Alegerea celui mai sustenabil vehicul pentru aplicația dvs. de transport nu este întotdeauna simplă, dar poate fi facilitată printr-o evaluare a ciclului de viață. Acest lucru se datorează faptului că se creează o imagine holistică, luându-se în considerare impactul asupra mediului pe întreaga durata de viață a vehiculului.
Amprenta de mediu a unui vehicul nu se limitează la combustibilul pe care îl consumă – ea cuprinde o serie de alți factori, de la extracția materiilor prime utilizate în producția sa până la dezafectarea finală. Numai după ce ați făcut o evaluare a ciclului de viață (LCA) puteți vedea impactul complet al unui vehicul asupra climei.
Un bun exemplu care ilustrează valoarea unei evaluări a ciclului de viață este preocuparea recentă referitoare la impactul asupra mediului al bateriilor litiu-ion. Procesul de producție pentru celulele bateriei este foarte consumator de energie și, drept urmare, impactul asupra climei pentru producerea unui vehicul electric este semnificativ mai mare decât echivalentul său diesel.
Cu toate acestea, în contextul unei evaluări a ciclului de viață complet, diferența dintre cele două este neglijabilă. Mai ales pentru vehiculele diesel care vor emite mult mai mult CO2 emisii atunci când acestea intră în operare. Dacă autocamionul electric funcționează cu energie electrică generată dintr-o sursă regenerabilă, atunci impactul său asupra climei va fi mai mic decât cel al autocamionului diesel după doar un an.
Multe dintre variabilele care intră într-o evaluare a ciclului de viață se schimbă continuu. Există stimulente pentru reducerea emisiilor de carbon la fabricarea celulelor de baterii, precum și diverse inițiative pentru a oferi o altă viață bateriilor vechi. Toate acestea pot afecta impactul general al unui autocamion electric asupra mediului.
Sursa de energie este un factor semnificativ în evaluarea ciclului de viață al unui vehicul. De exemplu, impactul unui autocamion camion electric asupra climei diferă foarte mult dacă funcționează cu electricitate generată din cărbune, spre deosebire de un combustibil regenerabil, cum ar fi energia hidraulică, solară sau eoliană.
Din acest motiv, transformarea sectorului transporturilor depinde în parte în mare parte de transformarea energetică. Pe măsură ce combustibilii regenerabili devin disponibili într-o măsură din ce în ce mai mare, tot mai mulți oameni vor putea maximiza beneficiile climatice ale camioanelor electrice. Și în viitor, de asemenea, autocamioane alimentate cu hidrogen.
Pentru a lămuri și a oferi îndrumări cu privire la problemă, calculatorul de amprentă a mediului Volvo Trucks este disponibil online. Inițial, am folosit acest instrument și cunoștințele conexe pentru a stabili obiective și strategii de dezvoltarea a noilor autocamioane. Problema rămâne în discuție, dar acum dorim s-o prezentăm pentru a ne ajuta clienții să găsească variantele și tehnologiile optime disponibile, astfel încât să găsească soluția potrivită.
În cele din urmă, evaluarea ciclului de viață este un proces continuu, iar cei mai importanți factori rămân în continuare situațiile și cerințele unice ale clientului. Dacă biogazul vă este ușor disponibil, atunci un autocamion alimentat cu gaz ar putea fi o soluție excelentă, dar dacă aveți acces la instalații de încărcare într-o țară cu energie regenerabilă, atunci un camion electric cu baterie ar putea fi cel mai bun. Cu ajutorul instrumentului nostru de calcul, puteți compara și afla cu adevărat îmbunătățirile și etapele pe care le puteți parcurge de-a lungul timpului.
Încercați instrumentul de calcul al amprentei asupra mediului oferit de Volvo Trucks