„Tehnologia pentru zero emisii este disponibilă,” spune Daniel Spetter, director de operațiuni la furnizorul de servicii logistice Euser. Dar le transmite o avertizare colegilor transportatori. „Dacă doriți ă rămâneți în activitate, trebuie să faceți această tranziție.”
În prezent, Euser utilizează o flotă de 20 de camioane electrice – și are obiectivul de a crește semnificativ acest număr, grăbindu-se să fie cu un pas înaintea reglementărilor stricte și a zonelor cu emisii zero care vor intra în vigoare, în curând. „Ajungem acolo pas cu pas,” spune el.
Daniel admite că trecerea de la o flotă de camioane diesel la unele integral electrice poate genera provocări. „Te simți mereu un pic anxios,” adaugă el. „Ne-am întrebat cât de fiabile vor fi camioanele și infrastructura. Dar e impresionant.”
„Planeta și generațiile viitoare vor beneficia.”
Operând șapte zile pe săptămână, adesea în orașe dens populate, șoferii de la Euser au apreciat în mod special silențiozitatea și lipsa vibrațiilor camioanelor electrice. „Este o experiență foarte bună,” spune el. „Din ce în ce mai mulți șoferi se obișnuiesc cu asta.”
Euser are o „foaie de parcurs” pentru accelerarea implementării camioanelor electrice – și lucrează în strânsă colaborare cu clienții săi, pentru reducerea CO2.
„Această tranziție în mentalitate se desfășoară destul de repede”, spune Daniel, „Pe termen lung, există doar un singur viitor, iar acesta este transportul electric sau cu zero emisii. Planeta și generația următoare vor beneficia de acest lucru.”
În viitor, Euser plănuiește să-și extindă infrastructura de energie „verde” prin introducerea panourilor solare, de exemplu, ceea ce va ajuta compania să-și producă propria electricitate, pentru alimentarea camioanelor sale.
Este vorba despre „a învăța, a te adapta și a te afla în avangarda acestei tranziții,” consideră Daniel. „Trebuie să ne adaptăm noilor circumstanțe și noilor forme de energie. Pe termen lung, această tranziție ne va ajuta, în viitor.”