Simplă | Punte portantă amplasată în fața punții motoare (fixă) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Pneumatică | 21/23/26 t | Simplu/butuc | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolică | 20/21 t | Simplu/butuc | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolică/Convențională | 26/32 t | Simplu/butuc | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Convențională, cu arcuri lamelare | 26/32 t | În butucul roții | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Pneumatică | 17/21/23/26 t | Simplu/butuc | |
RAPDT-BR | 6×6 | Parabolică | 21 t | În butucul roții |
|
RADDT-GR | 8×2 | Pneumatică | 27/30/30,5/31,5/32 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare, punte portantă (fixă/directoare) amplasată în spatele punții directoare |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Parabolică | 38 t | În butucul roții |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Pneumatică | 27/30,5/32/35 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în fața punții motoare |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Pneumatică | 27/33/36 t | Simplu/butuc | Punte portantă (directoare) amplasată în spatele punții motoare |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Parabolică/Convențională | 26 t | În butucul roții |
|
Montate între lonjeroane, parțial sub șasiu și sub șasiu pentru remorci cu ax central. Traversele de remorcare pot fi montate la distanțe de 25 de milimetri.
Rezervoare de combustibil
Rezervoare din aluminiu sau din oțel, cu capacități între 150 și 900 litri. Volumul maxim de combustibil este de 1.510 litri pentru un tractor 4×2. Pentru punțile față duble, rezervor de plastic pentru combustibil EU6 între punțile față.
Rezervoare de AdBlue
Capacități de la 32 la 112 litri. Pompa de AdBlue este integrată în modulul rezervorului de AdBlue. Plastic.
Frâne
EBS (Sistemul de frânare controlat electronic) furnizează un răspuns mult mai rapid, garantează performanța și are un efect rapid al apăsării pedalei de frână, oferind totodată acces la mai multe caracteristici comode. Sistemul EBS este disponibil acum atât pentru frâne cu disc, cât și pentru frâne cu tambur Z-cam (pentru o anumită gamă de configurații ale punților și de înălțimi ale șasiului). Actualizați sistemul de frânare adăugând pachetul EBS mediu sau oricare dintre opțiunile suplimentare. EBS este echipare standard pentru toate specificațiile.
Pachet EBS mediu
Pe lângă caracteristicile pachetului EBS Standard, EBS mediu adaugă următoarele caracteristici:
Control stare EBS
Monitorizare stare EBS prin intermediul sistemului electronic al vehiculului TEA2+ și prin intermediul Volvo Tech Tool.
Auto Hold
Frânați camionul până la oprire completă și Auto Hold păstrează ultima presiune de frânare aplicată pentru a menține camionul în poziție până când șoferul apasă accelerația.
Monitorizare uzură plăcuțe de frână
Avertizor garnitură de frână – calculează distanța care mai poate fi parcursă cu garniturile de frână respective (numai pentru frâne cu disc).
Decuplarea automată a frânei de mână
Frâna de mână este decuplată atunci când șoferul apasă pedala de accelerație și este selectată o treaptă de viteză (numai pentru cutia de viteze I-Shift).
Opțiuni suplimentare:
Pe lângă pachetele de programe, există următoarele opțiuni:
Frână anti-forfecare
Permite șoferului să solicite frânarea treptată a remorcii. Frâna este atunci activată în mod automat și riscul de forfecare este redus la minimum.
ESC (Control al turației motorului)
Sistemul de stabilitate a frânelor cuplează individual frânele pe fiecare roată, furnizând, astfel, stabilitate pentru întregul ansamblu al vehiculului și împiedicând forfecarea, răsturnarea și balansarea remorcii. Sistemul ESC respectă legislația privind controlul electronic al stabilității vehiculelor și este disponibil pentru vehicule cu 2, 3, 4 și 5 punți.
Lumină pentru frâna de urgență
Atunci când se frânează de urgență la viteze mai mari de 50 km/h, luminile de frână clipesc cu patru intermitențe pe secundă.
Retarder hidraulic
Retarder compact montat pe cutia de viteze, cu un efect maxim de 440 kW.
Sistem activ de direcție cu cuplu variabil. Furnizează o forță mai mare de virare la viteze mici, reduce șocurile din viraje și menține volanul în poziția direct înainte atunci când se frânează pe suprafețe cu aderență mixtă. Volanul revine automat în poziția neutră atât când conducem înainte, cât și la deplasarea în marșarier. Direcția dinamică Volvo este disponibilă acum pentru toate configurațiile de punți, cu excepția celor cu punte motoare pe față (4×4, 6×6, 8×6 și 10×6). Caracteristici suplimentare de direcție activă, cum ar fi setările personale și o abordare mai îngustă, pentru a face deplasarea mai plăcută și mai sigură.
Control automat al tracțiunii (ATC)
Cuplează automat puntea față motoare atunci când este nevoie și o decuplează dacă terenul permite, economisind combustibil și îmbunătățind manevrabilitatea. ATC cine ca echipare standard pe toate configurațiile de Volvo FMX cu punte față motoare (4x4, 6x6, 8x6 și 10x6).
Punți portante amplasate în fața punții motoare
Disponibile în versiune fixă și directoare activă, atât pentru autotractoare cât și pentru autoșasiuri. Sarcina pe punte: 4,5, 7,5 sau 9 tone.
Punți portante amplasate în spatele punții motoare
Disponibile în mai multe versiuni – nedirectoare cu roți simple sau duble, directoare automată sau activă. Sarcina pe punte: 7,5; 9,5 sau 10 tone.
Tandem cu punte liftabilă
Permite decuplarea și ridicarea punții motoare din ultima poziție din spate de pe boghiul tandem, pentru a reduce consumul de combustibil și raza de bracaj. Șoferul poate apăsa un buton de pe panou de bord pentru a ridica puntea atunci când camionul nu este încărcat. Atunci când camionul este încărcat, puntea se coboară și să cuplează singură. Funcția Tandem cu punte liftabilă este disponibilă pentru configurații pneumatice 6×4 și 8×4 (cu boghiu în tandem) echipate cu frâne cu disc.
Date – tot ceea ce vă trebuie. Descărcați fișele de date în format PDF pentru seria Volvo FMX utilizând următoarele linkuri.
Este posibil ca funcțiile descrise să nu fie standard sau disponibile pentru toate nivelurile de echipare și opțiunile de lanț cinematic.