TRUCKS

Markus Fabiansson
2023-10-09
Tehnologie și inovație Disponibilitatea Eficiența utilizării combustibilului
Author
Markus Fabiansson
Manager Services Offer

Când ar trebui să investiți în servicii de management al parcului auto?

Cu cât un parc auto de autocamioane este mai mare, cu atât devine mai valoros un sistem eficient de management dedicat. Dar cât de mare trebuie să fie un parc auto înainte de a reprezenta o investiție esențială? Ar trebui ca parcurile auto mai mici să ia, de asemenea, în calcul serviciile de management dedicate?

În general, există o corelație între dimensiunea unui parc auto și dorința de a investi în servicii de management dedicate. Cu cât parcul auto este mai mare, cu atât operațiunile sale sunt mai complexe, ceea ce înseamnă că va avea mult de câștigat în acest sens. Companiilor mai mici, pe de altă parte, le este, de multe ori, mai greu să justifice investiția și să-și gestioneze în continuare manual parcurile auto. Dar, făcând acest lucru, pot pierde multe dintre beneficiile serviciilor curente de management al parcului auto.

„Orice companie cu mai mult de un autocamion ar trebui să lucreze cu managementul parcului auto și al transportului, ceea ce, la prima vedere, înseamnă să se asigure că autocamioanele, semiremorcile și mărfurile sunt acolo unde trebuie, atunci când trebuie”, spune Markus Fabiansson, manager, oferta de servicii, Volvo Trucks.

„Dar, în industria actuală, asta include și analiza tehnicilor de conducere și a eficienței combustibilului; coordonarea tuturor activităților de întreținere, mentenanță și reparații ale vehiculelor pentru a maximiza disponibilitatea; asigurarea conformității legale; și garantarea faptului că șoferul și autocamionul potrivit sunt folosite pentru aplicația de trasnport potrivită. Poate fi foarte dificil și consumator de timp să gestionezi toate aceste aspecte folosind doar procese manuale.”

Modul în care digitalizarea și informațiile bazate pe date au schimbat serviciile de management al parcului auto

 

În ultimii ani, instrumentele digitale au extins capacitățile de management al parcurilor auto și sfera serviciilor disponibile. Acestea permit colectarea și prelucrarea datelor în timp real, ceea ce simplifică operațiunile de transport de zi cu zi și reduce birocrația și activitatea administrativă. De exemplu, datele pot fi descărcate automat din tahograful unui autocamion și integrate în alte sisteme: cum ar fi programul de lucru al unui șofer în sistemul de salarizare. Astfel, companiile de transport pot economisi ore de muncă și administrare.

Serviciile digitale de management al parcurilor auto permit totodată accesul la volume mari de informații detaliate – ceea ce contribuie la obținerea unei imagini mai bune a modului în care funcționează un parc auto. De exemplu, există soluții digitale care monitorizează consumul de combustibil și comportamentul șoferului, putând fi utilizate pentru identificarea tiparelor și a zonelor de îmbunătățire. Similar, soluțiile digitale pot indica emisiile de CO
2 – o informație solicitată tot mai frecvent de clienții serviciilor, de operatorii de transport și de autorități.

Prin urmare, valoarea serviciilor de management al parcurilor auto nu mai este dată doar de urmărirea autocamioanelor din parcurile auto mari. Acestea sunt utile oricărei companii – mare sau mică.

Instrumentele de management al parcului auto pot ajuta la simplificarea administrării, precum și la îmbunătățirea planificării serviciilor și la reducerea consumului de combustibil. Poate fi foarte dificil să gestionezi toate aceste aspecte folosind doar procese manuale.

Poate o afacere de transport cu autocamioane să fie prea mică pentru servicii de management al parcului auto?

Implementarea unui sistem de management al parcului auto necesită timp și presupune costuri. Nu doar pentru serviciile în sine, ci și pentru garantarea disponibilității competențelor adecvate pentru analiza datelor pe care le generează. Dar investiția poate fi valorificată prin îmbunătățirea timpului de funcționare și a productivității, precum și prin reducerea costurilor și a consumului de combustibil.

Deși câștigurile potențiale sunt mai mari pentru parcurile auto cu multe vehicule, Markus a constatat că aceste beneficii pot fi obținute de către toate companiile de transport, indiferent de mărimea parcului auto. „Chiar și un șofer proprietar de parc auto cu un singur autocamion poate folosi instrumente de management dedicate pentru a avea mai mult control asupra vehiculului său. Acest aspect îi poate oferi în continuare date utile care le pot ajuta să își eficientizeze activitatea administrativă, precum și să își îmbunătățească planificarea serviciilor și să reducă consumul de combustibil.”

 

Aflați mai multe despre managementul parcului auto și despre unele dintre serviciile digitale care vă pot susține afacerea.