TRUCKS

Volvo Trucks
2022-04-11
Tehnologie și inovație Eficiența utilizării combustibilului
Author
Volvo Trucks

Noile îmbunătățiri aerodinamice aduse autocamionului Volvo FH – modul în care a fost proiectat

Actualizările designului aerodinamic de la nivelul autocamionului Volvo FH vor reduce și mai mult separarea stratului limită și rezistența la presiune și, prin extensie, vor contribui la economisirea unei cantități mai mari de combustibil în cadrul transporturilor de cursă lungă.  

Eliminarea rezistenței aerului contribuie semnificativ la consumul de combustibil al unui autocamion atunci când este condus cu viteze începând de la aproximativ 50 – 60 km/h. Efectul acesteia asupra consumului de combustibil crește exponențial cu cât conduceți mai repede.
 

Scopul: Micșorarea separării fluxului de aer

Prin urmare, designul aerodinamic este de multă vreme una dintre principalele priorități ale Volvo Trucks atunci când vine vorba de reducerea consumului de combustibil la nivelul vehiculelor sale. Inginerii săi folosesc încontinuu tunelurile aerodinamice și efectuează simulări pentru a identifica îmbunătățirile suplimentare. Unul dintre principalele lor obiective este să întârzie separarea stratului limită. Aceasta se produce în momentul în care un strat al curentului de aer se desprinde de suprafața autocamionului. Cu cât se desprinde mai repede, cu atât este mai mare curentul de aer lăsat în urmă de vehicul și, prin urmare, cu atât este mai mare rezistența la presiune. Prin urmare, reducerea și întârzierea separării stratului limită reduce la minimum rezistența la presiune.

Volvo FH cu design aerodinamic îmbunătățit suplimentar – pentru a vă ajuta să economisiți și mai mult combustibil.

„Fluxul de aer accelerează foarte mult pe măsură ce trece din punctul de stagnare aflat în fața autocamionului (presiune ridicată) către părțile laterale (presiune scăzută)”, explică Anders Tenstam, specialist în aerodinamică, Volvo Trucks. „Dacă un autocamion rulează cu 90 km/h, atunci fluxul de aer în colțuri poate atinge viteze de până la 200 km/h. Astfel, colțurile din față sunt o regiune foarte sensibilă și orice obiect mic sau interstițiu poate avea un impact uriaș asupra curentului de aer general.”
 

Atenție la cele mai mici detalii

În cadrul celor mai recente simulări și teste efectuate, inginerii Volvo Trucks au reușit să identifice o serie de mici interstiții și îmbinări pe partea exterioară a autocamionului, care ar putea îmbunătăți și mai mult aerodinamica vehiculului dacă ar fi etanșate.

„Am putut observa că îmbinările și interstițiile pot fi esențiale în funcție de locul în care sunt situate”, declară Mattias Hejdesten, specialist în inginerie aerodinamică, Volvo Trucks. „Ele îi permit curentului de aer să pătrundă în spatele panourilor frontale, acesta fiind apoi aspirat în regiunile cu presiune scăzută situate pe părțile laterale ale cabinei. De acolo, acesta poate declanșa separarea stratului limită atunci când interacționează cu curentul de aer din exterior.”
 

Pentru a împiedica aceste pierderi, au fost plasate garnituri noi între diversele panouri frontale. Prin urmare, orice declanșare a separării stratului limită către colțurile din față ale vehiculului este eliminată, ajutând curentul de aer din exterior să rămână atașat de părțile laterale ale vehiculului pentru mai mult timp. 

Volvo FH with further improved aerodynamic design – to help you save even more fuel.

„Aerodinamica autocamioanelor se rezumă, în mare parte, la stăpânirea micilor detalii”, spune Anders Tenstam. „Cabina autocamionului este un spațiu de lucru în care există multe limitări și considerente legale, așa că există o luptă constantă pentru fiecare milimetru de spațiu disponibil, pentru a include toate funcțiile esențiale.”
 

Prin adăugarea acestor garnituri, nu numai că este îmbunătățită aerodinamica generală, dar apar și oportunități suplimentare pentru alte îmbunătățiri la nivelul vehiculului. Aceste îmbunătățiri includ adăugarea unei extensii suplimentare a ușii care are rolul de a umple interstițiul aflat la nivelul treptelor de acces. Astfel, se creează o suprafață plană de care curentul de aer din exterior se poate atașa, reducând și mai mult separarea stratului limită. Folosirea unor roți și a unor apărătoare de noroi mai mari îmbunătățește geometria, în timp ce o nouă apărătoare reduce interstițiul de la nivelul roții. Acest lucru are ca rezultat reducerea curentului de evacuare din pasajul roții și, prin extensie, un coeficient aerodinamic mai mic. În cele din urmă, noile modele curbate de protecții pentru brațul oglinzii cu găuri mai mici contribuie, de asemenea, la reducerea separării stratului limită.
 

„Prin îmbunătățirea condițiilor în partea din față a autocamionului, putem observa imediat câteva oportunități de a menține un curent aliniat și de-a lungul părților laterale”, explică Mattias Hejdesten. „În caz contrar, dacă nu am fi făcut acest lucru, am fi observat avantaje minime în urma acestor îmbunătățiri aerodinamice suplimentare.”
 

De fapt, toate aceste îmbunătățiri aerodinamice au fost optimizate pentru a se completa reciproc. În timp ce fiecare actualizare va contribui separat la îmbunătățirea eficienței energetice a vehiculului și la reducerea consumului de combustibil, economiile generate atunci când sunt combinate într-un singur pachet vor fi mai mari decât suma tuturor părților.
 

Doriți să aflați mai multe despre cum să reduceți consumul de combustibil? Citiți mai multe aici.